Gå til innhold

Norsk post fucker opp, HWB redder dagen...


Anbefalte innlegg

En søt fortelling...

 

Som vi alle vet, nærmer det seg TG. Om snaue 5 dager begynner sprelsk glede blant data entusiaster...

 

Problemet er nå at jeg vil ha ny shuttle.

 

Jeg bestilte en Shuttle SB75G2 fra HWB.no. Den bestilte jeg sent forrige søndag, slik at den da skulle bli levert registrert på HWBs lokale post kontor følgende mandag... tidlig...

 

Og det gjorde det visstnok (så raske som de er..). Jeg regna da med at når den var levert på STOKKE 08:30ish (mandag) skulle den ta sin tur innom oslo på tirsdag morgen. Det gjorde den også.

 

Idag er det desverre FREDAG, og mitt lokale post kontor har ennå ikke motatt pakken min. Visstnok har jeg får levert ut en henteslipp...

 

I følge sporingen min ligger pakka fremdeles hos det forpulte godssenteret i oslo:

S p o r i n g

 

Så tenkte jeg kanskje det var noe galt med sporingen. Jeg tok da henteslippen min til postkontoret og spurte hvor pakken min var (dette var på torsdag, altså en dag senere enn forventet). De ante ikke hvor pakken min var, og i følge deres sporing, var den på godssenteret (slik det står på sporings url'en over).

 

Så ringte posten meg og sa det ikke var noe de kunne gjøre før hentefristen var over, men jeg har da faen meg ikke fått pakken på postkontoret, så hentefrist er jo totalt meningsløst!

 

Posten sa det var mellom HWB og Posten... Ringte da HWB og forklarte saken... Normalt sa de at de ikke kunne sende meg en ny shuttle før de har fått avklart saken og funnet den gamle. Men siden sola stråler og de skjønner at jeg må ha en pc før TG så gadd de alikevel å sende ut en ny en idag, og den fikk de og levert til posten (sporing på ny pakke)

 

Så jeg vil bare takke HWB for utrolig bra service, til tross for noe vi trolig må kalle et av de værste post systemene i skandinavia...

 

Studerer selv i england og bruker posten ganske ofte der - de er über-raske og leverer alt punktlig osv.

 

Norsk post derimot... Ja, la oss si jeg har hatt problemer med de før - og når de STADIG vekk gjør feil uten å rette på dem før etter lang tid, blir ikke akkuratt synet mitt på norsk post noe særlig mer positivt.

 

Men senest i følge HWB skal jeg få pakken min på tirsdag (kanskje mandag), og da er jeg klar for TG :)

 

Takk igjen til HWB for super service!

 

HWB: :love::thumbs::green:

 

Norsk post: :mad::thumbdown::angry::devil::no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tør vedde en hel femmer på at pakka ligger i hylla på postkontoret men at en eller annen sopp har glemt å scanne pakka.

Gi en beskrivelse av pakka og spør om postfolka kan lete litt.

 

Edit:

Alastor: Er nok en del folk i Posten, på alle nivåer, som enda ikke helt har fått med seg hva det vil si å "drive butikk".

Endret av Bach
Lenke til kommentar
Sånn er det når posten har monopol på de fleste av sine tjenester... blir slapt da, for de risikerer jo ikke å miste kunder uansett.

Eneste Posten har monopol på er frankerte brev inntill 100gram.

Feks Privpak har et samarbeide med H&M.

 

Å mene at konkuranse automatisk skal gi bedre service er litt blåøyd.

Servicenivået gjenspeiler hva vi forbrukere er villige til å betale.

I konsesjonsvilkårene til Posten ligger feks krav til framsendingstid og krav til landsdekkende tjenester (feks Norgespakken). Så helt "bukken og havresekken" er det ikke.

Lenke til kommentar

Problemet med posten er at de skal spare til beinet og dermed annsetter for lite folk, bor selv i en kommune med vel 5000 innbyggere , her var det før 5-6 postkontor og nå er det et , siste glupe de har innført er at betjeningen ikke får lov å stemple brevene du leverer inn , disse skal sendes til nabokommunen og bli stempla der :wow: Ja det er FAKTA.

Lenke til kommentar
Det du kunne prøvd, er jo faktisk å reise på godssenteret og hente pakken din.. Har ved flere anledninger reist på godssenteret selv og hentet pakker, du må bare en tur innom postkontoret først for å ordne noen småting. Rart de ikke sa fra om det der du var..?

Tenkte selv på det, men det må være umulig å dra til godssenteret når og spørre om pakka når de engang ikke finner den i det heletatt? Posten tok selv kontakt med HWB, og hvis det var nødvendig ville HWB ha beskrevet pakkene de pleier å sende ut - slik at de evt. kan finne dem.

 

En kar fra posten ringte meg opp, og hvis det var en av opsjonene ville han nok ha nevnt det.

 

Teit nok at posten ikke skal komme til meg, men at jeg må gå til posten (hvis det var det som var tilfellet).

 

Hele poenget med post blir da borte. :cry:

Lenke til kommentar
Å mene at konkuranse automatisk skal gi bedre service er litt blåøyd.

