Riotguy Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Og så hadde jeg et spill der du var en barbar. Ligna på Conan. Her hadde du våpen og skulle skyte ned dinosaurer... Vet ikke hva det heter heller... vet du det? Vil tippe det er Rastan du har i tankene her. Takk skal du ha!
sedsberg Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 noen som har et skjema på hvordan jeg kan lage en? Mener at dette er en vanlig 1-1 kabel... bare se bak på serieporten på C64'n hva slags plugger du trenger. (pinne 1 på plugg 1 til pinne 1 på plugg2 osv.)
TomasK Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 har selv en 5 1/2" diskettstasjon, men mangler kabel fra c64'n til diskettstasjonen noen som har et skjema på hvordan jeg kan lage en? (eller noen som har en til overs?...) tenkte jeg skulle dra med commodoren på digilab2004 (dataparty i skien) og da er det en fordel å ha alle kabler i orden Her er koblingsskjema for seriellkabel fra C64/128 til diskettstasjon: koblingsskjema mellom floppy -> C64/128
Hr. Jenssen Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Det er vel ikke mulig å få kjøpt commandores i dag? Ingen som vet om noen som selger???
sedsberg Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 [iC' date=04/05/2004 : 21:04] Det er vel ikke mulig å få kjøpt commandores i dag?Ingen som vet om noen som selger??? Uansett tror jeg du vil ha større hell i å finne en om du staver det "commodore" istedenfor Commandore.
HilRam Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Skrevet 6. mai 2004 OK. Etter gjennomgang av alle poster, tror jeg vi kan kåre en vinner: LAST NINJA 2 Dette spillet har fått klart flest stemmer. Takk for all respons. Forresten: I går (5. mai) var det nøyaktig 10 år siden Commodore gikk konkurs..
Tåkefyrste Skrevet 6. mai 2004 Skrevet 6. mai 2004 (endret) Ser det er mange som nevner The Great Gianna Sisters som sin favoritt her... Da må jeg bare få lov til å høre om dere kjenner igjen den flotte musikken fra spillet: Originalen i midi form En tøff versjon fra Machinae Supremacy Endret 6. mai 2004 av apollox
Melfacion Skrevet 6. mai 2004 Skrevet 6. mai 2004 leste itavisen for ikke så lenge siden... lovende nyhet for oss retrogamere: klikkbar link
Hoax Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 (endret) Vil nå si dette er mere relevant http://itavisen.no/art/1301575.html?PHPSES...2e82d07fd3509fb De nye logoene Edit: Bare for å ikke poste 100% off topic... Turrican I, II og III var flotte greier! Endret 7. mai 2004 av Hoax
Defender Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Dan Dare var fett husker jeg Last Ninja var bra, er Ninja Gaiden på Xbox (som akkurat har kommet) et slags oppfølger til dette spillet? - se vg.no spill annmeldelser
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 (endret) Dan Dare var fett husker jeg Hehe.. syns det hadde så kul musikk. Spillet i seg selv var heller ikke noe å fnyse av. Forresten, Rolling Thunder, anyone? Endret 7. mai 2004 av psilocybe
TAAB Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Rota i gamle tråder........... Fist 2 - Sidescroller med funky karate moves Ace - flysimulator der du kunne loope Master of magic -beste musikk på C64 noen gang! Kane - cowboyspill - kjempe lett å runde.. Zaxxon - /bøyer meg i støvet Pole position - "3-d" racing. Bruce Lee - Kjempe utfordrende plattform spill som finnes i en bra pc version Bards Tale /sukk...har hatt 4 C64 med alt utstyr. 1541 II og Freeze Frame Cartridge Blir litt sentimental av denne tråden........ Det var noen som nevnte Xenon. Kom det til C64? Jeg hadde det på Atari 520ST, og det krevde jo litt av den maskinen Load "*",8,1
SmalHans @ NRK Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 (endret) Siden ingen har nevnt det, Mitt favorittspill på gamle maskiner er Citadell på BBC Micro Perfekt oppgaveløsning, som krevde tenking og teknikk, Spillet tok 1 diskett og tok 0,3 sekunder å loade på billigversionen av BBC micro, BBC micro var forresten den første maskinen som kjøre kjøre tekst over video live uten latency og ble brukt av diverse TV kanaler fra 1979 og fram til amiga kom å overtok. Bilde 1 Bilde 2 Var faktisk over 1000 norske kroner i premie til første nordmann som klarte å hente alle 3 kronene i det spillet uten å jukse, jeg og fadern klarte det vel ca 1 år etter førstemann. Brukte ufattelig mange timer på å tegne kart over hele verden (ca 400 skjermbilder med brettspill), og noe så enkelt som at spøkelser skulle skytes i øynene, og at djevelen måtte mates med et kyllinglår tok timesvis å finne ut. Mest fordi at kyllinglåret måtte steikes først og for å gjøre det måtte du gjøre masse andre oppdrag. Ufattelig gøy og underholdende spill, savner noe slikt til PC. Edt: Skifta bildene til Link istede, sry at de var størrelse hest. Tenkte meg ikke om Endret 1. juni 2004 av SmalHans @ NRK
Corduroy Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Ikke for å flame ass... Men "LITT" mindre bilder neste gang plz???!??? Mista jo helt styringa her jo.. Og tror folket på Dailup gremmes
HilRam Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Skrevet 1. juni 2004 Rota i gamle tråder........... Fist 2 - Sidescroller med funky karate moves Ace - flysimulator der du kunne loope Master of magic -beste musikk på C64 noen gang! Kane - cowboyspill - kjempe lett å runde.. Zaxxon - /bøyer meg i støvet Pole position - "3-d" racing. Bruce Lee - Kjempe utfordrende plattform spill som finnes i en bra pc version Bards Tale /sukk...har hatt 4 C64 med alt utstyr. 1541 II og Freeze Frame Cartridge Blir litt sentimental av denne tråden........ Det var noen som nevnte Xenon. Kom det til C64? Jeg hadde det på Atari 520ST, og det krevde jo litt av den maskinen Load "*",8,1 Bruce Lee - utfordrende? Runda det lett, jeg! (Men DU, så kult!) Zaxxon - veeldig bra. Første spillet jeg spilte på C64. Glemmer ALDRI Blue Max. Noen som husker en Shoot 'em up som het "Delta II"? *hekta*
Carnifex Skrevet 1. juni 2004 Skrevet 1. juni 2004 Last ninja var utrolig bra som flere har nevnt. Jeg likte også Summer og Winter games tror jeg det het? IK og IK+ likte jeg også godt. Jeg husker ett spill som jeg spilte mye.. Rocket Roger eller noe i den duren. Utrolig bra!
Svin Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Forresten, Rolling Thunder, anyone? Brukte en formue på Rolling Thunder arcade . Bubble Bobble til C64 var knall. Ingenting er som å hoppe gjennom vegger .
Godfather Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Godfather
Hr. Jenssen Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 (endret) Spy vs. Spy synes jeg var kjempemorsomt! EDIT: Ah, nostalgi. Endret 28. juli 2005 av MeTa][iC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå