Gå til innhold

Oppskrytte filmer


Shulgin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Minority Report var da ikke hjernedød? "Hjernedød underholdning" klinger bra i mitt hode som en beskrivelse på en typisk amerikansk actionfilm. Filmer som nærmest er blottet for handling, men som vel allikevel klarer å underholde publikum sånn nogenlunde.

 

Jeg så vel Minority Report da den kom på DVD. Når det var, vet jeg ikke, men jeg var i hvert fall liten nok til å ikke klare å helt følge med på hva som skjedde, og til å forstå at jeg gjorde et bomvalg på kiosken da jeg skulle finne meg noe god underholdning.

 

Men sovna gjorde jeg ikke. Jeg husker den som nokså bra, selv om jeg ikke husker noe særlig. :) Det var vel for mye dialog...

Lenke til kommentar
Minority Report var da ikke hjernedød? "Hjernedød underholdning" klinger bra i mitt hode som en beskrivelse på en typisk amerikansk actionfilm. Filmer som nærmest er blottet for handling, men som vel allikevel klarer å underholde publikum sånn nogenlunde.

 

Jeg så vel Minority Report da den kom på DVD. Når det var, vet jeg ikke, men jeg var i hvert fall liten nok til å ikke klare å helt følge med på hva som skjedde, og til å forstå at jeg gjorde et bomvalg på kiosken da jeg skulle finne meg noe god underholdning.

 

Men sovna gjorde jeg ikke. Jeg husker den som nokså bra, selv om jeg ikke husker noe særlig. :) Det var vel for mye dialog...

Da vokser du vel fort...

 

Den kom på kino i 2002 ;)

Lenke til kommentar

okay, "Attack of the 50 foot woman" suger mest av alle..

åhh jeg må ikke glemme å nevne "black knight", den er skikkelig bedriten.

 

vel jeg ville bare nevne hvilken filmer som var skikkelig dårlig for å sette ting på perspektiv.

 

------------------------------------------------------------------------------

her har jeg noen "gode filmtitler"

 

"Masked Avenger Versus Ultra-Villain In The Lair Of The Naked Bikini"

 

"Attack of the Chainsaw Mutant"

 

"Lawnmower Man 2: Beyond Cyberspace"

 

"Darkman III: Die Darkman Die"

 

"2020 Texas Gladiators"

 

"Puppetmaster 6: Curse of the Puppetmaster: The Human Experiment"

------------------------------------------------------------------------------

Endret av Mr-Zin
Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt gøy å ramse opp all den oppskrytte dritten som har blitt til i filmverdenen. Greit, nå er ikke alt på lista mi dritt, men min smak sier som så at de har fått for mye skryt. Dette går vel bare på smak og behag. Legg gjerne til en liten kommentar.

 

Dette er ikke i noen spesiell rekkefølge:

- Frihetens Regn! Huff, så oppskrytt.

- Pulp Fiction. Godt plot, moro manus, kjedelig regissert. Musikken svinger.

- Snatch

- Gladiatoren

- Braveheart

- Pirates of the Caribbean. Seksere, femmere, huff; katastrofe. Grei underholdning, det er alt. Og en artig Depp, da.

- Det jeg har sett av Peter Weir. Det er bare hans to siste, og det holdt.

- Schindler's Liste. Spielberg er kosegutten, han, men han fikk det ikke til denne gang.

- Shrek (som "voksenfilm")

- Goodfellas

- Scarface

- Apokalypse nå! Redux. Litt langdryg (var vel heller et lite problem for meg), men en god film. Synes uansett det var overraskende mange seksere rundt omkring.

- Platoon

- Enemy at the Gates. Lite skryt av anmelderne her i Norge, men det var mer på andre siden av Atlanteren. Rett og slett en dårlig film.

 

List opp!

 

Endring: Tenk gjennom hvilke filmer dere lister! Filmer som folk ikke er glade i å skryte av bør helst holde seg i en eller annen "verste filmer noen sinne"-tråd.

Så la oss nå få høre hva DU synes er bra så kan vi få flamet deg litt! :devil:

 

Det med filmsmak har jo sef noe å gjøre med hvor gammel man er når man ser filmen.

 

Noen synes en film er kuul fordi den inneholder kuule ting fra da de selv er unge. Mange fjortisser i dag som digger fast and the furiuos, som jeg synes stinker. Derimot synes jeg TopGun var rå da den kom. Har riktignok ikke sett den på mange år og det er kanskje like greit. Og ja jeg er vel litt gammal, men smaken er som kjent som baken. Den er delt!

