Gå til innhold

Norsk post fucker opp, HWB redder dagen...


Anbefalte innlegg

Neida det er ingen som har beskyld en spesiell person, men er vel neppe noe særlig å vite at om en eller to på din arbeidsplass stjeler så skal du automatisk være stemplet som tyv.

Jobber du i Posten eller? :p

 

Edit: Skriveleif...

Endret av johanlo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neida det er ingen som har beskyld en spesiell person, men er vel neppe noe særlig å vite at om en eller to på din arbeidsplass stjeler så skal du automatisk være stemplet som tyv.

Jobber du i Posten eller? :p

 

Edit: Skriveleif...

Nei, og har heller ikke slekt eller venner som jobber der, men det har ikke noe med saken å gjøre. Her snakker jeg om prinsipp, om du jobber en plass og en av gutta stjeler synest du det da er ok at alle stempler deg som tyv siden du jobber der :no:

Lenke til kommentar
Problemet med posten er at de skal spare til beinet og dermed annsetter for lite folk, bor selv i en kommune med vel 5000 innbyggere , her var det før 5-6 postkontor og nå er det et , siste glupe de har innført er at betjeningen ikke får lov å stemple brevene du leverer inn , disse skal sendes til nabokommunen og bli stempla der :wow: Ja det er FAKTA.

På tide å flytte? :roll:

 

*håper ikke posten roter bort mp3-spillern min fra USA* :(

 

Det er 3000kr som POSTEN har tatt fra meg det da :angry:

Lenke til kommentar

Altså, posten er generelt veldig treige. Har en kamerat som bor ca 5-10 minutter fra godssenteret i sentrum, og han må ofte vente en/to hel(e) dag(er) før pakken kommer til han sitt lokale postkontor...

 

Idiotisk? Ja, synes rutesystemet til posten er litt småfjern, de bør kjøre ut pakker 09 eller 10 på morgenen istedet 07:30, hvorav mange pakker ankommer posten 08:XX-09:XX - må de da bli levert følgende morgen istedet for at varebilene kunne ha venta noen timer ekstra.

 

:( Liker virkelig ikke monopol! :( (og ja, det er jo mer eller mindre monopol når flesteparten av webshops bruker Posten, og ikke alternative "selskap")

Lenke til kommentar

Meget bra av HWB! Den nettbutikken har jeg hørt virkelig mye bra om i løpet av den korte perioden den har eksistert.

 

I min forrige jobb sendte jeg mye pakker med kurerpost. Da var Posten en av de bedre leverandørene, sett i forhold til eksempelvis DHL.

 

Privatiseringen av Posten gjør ikke politikerne særlig mye mindre ansvarlig side staten eier stort sett alle aksjer.Når Posten blir AS gjelder andre personalregler. Blandt annet er det mye lettere å si opp folk, dette medfører at nedleggelse av postfilialer gjøres mye enklere.

Lenke til kommentar
Og slik er det dessverre det går når posten privatiseres og skal tjene penger som bedrift. :dontgetit:

Feil; det er sånn det går når posten er fullstendig uten konkurranse..... verdens høyese portotakster, elendig service, omstrukturering hver tredje uke, nedlegging av postkontor og ikke minst vanvittig sen levering.

Flyttet i en leilighet for et par uker siden i forbindelse med at vi bygger nytt hus. Her kommer ikke posten før kl. 15.30 !

Lenke til kommentar

min erfaring er ikke så mye bedre.

 

hwb.no skulle sende meg en 8910 mobil. Den kom til stokke og ble returregistrert.

Det fant jeg heldigvis ut tidlig, så fikk gitt beskjed.

Dessverre gikk den tilbake til hwb, som så måtte sende den på nytt. Når den så kom til Oslo så ble den sendt tilbake til Stokke.

