Gå til innhold

DVD spiller


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har lyst til å kjøpe meg en DVD-spiller til å ha i stua. Vil at denne skal støtte DVDR, DivX, XviD, SVHS osv. Vil også at det går ann å oppdatere codeker på den slik at man ikke sitter med en film koda med DivX6 og spilleren kun støtter DivX 5 om noen år...

 

Får man dette billig?

 

Finnes det i det heletatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste spilleren jeg har hørt om som kan spille alt det du ser etter (untagen SVHS.....skrivefeil????) er Jamo sin spiller. Det er en kombinert sak med digital-forsterker og full pakke til 4999,-

Den har også oppgraderbar software. Men er den noe bra??? Egentlig ikke....

 

 

Siden jeg jobber som i en kjede som forhandler dvd-spilleren, har jeg hatt muligheten til å teste den opp mot min referanse-spiller hjemme.....

 

Jeg ville kjøpt meg en kvalitetsspiller (da snakker vi ikke om x< 2000 kr) og konvertert de filmene dine med ukurant dekoding til svcd.

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar. Egentlig trenger jeg bare en spiller som kan spille av DVDR, men tenkte det hadde vært greit å kunne spille av DivX og alt siden mesteparten av filmene mine er i sånne formater. Men når det er snakk om så høye priser bruker jeg heller pcen og tvtool, selv om det er noe mer tungvint.

 

SVHS var en "liten" skrivefeil ja, mente SVCD, VCD ;)

 

Edit: Har hørt mye om XBOX, hvordan er det egentlig med denne? Kan man legge inn forskjellige codecer og sånt?

 

 

Edit2: Og hvis man har en SVCD-film som er delt opp i 2-3 mapper med 80min video i hver, og brenner det ut på en dvd-plate, kan man da se dette på stasjonære dvd-spillere. Altså jeg mener om spilleren kan lese fra underliggende mapper. f.eks DVD>Filmmappe>CD1>mpg-fila som skal avspilles

Endret av DXT
Lenke til kommentar

Har du sitt på asono sin? Den spiller DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, MPEG/DivX, VCD, SVCD, HDCD, CD, CD+G, MP3, WMA, CD-R/RW. Den fikk terningkast 6 av Dinside.no. Den koster 1499.. Den har oppgraderbar firmware på hjemmesiden. Du finner mer info på www.asono.no

Endret av sveggi
Lenke til kommentar
Har du sitt på asono sin? Den spiller DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, MPEG/DivX, VCD, SVCD, HDCD, CD, CD+G, MP3, WMA, CD-R/RW. Den fikk terningkast 6 av Dinside.no. Den koster 1499.. Den har oppgraderbar firmware på hjemmesiden. Du finner mer info på www.asono.no

Den skal jeg seriøst vurdere. Hvis den er like bra som Asono-jukeboxen min hadde det vært digg. Bra pris også virker det som...

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg bestilte denne spilleren midt i februar. Rett etter at jeg hadde lest testen til dinside.no. Den var akkurat det jeg var på leting etter. Nå endelig etter over to måneders venting, på en eller annen komponent de trengte til å lage spilleren, kom den endelig.

 

Har ikke fått testen den inngående enda men førsteintrykket et veldig bra. Den ser bra ut. Liten, blank og fin. Litt "slapp" cd skuffe. Tror ikke denne tåler så veldig mye... Fjernkontrollen ser litt billig ut. Men 1500 kr er jo ganske billig for en spiller som takler de fleste formater og har meget bra bildekvalitet på Divx. Er imponert over bildet. Lyden er også bra. Har desverre ikke surround så jeg har ikke testet dette.

 

Jeg er meget godt fornøyd og kan trygt anbefale Asono DVDX70.

Lenke til kommentar

Hvis du kan gjøre om divx filmer osv til svcd og vcd så stikk innom multicom.no, der har de en Toshiba SD-220E på tilbud til kun 700, kostet før 2990 (hjemmekino.no). Den har vunnet flere tester i respekterte hifi magasiner, og er av egen erfaring meget bra. Kjøpte den da min gamle sviktet.

 

Jeg garanterer at du ikke gjør bedre kjøp en den spilleren.

Lenke til kommentar
den "Kiss"-spilleren har fått dritbra i tester hvertfall, men hadde jeg vært deg ville jeg drøyd kjøpet litt...prisene på de dyrere divx-spillerne vil falle i pris etterhvert

Kiss-spilleren er også ganske grei siden den LAN-tilkobling, har vel HD om jeg ikke husker helt feil også.

Så en på teleringen til 3990 riksdaler.

Og utessende på den var heller ikke værst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...