Gå til innhold

Bra codec pack

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter en codec pack som har det meste jeg trenger for å SE filmer, ikke all mulig drit for å encode og herje - Er det noen som har en bra en å anbefale, og kanskje en link?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er feilpost (skal under programvare), men skal være snill å besvare spørsmålet ditt.

Nimo Codec Pack

ffdshow 2004-04-05

Du installerer Nimo, men huker vekk at den skal installere ffdshow (siden denne ffshow'en er gammel, samt lager noen problemer). Etter at du har installert Nimo (uten ffdshow), installerer du ffdshow'en som jeg linket til over.

Da skal du kunne se de fleste filmer - det har funket på alle filmer hos meg...

Skrevet
Dette er feilpost (skal under programvare), men skal være snill å besvare spørsmålet ditt.

Nimo Codec Pack

ffdshow 2004-04-05

Du installerer Nimo, men huker vekk at den skal installere ffdshow (siden denne ffshow'en er gammel, samt lager noen problemer). Etter at du har installert Nimo (uten ffdshow), installerer du ffdshow'en som jeg linket til over.

Forum -> Programvare -> Windows

???

Takker folkens

Skrevet
Forum -> Programvare -> Windows

Nei. Den skal i programvare->Codecs kategorien..og jeg flytter den dit.

Har du første en feilpostet thread som du har postet så bruk rapporter-knappen.

Skrevet

Vil faktisk heller bruke Ace Mega Codec Pack enn Nimo sin.. personlig preferanse iallefall..

Mye snadder-codecs med Ace's.

Skrevet
Jeg leter etter en codec pack som har det meste jeg trenger for å SE filmer, ikke all mulig drit for å encode og herje - Er det noen som har en bra en å anbefale, og kanskje en link?

Hvis folk gidder å lese, så skal han IKKE encode, og da trengs bare Ac3filter og FFDshow Filter . Med disse trenger du ingen codec-pakke.

Mvh Meg.

Skrevet (endret)

Hvis folk gidder å lese, så skal han IKKE encode, og da trengs bare Ac3filter og FFDshow Filter . Med disse trenger du ingen codec-pakke.

Mvh Meg.

Men om han kjører en codec-pack, får han support for flere formater. Men samma det. Tror han har fått svar på spørsmålet sitt :p

edit; tar FFDshow div-x da?

Endret av jallakim
Skrevet

jallakim : her er funksjonene til ffdshow.

Features:

* fast video decompression using optimized MMX, SSE and 3DNow! code

* support for different codecs: XviD, all DivX versions, MS WMV, MPEG-1 and MPEG-2

* image postprocessing for higher playback quality

* automatic quality control: automatically reduces postprocessing level when CPU load is high

* hue, saturation and luminance correction

* experimental sharpening filter

* noising (of course if you want it)

* presets

* completely free software: ffdshow is distributed under GPL

* support for various subtitle formats

Mvh Meg.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg vil ha codec for å spille av Real Media og Quicktime filer!! Hater Quicktime og Real Player!!! Hvorfor kan man ikke bare få codec til Mediaplayer!! alt er mye enklere da! :yes: Noen som vet?

EDIT: Skriveleif

Endret av XzysteRr
Skrevet (endret)
Nimo Codec Pack

ffdshow 2004-04-05

Hvorfor i alle dager gjør du dette? ffdshow vil dekode både DivX og XviD, og nå til og med AC-3/Dolby Digital, så det er helt unødvendig å grise til systemet med skrotpakken Nimo. Nimo bad. BAD.

Edit: Litt sent ute, ser jeg. Jaja.

XzysteRr: Google etter Real Alternative og Quicktime Alternative.

Endret av LarsC
  • 3 uker senere...
Skrevet

Nimo Codec Pack

ffdshow 2004-04-05

Nimo Codec Pack er ikke til å anbefale! Hvertfall ikke ta på "full" installasjon fordi da kan bilde bli oppned, og filmene kan bli "grumsete". Jeg har snakket med mange som har prøvd denne codec packen, og alle er ganske misfornøyde. Så jeg lurte på om det finnes en annen codecpack du kan anbefale? På forhånd takk. :)

Skrevet

Hvis det ikke allerede er sagt vil jeg annbefale Video LAN (VLC), deter en spiller som støtter så og si alt som inneholder lyd og bilde og er beregnet for PC :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...