Gå til innhold

Virus eller hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikker postet feil plass men eg fant ikke plassen der eg kunne poste dette.

Kjørte Spybot og den komme opp med et program kalt "BackWeb lite" og det ligger som registry key. Var 58 forskjellige av disse. :cry:

Står dette om det:

"Comes with Western Digital Data Lifeline as well as with HP & Compaq systems. If you intended to install the normal BackWeb, please add BackWeb to your exclude list. But if you know nothing about installing BackWeb, chances are good that it is the 'lite' version. This one connects to a Cameocast server (Source: http://www.cexx.org/dlgli.htm), and you can read Cameo's privavy statement above."

Kan eg slette det? for eg har aldri lagt det inn.

I tillegg fant eg en mappe på c:\program files som heter "cornjumpfunk" og inneholder en .exe file som heter "HideFileClue.exe" som eg ikke klarer å slette. :cry:

Har eg fått en trojansk hest eller noe?

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det ikke BackWeb ett program som brukes til filoverføring blant annet av F-Secure til opdatering av antivirus programmet ? eller blander jeg med noen annet ?

I tillegg fant eg en mappe på c:\program files som heter "cornjumpfunk" og inneholder en .exe file som heter "HideFileClue.exe" som eg ikke klarer å slette. :cry:

Se om du finner en registernøkkel på denne og slett den. Deretter kan du antakelig slette fila (mulig du må ta en omstart først)

Edit: bokstavomstokking.

Endret av el-asso
Skrevet

fant ikke noe reg.key av denne filen på pcen, og klarer ikke slette den. Finner ikke noe om den på google eller symantec.

Im lost :cry:

Skrevet

Funksjonene til Back Web er å laste ned filer til din maskin. Som det påpekes bruker bla. F-Secure antivirus Back Web for å laste ned oppdateringer.

Brukt på riktig måte, av "snille" programmer kan Back Web altså være både harmløst og nyttig, men det kan også brukes til å feks. pådytte deg popup-reklame.

Så det du bør gjøre er altså å tenke igjennom systemet ditt og se om du kommer på programmer som på en eller annen måte skal oppdatere seg. Sjekk så dokumentasjonen for disse om de bruker BW. Men etter all sansynlighet er det noe griseri. Klarer ikke Spybot å renske opp i det for deg?

Skrevet

Slå av System Restore (om WinXP), reboot og start maskinen i Safe-mode, og kjør deretter Spybot igjen. Dette skal løse problemet, om ikke kan du vel ta en Google på problemet, er det et utbredt problem, er det alltid løsninger.

Skrevet

BackWeb klarte jeg å fjerne fint, men den andre filen er helt umulig. Har sett på google men jeg finner ikke noe om dette der.

So im still lost :cry:

Skrevet

Klarte å fjerne "HideFileClue.exe" fila + pluss noen andre eg fant. Bruker ad-aware og finner 35 filer som det er noe skummelt med på c: . Problemet mitt er at ad-aware låser seg før eg e ferdig med scannen og lar meg ikke slette dem.

Trenger hjelp, noen som har opplevd dette før?

Skrevet
Klarte å fjerne "HideFileClue.exe" fila + pluss noen andre eg fant. Bruker ad-aware og finner 35 filer som det er noe skummelt med på c: . Problemet mitt er at ad-aware låser seg før eg e ferdig med scannen og lar meg ikke slette dem.

Trenger hjelp, noen som har opplevd dette før?

Du får vel med deg hvilken mappe de ligger i..?

Da kan du jo bare gå inn "manuelt" med Windows Explorer og slette på normal måte...

(Har på følelsen at det er snakk om cookies, i tilfelle: C:\Documents and Settings\Dittbrukernavn\Cookies\)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...