Gå til innhold

Noen som spiller Pokémon her?


Anbefalte innlegg

Huff..Pokémon og Digimon.. :nei:

 

Konseptene er jo tragiske, spesielt, Digimon, en ren og skjær kopi.

 

Men dere får ha det gøy med det så lenge dere orker, personling avsluttet jeg min interesse for slike ting i 10-11 års alderen.  ;)

Tragiske konsepter... hvordan da?

 

Skjønner ikke at dette konseptet kan være noe værre enn et hvilket som helst annet fantasi-konsept?

 

Har selv spilt igjennom pokémon rød, og har til tider sett litt på tvserien. Selv om det er laget med målgruppe under 13 år, er det ingenting i veien for at andre også kan se gleden i det.

 

ang. digimon så er det ikke en blåkopi, men det er selvfølgelig visse likheter.

viktige forskjeller:

- Digimon: handlingen foregår i et paralellt univers, hovedpersonene er fra vårt univers

- Pokémon: handlingen foregår i en egen verden, hvor alle karakterene er innfødte

 

- Digimon: hovedstoryen handler om de "digibestemte" som skal redde digimon-verdenen fra "de sorte tannhjulene" (altså heltene redder verden scenario)

- Pokémon: hovedpersonen (Ash Ketchum) drar ut i verden for å lære om pokémon, og bli verdens beste trener (enkeltpersons drøm om å lykkes scenario)

 

- Digimon: Monstrene kan få kjempekrefter under kamp (digimere), men bruker så mye krefter at de mister alle krefter etterpå, og blir som "nyfødte" igjen

- Pokémon: Monstrene utvikler seg og blir tøffere etterhvert, og kan utvikle seg til et annet monster (en ikke reverserbar prosess)

 

finnes selvfølgelig mange andre forskjeller og, og hvis du ser noen episoder av hver serie vil du fort se at de er veldig forskjellige. Det du sier er jo som å si at Donald Duck og Tom&Jerry er det samme siden begge er tegneserier/tegnefilmer.

 

disse konseptene appelerer selvfølgelig ikke til alle, men det er absolutt gjennomtenkte konsepter begge to :)

OK, det er tydeligvis ulikheter, og, OK, du har vist oss ulikhetene, men fortsatt synes no jeg at digimon er en ganske lik kopi av pokemon. La oss nå se på likhetene (og ikke bare fokusere på forskjellene *host*)

 

1. Pokemon: Hovedpersonen(e) går rundt med et lite dyr som kjemper for dem

Digimon: Hovedpersonen(e) går rundt med et lite dyr som kjemper for dem

 

2. Pokemon: De små dyrene utvikler seg og blir sterkere etter hvert som de kjemper

Digimon: De små dyrene utvikler seg og blir sterkere etter hvert som de kjemper

 

3. Pokemon: "Snillingene" har "snille" dyr, mens "slemmingene" har "slemme" dyr

Digimon: "Snillingene" har "snille" dyr, mens "slemmingene" har "slemme" dyr

 

4. Pokemon

Digimon

 

5. Pokemon: Etter hvert får menneskene sterke forhold til dyrene deres, noe som er viktig for å vinne

Digimon: Etter hvert får menneskene sterke forhold til dyrene deres, noe som er viktig for å vinne

 

++++ Det er mye mer, men jeg husker ikke i farta. Iallefall, nr.1 (hovedkonseptet) er helt likt, noe som gjør at man lett forveksler begge to.

For å svare på topicen, ja jeg spiller/spilte pokemon ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, begynnte på Colusseum i dag. Må si at jeg ble possitivt overasket!

Der har Jeg et veldig godt lag, men jeg lurer på Hvordan får jeg en shadow pokemon til og "åpne hjertet sitt" Det jeg har gjort er:

-Fylt opp"Barene"

-tatt dem ut av hyper mode

-Er i byen med besteforeldrene til hu partneren. Har akkurat slått Disco kisen.

Lenke til kommentar
OK, det er tydeligvis ulikheter, og, OK, du har vist oss ulikhetene, men fortsatt synes no jeg at digimon er en ganske lik kopi av pokemon. La oss nå se på likhetene (og ikke bare fokusere på forskjellene *host*)

 

1. Pokemon: Hovedpersonen(e) går rundt med et lite dyr som kjemper for dem

Digimon: Hovedpersonen(e) går rundt med et lite dyr som kjemper for dem

 

2. Pokemon: De små dyrene utvikler seg og blir sterkere etter hvert som de kjemper

Digimon: De små dyrene utvikler seg og blir sterkere etter hvert som de kjemper

 

3. Pokemon: "Snillingene" har "snille" dyr, mens "slemmingene" har "slemme" dyr

Digimon: "Snillingene" har "snille" dyr, mens "slemmingene" har "slemme" dyr

 

4. Pokemon

Digimon

 

5. Pokemon: Etter hvert får menneskene sterke forhold til dyrene deres, noe som er viktig for å vinne

Digimon: Etter hvert får menneskene sterke forhold til dyrene deres, noe som er viktig for å vinne

 

++++ Det er mye mer, men jeg husker ikke i farta. Iallefall, nr.1 (hovedkonseptet) er helt likt, noe som gjør at man lett forveksler begge to.