 

Enden på visa var at en budbil kom på skolen og leverte meg pakken

Lenke til kommentar

Angående stjeling på godsenteret av pc ol virker ikke det så enkelt(utgangskontroll osv). Vet problemet tas seriøst, men i enhver stor bedrift kan det finnes utro tjenere.

 

Altså, posten er generelt veldig treige. Har en kamerat som bor ca 5-10 minutter fra godssenteret i sentrum, og han må ofte vente en/to hel(e) dag(er) før pakken kommer til han sitt lokale postkontor...

 

Er det brevsenteret du mener? Godsenteret er på alnabru.

Men uansett så går det en avgang på 3-er pakker en gang om dagen, så det virker rart.

 

Det er ikke mulig å hente pakker for privat personer på godsenteret.

 

PS: er selv ute i permisjon...så det er ikke min skyld.

Lenke til kommentar
Er det brevsenteret du mener? Godsenteret er på alnabru.

Men uansett så går det en avgang på 3-er pakker en gang om dagen, så det virker rart.

 

Det er ikke mulig å hente pakker for privat personer på godsenteret.

 

PS: er selv ute i permisjon...så det er ikke min skyld.

Jo kan godt hende... når jeg måtte fortolle en pakke måtte jeg til alnahelvetet...

 

Anyway, så ender pakkene opp på post nummer 00XX, og det er jo, ja, sentralt.. kanskje jeg mener brevsenteret...

 

Visstnok kunne jeg heller ikke hente pakken min der for de vet jo ikke hvor det blir av den... Jævlig trist at tom80 og har opplevd det samme som meg...

 

Håper virkelig min andre shuttle kommer til mandag/tirsdag, hvis ikke er jeg nødt til å seriøst kreve kompensasjon fra posten, slikt er TOTALT uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Hmm,- for min egen del har jeg sendt to mails til HWB,-den første sist torsdag, den andre 24 timer senere, i går ettermiddag. Ingen av de har ført til respons fra HWB. Og det synes jeg er svært dårlig! Gir de ikke livstegn fra seg snart, går jeg på COOP og handler PC.

Kansje COOP er mer samarbeidsvillig...

Lenke til kommentar
Hmm,- for min egen del har jeg sendt to mails til HWB,-den første sist torsdag, den andre 24 timer senere, i går ettermiddag. Ingen av de har ført til respons fra HWB. Og det synes jeg er svært dårlig! Gir de ikke livstegn fra seg snart, går jeg på COOP og handler PC.

Kansje COOP er mer samarbeidsvillig...

Jepp, Coop svarer nok på mail i helgene, slik det her forventes av HWB :D

Lenke til kommentar

Har d samme problemet med posten.. Jeg bestilte et hjemmekinoanlegg fra Komplett.no, sist sett på postens godssenter Oslo for 4 uker siden..

Makan til elendig firma, hvordan klarer d å ha så dårlig kvalitet på sitt produkt ?

D er visst ett problem for Komplett og andre webshops at ting forsvinner i posten, d stjeler som ravner i posten ! :thumbdown::angry: posten suger !

Lenke til kommentar

Det mest irriterende med posten er når du betaler for at de skal komme med pakken hjem på døren din, og alt du får er en lapp hvor det står "pakken forsøkt utlevert" på.

 

Dette er spesielt irriterende med tanke på at jeg var syk her for en stund siden og lå hjemme og ventet på en pakke. Jeg ventet og ventet, og det endte med at vi fikk en lapp i posten hvor det sto at den var forsøkt utlevert, selv om den så absolutt ikke var det.

 

Jeg kontaktet forbrukerombudet og fikk beskjed om at dette var helt uakseptabelt, og etter at jeg kontaket posten selv fikk jeg en erstatning på 500kr, og han postansatte som ikke gadd å levere den ut fikk en bot på et par tusen kroner.

 

Posten er en kilde til mye irritasjon blant mange, det råder det ingen tvil om.

 

Edit: Typos, igjen.

Endret av Dirty Water
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...