Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Reparere" muskler, tok noen tunge løft i går


DevN

Anbefalte innlegg

Hei,

 

driver på å flytte, og i den anledningen tok jeg noen tunge løft, så fikk vondt i noen muskler i armene og slikt.

Hvordan kan jeg hvile musklene best?

 

Btw, i den anledningen blir forumet uten DevN en stund, kommer an på om jeg får internett i neste bolig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, du ser jo på bildet til han over meg som gir deg livsråd.

er du omlag 14 år gammel? :p

hehe. men han har et godt poeng, dog den beste måten å restituere muskler er veldig lav intensitet på trening på gitt område. F.eks å trene kondisjon på ca 70% vasker ut mye av driten av kroppen, sånn som melkesyre og såre muskler blir mindre såre.

 

du må finne en lett øvelse å gjøre det tar der du har vondt, men stort sett må du bare vente til tiden leger sårene dine, det er et hint fra kroppen din at du bør trene oftere

Lenke til kommentar

Man får ALLTID vondt i armer og bein etter første gangen man gjør noe kroppen ikke er vant til. Har ikke funnet noen annen metode enn å slappe av, eller hvis det er i jobbsammenheng, rett og slett bite tenna sammen og repetere, etter et par dager merker du ingenting, selv om det gjør pokker så vondt i starten.

 

Eks.: Fikk jobb der det er veldig mye ståing. Jeg er en slappis som satt mye iro hele dagen i sofaen med data før. Fikk selvsagt dritvondt i leggene og under beina etter første og andre dagen. Måtte slenge beina oppå bordet etter endt arbeidsdag og sitte stille i 30 minutter før jeg kunne røre meg igjen.

Trodde ikke jeg skulle greie å gå på jobb engang. Men etter ca. ei uke var alt borte.

 

Eks.2: Fikk jobb som murerassistent via vikarbyrå. Også HELT unormale ting for kroppen min å lempe 30kg sementsekker rundt omkring. Føltes som betennelse i alle muskler i armene de første 3-4 dagene. Deretter gikk det greit.

Virker som repetisjon er en grei ting.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...