For å svare på topicen, ja jeg spiller/spilte pokemon ;)

får vel prøve å svare for meg her og, da... selv om jeg absolutt ser poenget ditt, og er delvis enig.

 

 

"Hovedpersonen(e) går rundt med et lite dyr som kjemper for dem"

 

hmm.. nei, det er vel ikke akkurat sånn.

Pokemon: Hovedpersonen(e) drar hjemmefra med et lite dyr (også kjent som en pokémon) men fanger flere dyr (også pokémon) på veien. Når han skal kjempe mot andre dyr (eller pokémon som jeg har hørt det heter) må han velge et av dyrene sine som kan kjempe mot fienden. Når fienden er bekjempet har helten enten skadd det andre dyret tilstrekkelig til å fange det (forutsatt at den andre pokémon er vill) eller har tilegnet seg kamperfaring og en ny venn (eller uvenn) i den andre treneren.

Digimon: (dette er veldig usikkert ettersom jeg ikke har sett så mye på denne serien, men jeg prøver) Heltene (også kalt de digibestemte) blir sendt til en annen verden for å redde den. På et tidspunkt får de hver sin følgesvenn (et dyr / en digimon) som skal hjelpe de på veien. Dette dyret er ikke et dyr som personen eier, men som følger med for å hjelpe.

 

"De små dyrene utvikler seg og blir sterkere etter hvert som de kjemper"

 

tja... alt er likt hvis du skal se så smått på det. se på dette eksempelet i forhold:

hagle: våpen som kan skyte

pistol: våpen som kan skyte

se... helt likt! men hvis du ser de to sammen er det vel en bitteliten forskjell eller?

som sagt: pokémon utvikler seg kun til en bedre pokémon (evolusjon) mens digimon har en "sirkulær utvikling", altså de går rundt. etter de har digimert til et bedre monster mister de alle kreftene og begynner som en baby/et egg igjen.

 

"( "Snillingene" har "snille" dyr, mens "slemmingene" har "slemme" dyr )"

 

nok en gang uenig. dessuten skjønner jeg ikke helt hvordan du kan bruke det som sammenligningsgrunnlag. Er hestene til bankranerne i cowboyfilmer ondere enn hestene til sheriffen?

nei, her er det brukeren som styrer hvordan dyrene skal oppføre seg...

 

"Etter hvert får menneskene sterke forhold til dyrene deres, noe som er viktig for å vinne"

 

det stemmer nok... men det er en logisk utvikling som hadde kommet uansett om begge konseptene hadde eksistert eller ikke... jeg er også glad i hunden min, betyr det at jeg hermer etter noen? nei... menneskets natur bare

 

 

 

før jeg "satt meg inn i" konseptene syntes jeg det var helt likt og bare tåpelig, men jeg ser jo nå at de er like forskjellige som f.eks FRIENDS og Pizzagjengen :)

Lenke til kommentar
OK, det er tydeligvis ulikheter, og, OK, du har vist oss ulikhetene, men fortsatt synes no jeg at digimon er en ganske lik kopi av pokemon. La oss nå se på likhetene (og ikke bare fokusere på forskjellene *host*)

 

1. Pokemon: Hovedpersonen(e) går rundt med et lite dyr som kjemper for dem

    Digimon:  Hovedpersonen(e) går rundt med et lite dyr som kjemper for dem

 

2. Pokemon: De små dyrene utvikler seg og blir sterkere etter hvert som de kjemper

    Digimon:  De små dyrene utvikler seg og blir sterkere etter hvert som de kjemper

 

3. Pokemon: "Snillingene" har "snille" dyr, mens "slemmingene" har "slemme" dyr

    Digimon:  "Snillingene" har "snille" dyr, mens "slemmingene" har "slemme" dyr

 

4. Pokemon

    Digimon

 

5. Pokemon: Etter hvert får menneskene sterke forhold til dyrene deres, noe som er viktig for å vinne

    Digimon: Etter hvert får menneskene sterke forhold til dyrene deres, noe som er viktig for å vinne

 

++++ Det er mye mer, men jeg husker ikke i farta. Iallefall, nr.1 (hovedkonseptet) er helt likt, noe som gjør at man lett forveksler begge to.

