Gå til innhold

Første 6800 Benchmarks?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spenende, meget spennende.

 

Om 6800 tar 2 eller 1 pci plass kommer ann på hvilken kjøleløsning den eventuelle produsenten har bestemt seg for.

Dette kortet tar som dere ser opp bare en pci port, mens dette leadtek kortet som hw.no viser tar 2.

 

Det jeg tror Nvidia taper mye på i denne omgang er i Barebone-pc gruppen, hvis de av en eller annen fantastisk måte skulle klare å presse dette kortet inn i passen så er det grenser for hvor mye en strømforsyning i en slik pc klarer å takle.

Lenke til kommentar

AA kvaliteten er nå på høyde med R9500-9800 (per sample), men jeg syns det er skuffene at den støtter kun opptil 4 sample MSAA. Det er også skuffene at nVidia har nå vinkel avhengig AF, noe ATi har blitt kritisert for, spesielt av nVidia tilhengere. Men bortsett fra dette er jeg ganske imponert over GeForce 6800.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
AA kvaliteten er nå på høyde med R9500-9800 (per sample), men jeg syns det er skuffene at den støtter kun 4 sample MSAA. Det er også skuffene at nVidia har nå vinkel avhengig AF, noe ATi har blitt kritisert for, spesielt av nVidia tilhengere. Men bortsett fra dette er jeg ganske imponert over GeForce 6800.

:yes:

Lenke til kommentar
En ting er sikkert...ATI er fortsatt best når det gjelder bildekvalitet...hadde nv,kortene hatt samme bildekvalitet, så hadde ikke fps vert den samme...(men den hadde sikkert vert bra)

Selv om jeg gjerne kunne likt å sett å sett ATi mørbanke Nvidia på bildekvalitet så er jeg redd det ikke kommer til å skje med det første. ATi har hatt en liten ledelse her siden R300(9700), men den tror jeg det er i ferd med å bli dødt løp.

Skjekk dettedette Bildet er zoomet inn 200 ganger for å vise hvor små forskjellene faktisk er. ATi er kansje bitte, bitte litt bedre på 6xAA en Nvidia på 8xAA. Dere kommer sikker til å bable om at 6xAA mot 8xAA er feigt, men det hjelper lite hvis R420 og ATi bare kommer til å støtte 6xAA.

Lenke til kommentar
En ting er sikkert...ATI er fortsatt best når det gjelder bildekvalitet...hadde nv,kortene hatt samme bildekvalitet, så hadde ikke fps vert den samme...(men den hadde sikkert vert bra)

Selv om jeg gjerne kunne likt å sett å sett ATi mørbanke Nvidia på bildekvalitet så er jeg redd det ikke kommer til å skje med det første. ATi har hatt en liten ledelse her siden R300(9700), men den tror jeg det er i ferd med å bli dødt løp.

Skjekk dettedette Bildet er zoomet inn 200 ganger for å vise hvor små forskjellene faktisk er. ATi er kansje bitte, bitte litt bedre på 6xAA en Nvidia på 8xAA. Dere kommer sikker til å bable om at 6xAA mot 8xAA er feigt, men det hjelper lite hvis R420 og ATi bare kommer til å støtte 6xAA.

Seriøs? kommer R420 bar etil å støtte 6xAA?

Lenke til kommentar
En ting er sikkert...ATI er fortsatt best når det gjelder bildekvalitet...hadde nv,kortene hatt samme bildekvalitet, så hadde ikke fps vert den samme...(men den hadde sikkert vert bra)

Selv om jeg gjerne kunne likt å sett å sett ATi mørbanke Nvidia på bildekvalitet så er jeg redd det ikke kommer til å skje med det første. ATi har hatt en liten ledelse her siden R300(9700), men den tror jeg det er i ferd med å bli dødt løp.

Skjekk dettedette Bildet er zoomet inn 200 ganger for å vise hvor små forskjellene faktisk er. ATi er kansje bitte, bitte litt bedre på 6xAA en Nvidia på 8xAA. Dere kommer sikker til å bable om at 6xAA mot 8xAA er feigt, men det hjelper lite hvis R420 og ATi bare kommer til å støtte 6xAA.

hvem har sagt at r420 bare kommer til å støtte 6xAA :roll: ??

 

http://www20.tomshardware.com/graphic/2004...ce_6800-46.html

 

her er det i hvertfall litt kvalitetsforskjell :yes: (tenker serlig på fargene)

 

men AA/AF kvaliteten er blitt ganske lik ja..

Lenke til kommentar

Satt å leste testen over hos THG nå, og må si at jeg er mektig imponert... Bra for nVidia at de endelig er på rett kjør igjen... La oss nå bare håpe at ATi klarer å følge opp, for det er bare topp at vi har 2 stykker som kniver om ytelsesteten.

 

Fantastisk produkt.. jeg er glad nVidia ikke spolerte denne sjansen :)

Lenke til kommentar
Har en følelse at ATI kommer til å dasse nvidia... mange er sikkert uenig.. men der er MIN mening om hva JEG tror..

 

Jeg må faktisk si meg enig....

Etter jeg så ati sitt minne var klokket til 1200 og kjernen til 600 og at det har 16 pipelines har jeg en lten følelse at det kommer til og gruse 6800ultra......

Hmmm, hadde jeg bare ikke vært så dum og kjøpe 9800xt kunne jeg kansje hatt råd til å kjøpe et slikt kort...... :(

Lenke til kommentar
Gleder meg til ATI kommer med nye kort. Kommer sikkert til å gruse NVIDIA som vanlig.....hehe

Har en følelse at ATI kommer til å dasse nvidia... mange er sikkert uenig.. men der er MIN mening om hva JEG tror... :D

Og min pappa er sterkere enn din................................................................ ;)

Lenke til kommentar
Vel du kan tro på det, men hvor varmt tror du kortet blir? og hvorfor i alle verden skulle de gjøre det??

Ser også på beyond3d at de er rimelig sikker på at det blir max 500.

Jeg veller å tro på det ja:)

kan hende kortet blir varmt, kan hende ATI skaffer seg sånn hårføner som nVidia har:p Kan hende kortet ikke trenger så mye strøm..da blir det ikke så varmt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...