Gå til innhold

celeron 667mhz uten vifte, går det?


Anbefalte innlegg

hei dere!.. dere lurer vel kanskje på hvf jeg sitter her me en 667mhz celeron..men men,,ja det er den gamle pc'n til foreldra mine...har min nede i kjelleren.. ja og jeg liker å sitte å gjøre litt lekser på den data'n her isteden for nedi kjellern... (ikke internett eller skriver,, og har ikke nettverk så får ikke delt skriveren hel)

Og denna gamle hp'n bråker grusomt,,pc'n min nede bråker den og,,men det er mere som en bass...hp'n er en fæl fiolin som skriker..hater den lyden...

 

så er det noen som vet om en ribbe uten noen vifte som jeg kan invetere i,, for å få slutt på bråket..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine 2 stk. Celeron 466 kjører nesten (!) uten vifte, men de har ganske saftige kjøleribber på seg da.

 

Klarer meg med en 'bris' fra en 80mm kabinettvifte som skaper litt sirkulasjon over kjøleribbene.

 

Du får forsøke! Det verste (?) som kan skje er at maskinen blåskjermer/henger. Kommer jo også litt an på om maskinen stort sett står og idler (les: server) - eller om maskinen brukes aktivt!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Hvis du har en loddebolt og noen motstander, kan du jo lage deg et par vifter som roterer meget meget sakte. Har selv gjort det med en Pentium 3 500Mhz... limte to 50mm vifter ved siden av hverandre, satt på noen motstander som senka turtallet så lavt at du ikke kunne høre viftene om du la øret neppå...

 

Og vips; silent PC ;-)

Lenke til kommentar
hei dere!.. dere lurer vel kanskje på hvf jeg sitter her me en 667mhz celeron..men men,,ja det er den gamle pc'n til foreldra mine...har min nede i kjelleren.. ja og jeg liker å sitte å gjøre litt lekser på den data'n her isteden for nedi kjellern... (ikke internett eller skriver,, og har ikke nettverk så får ikke delt skriveren hel)

Og denna gamle hp'n bråker grusomt,,pc'n min nede bråker den og,,men det er mere som en bass...hp'n er en fæl fiolin som skriker..hater den lyden...

 

så er det noen som vet om en ribbe uten noen vifte som jeg kan invetere i,, for å få slutt på bråket..

Vet du hva tempen ligger på nå da, med vifte?

Lenke til kommentar

Det funker bra å kjøre den uten vifte. Se bare på en Celeron 466. De er montert med bare ribbe. Å siden en 1000 AMD klarer det bra, så burde også denne klare det bra. Bare å fårsøke vetu :yes:

Lenke til kommentar

tror nok ribba suger ballestein...

men hvis jeg prøver..kan jeg risikere at pc'n kræsjer og cpu'n blir ødelagt...ikke det at det er store tap't men muttra vil nok kreve at jeg kjøper en ny cpu da...og det vil jeg nødig...

 

kan jo kjøpe en stille kabinetts vifte og montere den ca over den lille ribba og cpu'n...den bråker jo ikke mye...men har kjempe lyst til at det ikke skal bråke noe da...får prøve meg litt frem......eller?

Lenke til kommentar

men hvis jeg prøver..kan jeg risikere at pc'n kræsjer og cpu'n blir ødelagt

 

Du kan risikera at pc'en kræsje, men du klare ikkje å ødelegga cpu'en. Dette er ein stor fordel med intel framfor amd. (Husk den første thg-videoen). Har sjøl herja ganske mykje med ein p3 800e. Uansett kor varm eg får den til å bli, så starte den igjen når den (og ribba) får kjølt seg ned igjen.

 

Prøv uten vifta, kræsje den då så prøv med kabinettvifte eller motstand på den vifta du har nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...