RAPTORR Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 (endret) jeg har 76 gig hp på 15000 rpm og har en scsi pci kort tekram dc-309u2b problemet at jeg får ikke botet xp på den ? og jeg har prøvd å rote lit i biosen til tekarm men det ga ikke noe resultat jeg vet ikke hva jeg skal gjøre den finner disken den i biosen til tekram hmm? takk hvis noen hadde greier på det her sory for skrive feil Endret 23. april 2004 av RAPTORR
RAPTORR Skrevet 23. april 2004 Forfatter Skrevet 23. april 2004 får jeg full ytelse på den disken med den scsi korte? og kan jeg bruke den best til som xp eller ha ting der spille o.s.v?
Spirograf Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Disken yter bra, så den bør du ha operativsystemet (XP) på. I BIOS til PC-en bør det stå at den ikke skal boote fra IDE-enheter (hvis du har muligheten for å sette det)
sofTest Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Tre ting som skaper slike probelmer: 1. Du har ikke satt boot fra SCSI i BIOS. 2. Du trenger driver hvis ikke XP har dette innebygd. Du trykker da Alt-F6 (hvis jeg ikke husker feil) i begynnelsen av XP-installasjonen. 3. Jeg har ikke erfaring med Tekram-kort (bruker kun Adaptec selv), men det er vanlig at man kan velge hvilken SCSI-id kortet skal boote fra. Velg den id HD'n har. Hvis ikke booter kontrolleren fra den disken som har lavest id. Du skriver ikke hvilken diskmodell eller hvilket grensesnitt og ytelse disken har, men er dette bedre enn Ultra2Wide (80 MBps) så kan kontrolleren være en flaskehals for disken.
RAPTORR Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 (endret) her oppsete mitt 2 sta-a 120gig segate hk abit max3 875p og 1 gig raam cpu P4 2.4 .800 scsikotroler tekram DC-390u2b scsi disk hp 74gig 15000 rpm og 80 pin med kontroler Endret 25. april 2004 av RAPTORR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå