Gå til innhold

Oppskrytte filmer


Shulgin

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Jeg tok en del kritikk i det forrige innlegget ditt, wh1te, noe som er kjempegreit, men siden du pirker på nasjonaliteter istedet, var det ikke så mye å si? Er det mer eller mindre lei av "kunstfilmelskere" som meg?

 

Eller det kommer vel kanskje et kilometerlangt motangrep i morgen...

Du har sagt din mening, jeg har sagt min. Jeg er ikke ute å overbevise deg på noen som helst måte. Jeg vil heller ikke diskutere tråden i senk.

 

Ringu! Håh, nå kom jeg på den. Patetisk dårlig, og ikke skummel for fem øre.

 

Hvis du likte den Amerikanske versjonen bedre kommer jeg til å falle død om. Den er dårlig den!

 

Ringu er dødstøff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er ikke i noen spesiell rekkefølge:

- Frihetens Regn! Huff, så oppskrytt.

- Pulp Fiction. Godt plot, moro manus, kjedelig regissert. Musikken svinger.

- Snatch

- Gladiatoren

- Braveheart

- Pirates of the Caribbean. Seksere, femmere, huff; katastrofe. Grei underholdning, det er alt. Og en artig Depp, da.

- Det jeg har sett av Peter Weir. Det er bare hans to siste, og det holdt.

- Schindler's Liste. Spielberg er kosegutten, han, men han fikk det ikke til denne gang.

- Shrek (som "voksenfilm")

- Goodfellas

- Scarface

- Apokalypse nå! Redux. Litt langdryg (var vel heller et lite problem for meg), men en god film. Synes uansett det var overraskende mange seksere rundt omkring.

- Platoon

- Enemy at the Gates. Lite skryt av anmelderne her i Norge, men det var mer på andre siden av Atlanteren. Rett og slett en dårlig film.

 

List opp!

 

Endring: Tenk gjennom hvilke filmer dere lister! Filmer som folk ikke er glade i å skryte av bør helst holde seg i en eller annen "verste filmer noen sinne"-tråd.

- Frihetens regn er IKKE oppskrytt... her har nok du selv trynet litt... den er faktisk på topp 250 listen av tidens filmer ligger på 2. plass. Og der har brukerene stemt på den. (www.imdb.com er det jeg snakker om)

 

-Gladiatoren er faktisk en ganske så bra film etter min mening, gode skuespillere, godt plot.

 

- Shindler's list ... her er jeg aldeles uenig.. det er en av de beste filmene som er laget eter min mening, rørte meg til tårer første gang jeg så den og det gjør den fremdeles, den er dessuten basert på sann historie, og det er samlet et imponerende faktaopplysninger for å få denne filmen laget. (Det er faktisk dem som har opplevd dette selv som bl.a har vært kilden til filmen.)

 

Resten av disse filmene har jeg ikke sett.

 

Ellers var det noen som nevnte Titanic, denne likte jeg i begynnelsen men liker den ikke lenger... altfor mye love love og atter love blir alt for mye... og den kommer i samme bås som Pearl Harbour som er like dårlig.

Lenke til kommentar

Må si jeg er uenig meg alle folka som sier Lotr er oppskryt. Men det som er drit er alle de"ekstra tinga" du kan få kjøpt. Det ødelegger hele greia. :thumbdown: Det er også et must og ha lest boka. :thumbup: Men vis du setter deg inn i Tolkiens verden så er du fortapt !!!

Lenke til kommentar
- Frihetens regn er IKKE oppskrytt... her har nok du selv trynet litt... den er faktisk på topp 250 listen av tidens filmer ligger på 2. plass. Og der har brukerene stemt på den. (www.imdb.com er det jeg snakker om)

 

Det er derfor han syntes den er oppskrytt, fordi den ligger på andre plass over tidenes beste filmer! :)

Lenke til kommentar

Ett par ting sanjo_20 :

Jeg er forresten 15 år og anser meg selv som filmfrik. Jeg setter pris på kunst framfor Hollywood-avføring som Braveheart.

Filmfreek som ikke har sett hele Dødelig våpen serien....det har selv en ignorant dust som jeg som synes Braveheart er ufattelig bra fått med meg :laugh:

En grunnene til at jeg ikke gidder å se dem, er at folk som liker Braveheart, liker Dødelig Våpen. Ganske presist og idiotsikkert søppelstempel, det.

Det er INGEN automatikk i at de som liker braveheart liker Dødelig våpen. INGEN

Endret av dub
Lenke til kommentar
Ett par ting sanjo_20 :

Jeg er forresten 15 år og anser meg selv som filmfrik. Jeg setter pris på kunst framfor Hollywood-avføring som Braveheart.

Filmfreek som ikke har sett hele Dødelig våpen serien....det har selv en ignorant dust som jeg som synes Braveheart er ufattelig bra fått med meg :laugh:

En grunnene til at jeg ikke gidder å se dem, er at folk som liker Braveheart, liker Dødelig Våpen. Ganske presist og idiotsikkert søppelstempel, det.

Det er INGEN automatikk i at de som liker braveheart liker Dødelig våpen. INGEN

Neida... Men jeg vet hvem jeg bare skal ignorere når det gjelder filmsmak. Jeg har noen venner og vet om noen kritikere som overhodet ikke stemmer med min smak. Noen av dem liker både Dødelig Våpen og Braveheart. Jeg liker ingen.

 

Men det kan være det samme. Man er god hvis man klarer å forandre smaken til noen med hjelp ord, uansett, så vi dropper den vel...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har sett både den amerikanske og den japanske. Begge var patetisk dårlige.

 

Jeg og fruen så den sammen, og ingen av oss kvapp i det hele tatt. Vi lå begge og ventet på det skumle som alle hadde fortalt skulle skje, og vips, så var filmen over.

Du fikk kanskje ikke med deg at Ringu skal skremme psykologisk, ikke få deg til å "kveppe". Det er Verbinski's forferdelige remake som ikke får til å skremme slik massene vil.

Lenke til kommentar

Kommer egentlig bare på 2 filmer som er oppskrytt.

 

Natural Born Killers og Titanic.

 

Edit: Make that 3. Glemte nesten The Passion Of Christ. Hvor er all denne grusomme volden de prater om? Yeez, til og med Toy Story har flere avrevene kroppsdeler enn den filmen jo!

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Selv kan jeg ikke fordra Matrix eller Ringenes Herre trilogien. Det er, etter min mening, det største makkverket jeg har sett.

Hvilke filmer synes du er bra da ? :dontgetit:

 

bare lurer liksom :p

Hvilke?

 

Hmm, ser ikke så altfor ofte filmer, men Matrix- og Ringenes Herre-trilogien er bare dårlig - rett og slett dårlig. Det var det lengste timene som en publikummer i en kinosal.

 

Uansett, jeg kan ikke peke fingeren på at "den og den typen filmer" er bra, men et knippe bra filmer er Gudfaren-trilogien, Buddy, Goldeneye (som er den beste Bond-filmen, period.) og Harry Potter serien, for å ta noen eksempler.

 

Husk, dette er mine meninger, og er ingen objektiv beskrivelse av gode/dårlige filmer.

Lenke til kommentar
Ett par ting sanjo_20 :

Jeg er forresten 15 år og anser meg selv som filmfrik. Jeg setter pris på kunst framfor Hollywood-avføring som Braveheart.

Filmfreek som ikke har sett hele Dødelig våpen serien....det har selv en ignorant dust som jeg som synes Braveheart er ufattelig bra fått med meg :laugh:

En grunnene til at jeg ikke gidder å se dem, er at folk som liker Braveheart, liker Dødelig Våpen. Ganske presist og idiotsikkert søppelstempel, det.

Det er INGEN automatikk i at de som liker braveheart liker Dødelig våpen. INGEN

Neida... Men jeg vet hvem jeg bare skal ignorere når det gjelder filmsmak. Jeg har noen venner og vet om noen kritikere som overhodet ikke stemmer med min smak. Noen av dem liker både Dødelig Våpen og Braveheart. Jeg liker ingen.

 

Men det kan være det samme. Man er god hvis man klarer å forandre smaken til noen med hjelp ord, uansett, så vi dropper den vel...

Du liker verken Dødelig Våpen eller Braveheart. Hvordan kan du si det, når du ikke har sett Dødelig Våpen?

Lenke til kommentar

ptv-:

Jeg har sett noen av Dødelig Våpen-filmene, så har jeg vel sett Ransom og Payback.

Sånn. Jeg husker ærlig talt ikke hvilken jeg har sett, men jeg leide i hvert fall en av dem for et par år siden, da jeg nesten ikke var filminteressert i det hele tatt.

 

Det er veldig få typiske amerikanske actionfilmer som passer meg, da. Men Kill Bill imponerte.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

Er enig i det meste som er sagt. Det verste jeg veit er at folk forguder en spesiell regissør, da regissøren stort sett bare har kontroll på det stilistiske. Tror jeg liker David Lynch, da han er utrolig god på å få fram stemninger og sånn. MEN jeg liker ikke Tarantino spesielt for eksempel (alle mine filmvitenskap-kompiser HATER meg INTENST på grunn av dette) Tarantino har mye lun humor i filmene sine, men de er like fort glemt som de er sett. Jeg er ikke spesielt stor fan av Gudfaren-filmene og Coppola. Heller ikke Ridley Scott. Derimot stor fan av Verhoeven, som alltid har mye moro med å lage satire som 90% av befolkninga ikke skjønner.

 

Ellers er jo enhver Hollywood-film like fort glemt som den er sett da.

 

Det er som med god musikk. Se det du selv liker og drit i å gå på de helt store filmene. Du gjør bare verden en bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...