Gå til innhold

Dumt spørsmål om pc-bygging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du kjøper det prosessorvifte så må du ta til samme type som hovedkortet (feks. amdxp=socket a)

Husk at en vifte som bråker mer en 25 db ofte blir for bråkete i et kontorlandskap eller til kontorarbeid. Mitt tips er å se på zalman sine prosessorkjølere. Jeg har en amdxp1700+ og på den satte jeg en cnps5100cu. Den kan jeg kjøre på minste rotasjonshastighet og da bråker den ikke som jeg kan høre. Veldig behagelig med stille maskin.

 

I tillegg til denne viften er det ofte lurt å ha en vifte til stående i kabinettet som kan få frisk luft inn i kabinettet. Det har komponentene godt av og du får ikke en så varm maskin og prosessor. Hvor du monterer denne kommer litt ann på kabinettet du kjøper, men det er som oftest ledig plass enten nederst foran eller rett ved siden av prosessorviften. Se etter db nivå her også.

 

om du vil ha annbefalinger på resten av maskinen din så får du legge inn spørsmål om det. Du vil helt sikkert få svar.

Lenke til kommentar

Diskettstasjon er en komponent som lett blir glemt. Den er ikke så viktig, men irriterende nok å ikke ha hvis du trenger det.

 

Diskettstasjon og CPU vifte glemte jeg å kjøpe den første PC-en jeg bygget for 5-6 år siden.

 

IDE kabler følger med hovedkortet, og skruer følger gjerne med kabinettet.

Lenke til kommentar

Ta deg god tid. Sjekk at alle kabler er i et par tre ganger, selv om det er kjedelig og virker unyttig. Det er alltid irriterende å glemme små ting. Som strømmen til CPU-viften...!

 

Og hvis du kjøper AMD CPU, for guds skyld bruk skrutrekker når du setter på vifta! Vi var tre stykker som satte den på plass uten, med skrutrekker tar det deg tre sekunder maks. Den strekeste av oss presset tommelen sin til blods da han satte den siste hempen på plass.

 

Muligens et par dumme erfaringer som du aldri ville gjort selv, men hvis du forhaster deg kan ALT skje[skummel musikk]!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...