Gå til innhold

Hvem har 6. sanser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplever stadig den "kløinga" dere snakker om.

Men jeg tror heller det har sammenheng med bihulene mer enn noe "oversanselig". Finnes andre forklaringer (pannelappen sitter omtrent på samme sted, og alternativfolka snakker om shakraet "det tredje øyet" eller panneshakraet ). For de som har sansen for slike ting kan dere lete fram litt om shakraer og det symbolske rundt lotusen. Tyter av "Happy, happy, joy, joy"-greier rundt på nettet.

 

Litt OT:

Et sted å begynne om man er nysgjerrig på "østlig" tankegang er å lese feks Bhagavadgita. Spennende fortelling, snåle begreper i kontekst, etc, etc og finnes i norsk oversettelse.

Lenke til kommentar
Uansett, prøv å hold en gjenstand (gjerne en skarp metall-ting som kniv eller nål) mellom øynene forran panna og nærmt den, nesten helt inntil huden. Noen kjenner en kilende følelse når de gjør dette. Jeg aner ikke hva denne sansen er til, men jeg har lest de som har denne sansen kan lese aura (energi hos andre) - og jeg tror denne kan ha sammenheng med synske evner.

Det kiler nok fordi noen mennesker har rester av jern i nesa, som vi brukte før til å orientere oss etter nord/sør.

 

VELDIG overdrevent å tro at dette har en sammenheng med synske evner! :nei:

 

Men det er jo allikevel en sjette sans, og sjette sanser er jo interessant. Men å drøfte de ut i supernaturalistiske sammenhenger er jo unødvendig.

Lenke til kommentar

har i løpet av få minutter fundert litt på dette, og oppdaget en ting.

 

akkurat der hvor jeg merker en sånn rar følelse er en av de stedene på kroppen som er nærmest skjelettet mitt. har også merket det på noen andre steder der huden sitter nært skjelettet, dog ikke så sterkt. kan det da være slik at man kan føle et objekt sitt magnetiske felt på skjelettet sitt??? noe slikt kan da ha vært hvordan urmennesket fant veien sin, om det viste seg å være rett.

 

men er sikkert ikke noe mening i det, da. om det var sant ville vel noen vitenskapsfolk oppdaget det for lenge siden.

 

men en god test for å finne ut hvor god man er på det der, har jeg imidlertid kommet på.

 

hold en gjendstand foran deg, langt fra ansiktet, la oss si en 20 cm. rist på hodet som du ville gjort om du sa nei, og beveg ansiktet sakte mot gjenstanden med lukkede øyne. er du god vil du kunne styre deg slik at det punktet gjenstanden treffer deg er akkurat der du får den rare følelsen...

 

har prøvd selv, og jeg klarer den med millimetrisk presisjon......

Lenke til kommentar

Det som er problemet med at å føle at mennesker er bak deg, eller at det er kniver foran pannen ol., er at menneskets sanser (lukt, syn, hørsel, smak, følelse), er normalt underdrevet i den forstand at det finnes utrolig mye informasjon som du ikke registrerer og tenker over. Du filtrerer det rett og slett ut, fordi du ikke har et behov for å høre det. Tenk over dette med at du føler at det står noen bak deg, som virker som det sterkeste bevise på en 6. sans:

Mennesket puster, og dette er noe vi normalt filtrerer ut. Føler du at noen er bak deg og dette viser seg å være rett, uten at du "normalt sett" skulle ha visst det, kan det være at underbevisstheten din der den filtrerte informasjonen havner, har registrert at det er en lyd bak deg og slått opp et rødt lys.

Mennesket generer varme, og varmen som generes forsvinner ut av munn/nese, samt klær. Vi kan føle temperaturforskjeller.

Den siste motstridigheten mot den "føler-at-noen-er-bak-meg-sansen", kan være den at uansett scenario, så vil det være noe som røper den personen som er bak gjennom skygger, lyder og lukter.

 

Hvis det noen gang utføres et eksperiment der et menneske plassert i et lydisolert, luktisolert, varmeisolert med bind for øynene, klarer å merke når det er noen bak og når det ikke er noen der... tja. Vill gjetting?

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

sluffy, Jeg tror synske personer kan være de som tar ibruk disse sansene.. Intuisjon skal være en slik sans. Du kan føle hva som vil skje i fremtiden - dette er igrunnen mere en forbannelse enn en egenskap..

Men, disse greiene har såvidt jeg vet veldig begrenset nytteverdi.

Det har sine praktiske bruksområder, du kan finne venner i en stor menneskemengde (som i en kinosal) eller finne gjenstander du leter etter. Det er mulig å lokalisere en nål i ett fremmed hus med millimeters nøyaktighet, men, som jeg sa, fortsatt har det veldig begrenset nytteverdi. Hvor ofte har du vært i ett fremmed hus og funnet ut at du skal ha en nål? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...