Servicenivået gjenspeiler hva vi forbrukere er villige til å betale.

så du mener servicenivået på ingen måte har noen sammenheng med konkurranse? Det tviler jeg på, selvfølgelig vil 2 firma som har like priser etc. konkurrere om flest mulige fornøyde tilbakemeldinger fra kunder... Fornøyde kunder er billig reklame vet du :thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Og slik er det dessverre det går når posten privatiseres og skal tjene penger som bedrift. :dontgetit:

Posten var ikke mer pålitelig da den var statlig, hele privatiseringen er jo egentlig svindel, en unnskyldning slik at politikerne slipper å ta støyten for alle nedleggingene og alt det dumme posten finner på. Posten er i praksis like statseid som den alltid har vært.

 

Skal du være sikker på at ting kommer frem bruker du ikke posten. FedEx er kjempe etter min erfaring. Jeg er syklist og kjøpte i fjor en amerikansk karbon gaffel til raceren fra profile design i California, dessverre var noe av festemekanismen i uorden, sendte en mail til dem om dette, på _under_ en uke(tror det var 4-5 dager fra jeg sendte mailen) hadde jeg en ny festeanordning sendt fra California. Det er service det :) Tviler på posten klarer det samme fra Oslo-Hammerfest :)

 

Når det er sagt har jeg mye positiv erfaring med posten også, men når det først går galt eller noe er litt utenom det vanlige, krasjer det helt for dem og de blir som en flokk rådville sauer som tror de vet veien.

Lenke til kommentar
Tør vedde en hel femmer på at pakka ligger i hylla på postkontoret men at en eller annen sopp har glemt å scanne pakka.

Gi en beskrivelse av pakka og spør om postfolka kan lete litt.

 

Edit:

Alastor: Er nok en del folk i Posten, på alle nivåer, som enda ikke helt har fått med seg hva det vil si å "drive butikk".

Eller enda en uærlig postfunksjonær som så sitt snitt til å skaffe seg en billig PC...

Lenke til kommentar
Tør vedde en hel femmer på at pakka ligger i hylla på postkontoret men at en eller annen sopp har glemt å scanne pakka.

Gi en beskrivelse av pakka og spør om postfolka kan lete litt.

 

Edit:

Alastor: Er nok en del folk i Posten, på alle nivåer, som enda ikke helt har fått med seg hva det vil si å "drive butikk".

Eller enda en uærlig postfunksjonær som så sitt snitt til å skaffe seg en billig PC...

Nja, dette var vel en drøy påstand, liker ikke at noen blir stemplet som tyv uten et fnugg av bevis, er pakken stjålet kan det like gjerne være under transport som på posthuset. Synest vi skal være forsiktig med slike påstander.

Lenke til kommentar
Tør vedde en hel femmer på at pakka ligger i hylla på postkontoret men at en eller annen sopp har glemt å scanne pakka.

Gi en beskrivelse av pakka og spør om postfolka kan lete litt.

 

Edit:

Alastor: Er nok en del folk i Posten, på alle nivåer, som enda ikke helt har fått med seg hva det vil si å "drive butikk".

Eller enda en uærlig postfunksjonær som så sitt snitt til å skaffe seg en billig PC...

Nja, dette var vel en drøy påstand, liker ikke at noen blir stemplet som tyv uten et fnugg av bevis, er pakken stjålet kan det like gjerne være under transport som på posthuset. Synest vi skal være forsiktig med slike påstander.

Ikke en påstand men en mulighet.

Jeg har selv mottatt 2 tomme pakker på posten som bar tydelig preg på at de var åpnet men heldigvis så sjekket jeg på stedet og fikk pengene i retur etter å ha pratet litt frem og tilbake med postsjefen.

Når de har registrert en pakke på på 1kg. som veide 50g. ved utlevering så er det vel ikke mye tvil at det finnes uærlige postfunksjonærer.

 

BTW: I hjembyen min var det ikke "lenge" siden en postansatt ble dømt for flere grove tilfeller av tyveri.

Han ble dømt for å ha stjålet rundt om 40000 kr. og man skal åpne mange pakker/brev for at man kommer opp i et slikt beløp (han ble dømt for å stjele 40000 kr. men gudene vet hvor mye han egentlig fikk med seg).

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har beskyldt noen enkeltperson, men posten generelt. Dersom noe forsvinner i den tiden posten "har" pakken, er det der rutinene svikter, vanskelig for oss å bevise noe egentlig, da det antageligvis finnes hauger av steder/muligheter for uærlige postfunksjonærer. Nå er det vel slik at 99% av postfunksjonærer er ærlige og redelige mennesker, men som ellers i befolkningen finnes det råtne egg der også.

 

Som en sa her, så man sjekke at det man tar imot faktisk er overens med sendt vekt og innhold. Tror dette uansett er en bra rutine for oss som bestiller endel. At pakker fra tid til annen forsvinner er et faktum. Før nyttår forsvant en linseforsendelse for meg, ventet i over 1mnd, jeg fikk noe linser.... Men hva noen vil med mine linser er en gåte for meg, sannsynligheten for at noen andre trenger akkurat min kombinasjon(forskjellig syn på øynene) er veldig liten, mildt sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...