 

Av nyere filmer synes jeg Starky and Hutch hadde en god ide men at filmen ikke var så bra, blei litt for "kuul" de spilte rollene for mye ut.

 

En BRA film jeg så her om dagen var Lost In Translation. Hvorfor var den bra? Tja si det. Var veldig annerledes og hadde en bra stemning. Har man vært litt ute i verden og reist så kjenner man seg veldig igjen på de første scenene i filmen.

 

Og at du har BraveHeart på lista di over dårlige filmer!!! Hva pokker er det DU liker! :) Ut med det! :dribble:

 

Mazeking

Lenke til kommentar

Mazeking: Folk har flamet nok. Vi kom ikke til enighet, men jeg tror folk flest som bedrev den formen for smakskritikk, endte med å forstå seg bittelitt på meg. Hva jeg liker? Vel, nå er ikke regissører alt, men jeg føler jeg klarer å binde filmer til regissørene ganske bra, så når jeg kjøper film, er det regissøren som er det leddet som bestemmer om jeg kjøper filmen eller ei. Jeg liker følgende regissører (litt rangert, men ikke ta det for alvorlig):

 

1. Alejandro Jodorowsky

2. David Lynch

3. Quentin Tarantino (for arbeidet med Kill Bill-filmene, hovedsaklig, de andre er verre)

3. Jan Svankmajer

4. Luis Buñuel

5. Werner Herzog

6. Stanley Kubrick

 

Jeg liker også Coen-brødrene og Terry Gilliam veldig godt.

 

Fortsatt mange jeg vil se filmer av, men som jeg på grunn av alderen og pengene ikke har. Disse, blant annet:

 

- Andrei Tarkovsky (filmene er dyre på Play.com)

- Quay-brødrene (bare Sone 1-utgivelse, såvidt jeg vet)

- E. Elias Merhige (rare, sjeldne filmer, utenom én)

- Jean-Pierre Jeunet (bestiller Amalie-filmer og Delicatessen i morgen, så...)

- Dario Argento

- Stan Brakhage (også bare Sone 1-utgivelse, tror jeg)

- David Cronenberg (argh, skyt meg om jeg ikke henter meg noen filmer av ham snart)

- Spike Jonze (slapphet)

+++

 

Favorittfilmer, sånn ca. (ingen spesiell rekkefølge, for alle er sinnsykt gode):

- Donnie Darko (Richard Kelly)

- Forrest Gump (Robert Zemeckis)

- Russian Ark (Alexandr Sokurov)

- A Clockwork Orange (Stanley Kubrick)

- Santa Sangre (Alejandro Jodorowsky)

- Løvenes Konge (Roger Allers, uten at jeg tror det var årsaken til at den traff meg mitt i hjertet som liten)

- Der Himmel über Berlin (Wim Wenders)

- Mulholland Drive (David Lynch)

- Moznosti dialogu (Jan Svankmajer)

 

Se dem, og du vil forstå deg på meg... tror jeg.

 

Du har forresten misforstått hele greia fullstendig. Jeg har ikke Braveheart på lista mi over dårlige filmer. Jeg har Braveheart på listen over oppskrytte filmer. Slå opp i ordboka hvis du ikke vet hva oppskrytt betyr. Men akkurat Braveheart er dårlig, da, mens mange av de andre er gode (Pulp Fiction, f.eks.).

 

Fornøyd? Håper ikke flaming er nødvendig. For å oppsummere, liker jeg alt... av genréer, liksom, så lenge filmene er gode. Men jeg er særdeles glad i surrealisme (ikke bare på film... jeg er fan av Dalí, f.eks.).

 

Edit: Glemte selveste Tarantino...

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

Vel, jeg har sett noen Dario Argento filmer. Blandt annet Demons som skulle være fryktelig bra. I mine øyne er den bare oppskrytt.

Da har jeg mer sansen for George A. Romero og alt-mulig-mannen Tom Savini.

 

Har også sett flere av David Cronenberg's filmer. Spider, Videodrome, The Dead Zone og eXistenZ. Likte ikke de to første, men The Dead Zone og eXistenZ likte jeg. Spesielt sistnevnte syns jeg var ganske artig.

Jeg må vel få rotet meg til å se den fryktelig omdiskuterte Crash. Men kjenner jeg norske filmkritikere som syns filmer er omdiskutert, så er vel heller ikke Crash så ille som de skal ha det til.

Ellers står Scanners ganske høyt oppe på lista over Cronenberg filmer jeg skulle hatt.

 

Men for meg skal film bare underholde. Jeg har ikke behov for dype tanker og lignende. Da kjøper jeg heller 'Dali Lama og lære om de 7 paramitaer" på DVD. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...