For å svare på topicen, ja jeg spiller/spilte pokemon ;)

"( "Snillingene" har "snille" dyr, mens "slemmingene" har "slemme" dyr )"

 

nok en gang uenig. dessuten skjønner jeg ikke helt hvordan du kan bruke det som sammenligningsgrunnlag. Er hestene til bankranerne i cowboyfilmer ondere enn hestene til sheriffen?

nei, her er det brukeren som styrer hvordan dyrene skal oppføre seg...

Først og fremst: sheriffens hester??

Så.. Ikke bare er det brukeren, altså eieren av dyret som bestemmer om dyret skal bli snilt eller slemt. Ta for eksempel digimon: Digimonene til de snille utvikler seg til sånne digimon som ser ut som engler og ser søte ut osv, mens fiendenes, de slemmes digimon er sånne som "destrucimon" og "deathbloodmon" (fant bare på de navnene, da jeg ikke husker noen virkelige navn, men de går iallefal i den duren), og de ser store og fæle ut.

 

Pokemon: I pokemon er det også likt, (NB! I tv-serien! I spillene kan du velge den pokemonen du har lyst til) Ash og de andre vennene hans og de snille har søte små pokemon, mens fiendene og de andre slemme (team-rocket f.eks) har ekle, store og grusomme pokemons.

 

Dette er kanskje ganske typisk for alle tv-serier i den duren, men det er iallefall en viktig likhet mellom digimon og pokemon. Men som sagt tidligere, punkt nummer 1 var det viktigste.

Lenke til kommentar

jepp.. hester. sherriffen er tøff og har mange av dem :p

 

Digimon: de tilsynelatende onde digimon er bare infisert av sorte tannhjul, og blir snille etter de er banka opp

Pokemon: er virkelig Den snakkende katten så skummel? Synes den like godt kunne vært en snill pokémon.

 

men det er ikke poenget. poenget er at det er to forkjellige konsepter som tilsynelatende er mer likt enn det er. nuff said.

Lenke til kommentar
hehe troddde først når jeg så overskriften, at han mente kort versjonen av pokemon, Liksom å ta med seg "decken" sin til en barne skole og spille med 3.klassingene når man er eldre/voksen ville ha vært rart litt creepy....

 

Døh: TCG-spillet er mer komplisert enn noe en amøbe som deg noengang vil kunne forstå (Du presterer å bryte intet mindre enn 8 gramatikkregler på dette bitte lille tekststykket), og det er nok ikke bare tredjeklassinger som spiller det. Jeg spiller det ikke selv; RPG'ene > TCG når det gjelder Pokémon.. ;)

Endret av Shinobi
Lenke til kommentar
hehe troddde først når jeg så overskriften, at han mente kort versjonen av pokemon, Liksom å ta med seg "decken" sin til en barne skole og spille med 3.klassingene når man er eldre/voksen ville ha vært rart litt creepy....

 

Døh: TCG-spillet er mer komplisert enn noe en amøbe som deg noengang vil kunne forstå (Du presterer å bryte intet mindre enn 8 gramatikkregler på dette bitte lille tekststykket), og det er nok ikke bare tredjeklassinger som spiller det. Jeg spiller det ikke selv; RPG'ene > TCG når det gjelder Pokémon.. ;)

jeg spilte Pokémon TGC når jeg var 15-16 :blush:

Lenke til kommentar
Spillte når jeg kjedet meg jeg........ 315 timer nå....... :blush:

Hvis jeg tipper på hvor mye jeg ville hatt dersom jeg ikke hadde restarta spillene så mye, ender det opp på noe slikt:

R/B/Y: 120 timer+

G/S/C: 1100 timer (Hadde faktisk 999:99 på en save på Crystal)

R/S:90 timer, ikke restartet. Det jeg spiller nå :thumbup:

Lenke til kommentar
pokemon er det verste som finnes!!! bare designet for å blakke unger og gamere som er hekta på det. det finnes så mange spill at man mister tellingen :thumbdown:

"*sett-inn-tilfeldig-produkt-her*" er det verste som finnes!!! bare designet for å blakke unger og gamere som er hekta på det. det finnes så mange spill at man mister tellingen :thumbdown:

 

nei, nei og nei

 

her er et annet eksempel:

 

Ringenes Herre er det verste som finnes!!! bare designet for å blakke unger og nerder som er hekta på det. det finnes så mange spill/bøker/filmer/spinoff produkter at man mister tellingen :thumbdown:

 

ser du selv hvor feil det blir?

det handler ikke om at selve konseptet er teit, men all kommersielliseringen (er det et ordntlig ord?) gjør at det blir teit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...