Gå til innhold

Transport Tycoon kommer tilbake (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IMO funker TT når det er lett å se hva som skjer, når en kan få tak i det en vil få tak i og når det har et ganske stramt rutenett det kan holde seg til. Å trekke inn strategi-spill blir både feil og dumt, feil fordi det krever en helt annen oversikt, dumt fordi det alltid vil være MER oversiktlig med et isometrisk synspunkt enn med et tredimensjonalt. Det kan knapt diskuteres. Har du aldri "mista" enheter bak bygninger i disse tredimensjonale strategispilla dine?

Lenke til kommentar
IMO funker TT når det er lett å se hva som skjer, når en kan få tak i det en vil få tak i og når det har et ganske stramt rutenett det kan holde seg til. Å trekke inn strategi-spill blir både feil og dumt, feil fordi det krever en helt annen oversikt, dumt fordi det alltid vil være MER oversiktlig med et isometrisk synspunkt enn med et tredimensjonalt. Det kan knapt diskuteres. Har du aldri "mista" enheter bak bygninger i disse tredimensjonale strategispilla dine?

nei, men jeg har ofte ikke funnet igjen busser som har breakdown og multistasjoner inni byene, før jeg da må sette på transparent buildings. Hvis jeg har muligheten til å scolle rundt "føler" jeg brettet mer og vil lettere kunne orientere meg, og derfor få bedre oversikt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

TT er et spill som ikke må bukke under for 3D'grafikken. 2d har sin sjarm det og. Hvis 3d skulle ha blitt implentert, da måtte vi ha fulgt med mye mer på hva som foregikk på den andre siden av bygningen og styre med å scrolle rundt for å se hva som skjer der da. Lettere å forholde seg til ting i 2D, synes jeg.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...