Gå til innhold

Tidenes spill til Commodore 64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:cry: Jeg får tårer i øya... Alle minnene... strømmer på... det glade 80-tallet, med pastellfarga genser foran tv-en og det "tjukke tastaturet" på bekymringsløse ettermiddager og kvelder.

Alle spillene nevnt foran gir meg følelsen av å ville være 13 igjen. Evt et sted mellom 10 og 16. Mye bra der.

 

Men ikke glem Slapfight, det romskipgreiene som ble bredere og bredere og til og med hadde heatseekers. For ikke å snakke om MicroProse Soccer. Og Who dares wins. Og det formel 1 spillet, sett ovenfra, hva het det igjen? Og Xenon. Og Outrun. Og Bionic Warriors. Og Golden axe. Og Druids... og .... nå begynner det igjen :cry:

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Jeg har en Commodore 64 hjemme, men jeg har ingen spill!!jeg hadde en opptakskassett med masse spill på (rart det gikk an egentlig) men den ble teipa over av søstra mi!:p

Det spillet jeg syntes var kult, var et spill der du var en muldvarp, og skulle under jorda og gjøre masse ting. Og musikkteamet var det samme som det var på trim-tv på NRK for mange år siden! Er det noen som vet hva det heter?

Commodore rocks!;)

Lenke til kommentar

*sukk* ja, dette var tider hvor klassikerne kom på rekke og rad.

 

har hatt flere av mine beste spillstunder forran c64...og noen av de værste. regner med det er flere som rivd og slitt i håret over hvor pirkete det var å loade spill. av og til fungerte det ikke, noen spill måtte ha kasettspilleren plassert her, noen der, noen spill virket som om det var et krav at man ikke var til stede i rommet mens man loadet...å titte inn før det var ferdig kunne ødelegge hele greia.

treigt gikk det også, c64 loadet inn spillene 2 ganger faktisk, den andre gangen for å være sikker på at den første var riktig

 

spillene:

 

last ninja, alt var bra på dette spillet

into the eagles nest

skate or die

gauntlet

crystal castle

renegade, fikk riktignok aldri grep på det, men tok det fram av og til for å høre på loademusikken

Lenke til kommentar
Jeg har en Commodore 64 hjemme, men jeg har ingen spill!!jeg hadde en opptakskassett med masse spill på (rart det gikk an egentlig) men den ble teipa over av søstra mi!:p

Det spillet jeg syntes var kult, var et spill der du var en muldvarp, og skulle under jorda og gjøre masse ting. Og musikkteamet var det samme som det var på trim-tv på NRK for mange år siden! Er det noen som vet hva det heter?

Commodore rocks!;)

Monty on the run?

Lenke til kommentar
Jeg har en Commodore 64 hjemme, men jeg har ingen spill!!jeg hadde en opptakskassett med masse spill på (rart det gikk an egentlig) men den ble teipa over av søstra mi!:p

Det spillet jeg syntes var kult, var et spill der du var en muldvarp, og skulle under jorda og gjøre masse ting. Og musikkteamet var det samme som det var på trim-tv på NRK for mange år siden! Er det noen som vet hva det heter?

Commodore rocks!;)

Monty on the run?

Ja kanskje det var det det var.... :D Gøy i hvertfall!

Og så hadde jeg et spill der du var en barbar. Ligna på Conan. Her hadde du våpen og skulle skyte ned dinosaurer... Vet ikke hva det heter heller... vet du det?

Lenke til kommentar
:cry: Jeg får tårer i øya... Alle minnene... strømmer på... det glade 80-tallet, med pastellfarga genser foran tv-en og det "tjukke tastaturet" på bekymringsløse ettermiddager og kvelder.

Alle spillene nevnt foran gir meg følelsen av å ville være 13 igjen. Evt et sted mellom 10 og 16. Mye bra der.

