Gå til innhold

Noen som spiller Pokémon her?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spiller pokèmon jeg.Det eneste spillet jeg ikke klarer er pokèmon gul.Hvorfor gjorde de Sabrina og Koga så vanskelige???Grei tidsfordriv egentlig

Sabrina: Bruk en Pokémon med høy attack stat ettersom de Pokémon som trenerne bruker har dårlig defense stat (Raticate med Dig, old school strategi) :p

Koga: Psychic og Earth type angrep. (Psybeam, Psychic, Confusion, Earthquake, Dig)

Jeg vet det,men det er det at de er på så innmari god level.

Lenke til kommentar
Jeg spiller Pokémon.

 

Husker enda da jeg fikk Mew til Blå av Nintendo, det var digg.

 

Syntes ikke det er noe barnslig, har faktisk hele base kortserien..

 

*proud* :thumbs:

Hehe, jeg fikk Mew gjennom GameShark, jeg. :green:

Går det ikke ann å få Mew på S.S. Anne også?Leste at man kunne gjøre det her:F.eks. Trade deg til en pokemon som har commanden cut.Ikke gå inn i båten,bare fortsett spillet.Etter man har beseiret Koga,kan man bruke Hm'en Surf.Dra tilbake til Vermillion by(der hvor båten er) og bruk surf når man er ved inngangen til båten.Da Surfer du bak på båten,og en hemmelig dør åpnes opp.Inne der er det en mann som sitter i en bil og vil flytte bilen sin hvis han får en nugget av deg.Hvis han får sin nugget,flytter han bilen,og du kan gå ned trappen som var under bilen.Der nede finner du Mew på level1.Leste dette for noen år siden,men har aldri testet det :)

Lenke til kommentar

Pokemon spillene var sinnsykt bra! Og serien. Jeg ble litt hekta på spillet. Jeg hadde rød pokemon spill på gameboyen. Å jeg rundet det noen med 3 ganger tror jeg.

 

Jeg spiller det ikke nå lenger. Men kan hende jeg drar opp gameboyen hvis vi er på ferie og jeg kjeder meg! :D

Lenke til kommentar
Er det pokemon med Piccachu og alle de der vi snakker om her?? Har faktisk rundet den røde i min tid, men pokemon er generelt over drittspill!

Definer "rundet"?

 

I Krystall var det i alle fall tre steg. (Ta de to verdenene -> Ta gærningen med småseige monstre inni ei hule -> samle 251 stykk)

Lenke til kommentar
Huff..Pokémon og Digimon.. :nei:

 

Konseptene er jo tragiske, spesielt, Digimon, en ren og skjær kopi.

 

Men dere får ha det gøy med det så lenge dere orker, personling avsluttet jeg min interesse for slike ting i 10-11 års alderen. ;)

Tragiske konsepter... hvordan da?

 

Skjønner ikke at dette konseptet kan være noe værre enn et hvilket som helst annet fantasi-konsept?

 

Har selv spilt igjennom pokémon rød, og har til tider sett litt på tvserien. Selv om det er laget med målgruppe under 13 år, er det ingenting i veien for at andre også kan se gleden i det.

 

ang. digimon så er det ikke en blåkopi, men det er selvfølgelig visse likheter.

viktige forskjeller:

- Digimon: handlingen foregår i et paralellt univers, hovedpersonene er fra vårt univers

- Pokémon: handlingen foregår i en egen verden, hvor alle karakterene er innfødte

 

- Digimon: hovedstoryen handler om de "digibestemte" som skal redde digimon-verdenen fra "de sorte tannhjulene" (altså heltene redder verden scenario)

- Pokémon: hovedpersonen (Ash Ketchum) drar ut i verden for å lære om pokémon, og bli verdens beste trener (enkeltpersons drøm om å lykkes scenario)

 

- Digimon: Monstrene kan få kjempekrefter under kamp (digimere), men bruker så mye krefter at de mister alle krefter etterpå, og blir som "nyfødte" igjen

- Pokémon: Monstrene utvikler seg og blir tøffere etterhvert, og kan utvikle seg til et annet monster (en ikke reverserbar prosess)

 

finnes selvfølgelig mange andre forskjeller og, og hvis du ser noen episoder av hver serie vil du fort se at de er veldig forskjellige. Det du sier er jo som å si at Donald Duck og Tom&Jerry er det samme siden begge er tegneserier/tegnefilmer.

 

disse konseptene appelerer selvfølgelig ikke til alle, men det er absolutt gjennomtenkte konsepter begge to :)

Lenke til kommentar
Huff..Pokémon og Digimon.. :nei:

 

Konseptene er jo tragiske, spesielt, Digimon, en ren og skjær kopi.

 

Men dere får ha det gøy med det så lenge dere orker, personling avsluttet jeg min interesse for slike ting i 10-11 års alderen. ;)

Jeg kunne gjerne sett et argument eller flere fra din side.

Jeg har inntil da null respekt for deg og dine holdninger.

 

Melfacion: Det virket som om du kunne litt om dette?

Lenke til kommentar

Pfff.....Killerzevs: Man blir ikke for gammel for spill. Ikke for tegnefilm og Ole Brumm bøker heller. Er det tilfelle med deg så er det synd at du har blitt gammel og grå så fort.

Pokemon er et kult konsept. Likte det bedre før, men nå har det kommet så mange pokemons at jeg verken orker eller klarer å henge med.

Men spillene er morsomme. Uansett.

Lenke til kommentar
Spilte det før men nå er jeg litt for gammel til det.

Dust.

Det sier litt om hvor mye du har satt deg inn i spillet, når du generaliserer det som barnslig.

På IGN.com-forumet er det flest personer i aldersgruppen 14-20 år.

Og nei, de er ikke dumme/rare folk. Det er svært oppegående folk, som i allefall klarer å grunngi påstandene sine.

Men det klarer ikke du?

Hm.

Endret av Shinobi
Lenke til kommentar
Huff..Pokémon og Digimon.. :nei:

 

Konseptene er jo tragiske, spesielt, Digimon, en ren og skjær kopi.

 

Men dere får ha det gøy med det så lenge dere orker, personling avsluttet jeg min interesse for slike ting i 10-11 års alderen.  ;)

Tragiske konsepter... hvordan da?

 

Skjønner ikke at dette konseptet kan være noe værre enn et hvilket som helst annet fantasi-konsept?

 

Har selv spilt igjennom pokémon rød, og har til tider sett litt på tvserien. Selv om det er laget med målgruppe under 13 år, er det ingenting i veien for at andre også kan se gleden i det.

 

ang. digimon så er det ikke en blåkopi, men det er selvfølgelig visse likheter.

viktige forskjeller:

- Digimon: handlingen foregår i et paralellt univers, hovedpersonene er fra vårt univers

- Pokémon: handlingen foregår i en egen verden, hvor alle karakterene er innfødte

 

- Digimon: hovedstoryen handler om de "digibestemte" som skal redde digimon-verdenen fra "de sorte tannhjulene" (altså heltene redder verden scenario)

- Pokémon: hovedpersonen (Ash Ketchum) drar ut i verden for å lære om pokémon, og bli verdens beste trener (enkeltpersons drøm om å lykkes scenario)

 

- Digimon: Monstrene kan få kjempekrefter under kamp (digimere), men bruker så mye krefter at de mister alle krefter etterpå, og blir som "nyfødte" igjen

- Pokémon: Monstrene utvikler seg og blir tøffere etterhvert, og kan utvikle seg til et annet monster (en ikke reverserbar prosess)

 

finnes selvfølgelig mange andre forskjeller og, og hvis du ser noen episoder av hver serie vil du fort se at de er veldig forskjellige. Det du sier er jo som å si at Donald Duck og Tom&Jerry er det samme siden begge er tegneserier/tegnefilmer.

 

disse konseptene appelerer selvfølgelig ikke til alle, men det er absolutt gjennomtenkte konsepter begge to :)

Veldig bra sagt :yes: og da mener jeg alt.

 

Uansett, å få tak i Mew uten noe form av cheating utstyr er mulig :D .

Jeg, (egentlig en annen), har testa det ut, og det fungerer faktisk. Dere kan lese mere om det her: Klikk her!.

 

En annen ting jeg vil si, er at Pokèmon er ikke barnslig. Hvis man bare orker å sette seg inn i det. Men merk at alle vil ikke like Pokemon spillene bare pga det. Pokèmon spillene, da snakker jeg om GB spillene, er artig bare man skjønner det. Det er ikke bare å ta et angrep og se fornøyd ut. Man må granske om den typen angrep er en svakhet til motstanderen.

 

Etter min mening, så synes jeg at Pokèmon er det eneste underholdende på GB(A).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...