Gå til innhold

Knekt hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det greiste er:

 

Der det er knekt, surrer du det rundt med ståltråd, (en god del). Etter det mikser du sammen epoxy lim, gjerne en god del. Deretter smører du dette på ståltråden og rundt der så epoxy'en fester seg i plasten. Vips så er heatsettet fullt fungerende og kanskje ikke så fint..

 

Edit: En ting til. Denne metoden funker fett til å feste sammen alt som er kneket egentlig..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Har til nå satt (?) meg på to hodetelefoner.. Min erfaring er at; hvis man brekker de, er de ødelagt..

 

Men, er det noen som vet en måte å skjøte i samme ledninger i hodetelefoner (disse har jeg desverre tygd av ledningene på). Ledningene har et slikt lag på yttersiden, og strømmen kommer ikke gjennom..

Du må nok lodde det sammen igjen.

Lenke til kommentar
Har til nå satt (?) meg på to hodetelefoner.. Min erfaring er at; hvis man brekker de, er de ødelagt..

 

Men, er det noen som vet en måte å skjøte i samme ledninger i hodetelefoner (disse har jeg desverre tygd av ledningene på). Ledningene har et slikt lag på yttersiden, og strømmen kommer ikke gjennom..

Som kvakkXXX sier så kan du lodde dem sammen igjen, elelr du kan bare tvinne dem sammen og ta teip rundt. Det går også greit. Men sitter ikke like godt. Et annet alternativ er å bruke "sukkerbiter" som det kalles, sånne små hvite klosser med 2 skruer i, som man bruker til å skjøte ledninger.

Lenke til kommentar
Har til nå satt (?) meg på to hodetelefoner.. Min erfaring er at; hvis man brekker de, er de ødelagt..

 

Men, er det noen som vet en måte å skjøte i samme ledninger i hodetelefoner (disse har jeg desverre tygd av ledningene på). Ledningene har et slikt lag på yttersiden, og strømmen kommer ikke gjennom..

Som kvakkXXX sier så kan du lodde dem sammen igjen, elelr du kan bare tvinne dem sammen og ta teip rundt. Det går også greit. Men sitter ikke like godt. Et annet alternativ er å bruke "sukkerbiter" som det kalles, sånne små hvite klosser med 2 skruer i, som man bruker til å skjøte ledninger.

Det er jo nettopp det som i går an.. på ledningen er det et belegg for å bekytte kabelen.. dette leder ikke strøm og er derfor umulig å lodde sammen..

Lenke til kommentar
Har til nå satt (?) meg på to hodetelefoner.. Min erfaring er at; hvis man brekker de, er de ødelagt..

 

Men, er det noen som vet en måte å skjøte i samme ledninger i hodetelefoner (disse har jeg desverre tygd av ledningene på). Ledningene har et slikt lag på yttersiden, og strømmen kommer ikke gjennom..

avisoler litt av ledningene og skjøt dem med skjøtehylser

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp det som i går an.. på ledningen er det et belegg for å bekytte kabelen.. dette leder ikke strøm og er derfor umulig å lodde sammen..

Nåja, det fungerer i praksis å lodde.

Muligens fordi varmen brenn vekk dette belegget.

Om du ser der ledningen er festa til høgtalaren så

har jo produsenten lodda ledningen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...