Gå til innhold

Oppskrytte filmer


Shulgin

Anbefalte innlegg

Hmm mye wannabe filminteresserte her som syns alt som står Hollywood på er søppel heh. Er det umulig å like filmer for filmen i seg selv og ikke hvor den kommer fra? Virker som om enten så liker folk bare Hollywood filmer, eller så hater de de. Jaja...

 

On-topic:

 

Titanic - Første gangen jeg så den var "grei", andre gangen var ufattelig dårlig.

 

Star Wars filmene - Ja, de tre første er kule filmer, men de er ikke bra filmer.

 

The Matrix - Kul film, men igjen ikke bra. Elendige skuespillere og svakt plott. Eneste de har gjort når de lagde filmen er å samle sammen en god smørje av mye animé og kung-fu filmer (F.eks. Ghost In The Shell).

 

Fight Club - Bra film, men oppskrytt

 

Se7en - Generelt oppskrytt

 

Saving Private Ryan - Ga meg ikke noe særlig. Ok action, men ganske "kjedelig" ellers.

 

Gladtioren - Oppskrytt, men over middels actionfilm.

 

Traffic - Bare dårlig film heh.

 

De fleste andre såkalte dårlige filmene nevnt her liker jeg godt og synes er bra filmer. Prøver å være lite forhåndsdømmende når jeg ser filmer og da hjelper det å ikke på forhånd stemple alt som hollywodd-søppel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm mye wannabe filminteresserte her som syns alt som står Hollywood på er søppel heh. Er det umulig å like filmer for filmen i seg selv og ikke hvor den kommer fra? Virker som om enten så liker folk bare Hollywood filmer, eller så hater de de. Jaja...

Jeg hater dem i hvert fall ikke. Men jeg er enig med Ursa når han sier at de blir fort glemt. Når man har blitt servert amerikansk film siden man ble født, og som meg, etter femten år, begynner å se litt andre ting, husker jeg av en eller annen grunn ikke-amerikanske (ikke-engelske også forsåvidt) mye bedre.

 

Vi trenger ikke ta opp diskusjonen igjen, da i så fall i en annen tråd, men mye, altså ikke alt, fra Hollywood blir litt for tamt for min del. Men jeg liker masse utrolig bra, og det jeg ser går igjen, er at jeg liker Hollywood-filmer som bakfolka har gjort noe litt spesielt og nyskapende med, godt. Men bare en smaksak...

 

Derfor ser jeg på filmen i seg selv, og ikke hvor den kommer fra, men etter massevis av amerikanske filmer forsøker jeg å se litt annet for variasjonens skyld.

Lenke til kommentar

Syns det kan virke som om mange etterhvert har glemt hva denne tråden her handler om, og går mer og mer til angrep på andre personers meninger og smak.

Slik jeg forstod det, var ikke trådstarters mening at alle de filmene som nevnes er dårlige, men at de rett og slett har fått for mye skryt i forhold til hva de fortjener.

Jeg har selv kommentert noen for meg litt rare synspunkt på visse filmer tidligere i tråden, men begynner å få en ide om hva meningen faktisk er.

Menge av de kommentarene som har kommet til noen filmer videre utover i tråden har fått meg til å tenke litt over ting, og jeg har kommet frem til at en del av de filmene som blir forherliget er da ikke bra når alt kommer til alt.

Deriblant "Gladiatoren", "Seven", "Dødlig våpen" serien osv.

Men bevares, det er gode filmer for det, og alle de jeg har nevnt er i min samling, og har ikke noe grunn til å ikke høre til der.

 

:)

Lenke til kommentar
Leste gjennom litt fort nå, men er det ingen som har nevnt E.T eller crouching tiger hidden dragon?  IMHO utrolig oppskrytte saker...

"Snikende tiger, skjult drage", ja. Den er jeg fullstendig enig i at er oppskrytt.

Oi oi, ja hvordan kunne vi glemme denne. Den stinket vanvittig rett og slett. På med neseklype!! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
-Amadeus

-Shakespear in Love

-Sense and Sensibility

-Idioterne

-Lolita(63)

-The Color of Paradise

 

Alle Disney tegnefilmer utenom Løvenes Konge(som jeg ikke husker så mye av, men den er den eneste som er grei nok)

Har du en grunn til hvorfor Amadeus er oppskrytt, eller liker du tilfeldigvis ikke den periodes klesvaner og oppførsel?

 

Alt av Disney utenom Løvenes Konge? Hva med grensesprengeren Snehvit, den visuelt superbe Tarzan eller den underholdende Aladdin?

Lenke til kommentar

Det eneste positive med Amadeus er skuespillet i den. Alt annet(sammen med oppførselen og klærene) er bare søppel.

 

Er sant at Tarzan har et par gode landskaps bilder, og noen tøffe scener hvor mannen selv sklir rundt på trær. Men det er det eneste. Aladdin er bare piss.

Ikke sett Snehvit.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ikke sett Snehvit.

Da konkluderer vi med at du ikke har sett den til de grader innovative og grensesprengende Snehvit og lar det ligge der.

Lenke til kommentar
Leste gjennom litt fort nå, men er det ingen som har nevnt E.T eller crouching tiger hidden dragon?  IMHO utrolig oppskrytte saker...

"Snikende tiger, skjult drage", ja. Den er jeg fullstendig enig i at er oppskrytt.

Oi oi, ja hvordan kunne vi glemme denne. Den stinket vanvittig rett og slett. På med neseklype!! :thumbdown:

syntes den var litt morsom jeg sånn de fløy igjenom luften på den fine naturen mens de var lettere en LUFT :p

 

rett og slett *morsom* :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...