 

Men ikke glem Slapfight, det romskipgreiene som ble bredere og bredere og til og med hadde heatseekers. For ikke å snakke om MicroProse Soccer. Og Who dares wins. Og det formel 1 spillet, sett ovenfra, hva het det igjen? Og Xenon. Og Outrun. Og Bionic Warriors. Og Golden axe. Og Druids... og .... nå begynner det igjen :cry:

Jeg føler med deg, Pop, fordi jeg har det på samme måten... *snufs* :cry:

Lenke til kommentar
Rick Dangerous. Jeg er generelt glad i platform spill, men det er ikke noe spill som klarer å måle seg med rick dangerous. Kanskje fordi det var et av de første platformspillene jeg prøve, eller alle timene jeg satt sammen med min far og spilte dette, men det er uansett det heftigste spillet som er lagd i mine øyne.

 

Ellers er jeg også glad i International Karate. Dette også fordi det var det første spillet i sin sjanger jeg har spilt.

 

Det skal jo også sies at man kan forelske seg i musikken alene fra disse (og liknende spill).

Hadde bare dette til Amiga jeg.. Men hersket villt gjordte det!! Men 1`ern var ufattelig mye bedre enn nr. 2 da ;)

 

Ellers så IK+ !!!! Husker jeg hadde bursdag og vi var 10 små gutter i værste alder som hadde konkuranse på IK+ Ustyrtelig festelig!! Særlig m tanke på at om du vant i spillet var sjangsen stor for at du fikk grise julig in real life etterpå :p

Lenke til kommentar
Rick Dangerous. Jeg er generelt glad i platform spill, men det er ikke noe spill som klarer å måle seg med rick dangerous. Kanskje fordi det var et av de første platformspillene jeg prøve, eller alle timene jeg satt sammen med min far og spilte dette, men det er uansett det heftigste spillet som er lagd i mine øyne.

 

Ellers er jeg også glad i International Karate. Dette også fordi det var det første spillet i sin sjanger jeg har spilt.

 

Det skal jo også sies at man kan forelske seg i musikken alene fra disse (og liknende spill).

Kom Rick Dangerous til c64? Mener å huske jeg hadde det på Amiga en gang i tida (kan jo hende det kom ut på begge plattformene :p)

jeg har det til både c64 og amiga500. c64 versjonen er lik som amiga versjonen bare at det er færre rom pr map.

Lenke til kommentar
- du verden hva de fikk presset ut av den lille rotta...

(Kanskje dagens utviklere skulle lære seg å programmere i maskinkode?!?  :p )

Åja, du kan ju alltid spela Kkrieger, som är under utveckling. 134kB FPS med full DX9-grafik och stereoljud!

96 kb, faktisk :)

 

Riotguy: Muldvarpspillet ditt heter Monty Mole. Monty on the Run er en etterfølger, og har ganske annerledes musikk.

 

Min personlige favoritt må nok være Bubble Bobble. Fantastisk spillbarhet. Men det var mange gode spill jeg godt kunne nevne - har bare ikke tid nå :)

Lenke til kommentar
Er det virkelig ingen som har nevnt Gianna Sisters?

Jo jeg, i post 3 ;)

Og for å pirke litt : Great Giana Sisters heter det :green:

 

EDIT: Forresten dratt ned dette spiller alt av last ninja og masse mer til emulatoren nå!! *forbereder seg på en lang natt m Last ninja*

Endret av Corduroy
Lenke til kommentar

1: IK+ ( Beste fighting spillet ever ;) )

2: Last Ninja 1,2 ( Rett og slett geniale spill)

3: World Games ( Hoppe over tønner på skøyter, sumo bryting og vektløfting+++ i et og samme spill... Blir det bedre?)

4: Wizball ( krirtiker rost klassiker)

5: Davids Midnight Magic (flipper på sitt beste\værste)

 

Nei, C64\128 var maskinene sine det. Synd mine tok kvelden :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...