Gå til innhold

Favorittsang akkurat i dag...


Mannn28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"You run and you run to catch up with the sun, but it's sinkin'. Racing around to com up behind you again. the sun is the same in the relative way, but you're older. Shorter at breath and one day closer to death"

 

I dag er det "Time" med Pink Floyd. Fy flate så digg det er på Sacd :love:

Lenke til kommentar

er SACD merkbart bedre lyd?

Om Sacd er merkbart bedre? Tja, I to kanal-modus er det vel ikke så store forskjellen vil jeg si. Satt og byttet frem og tilbake mellom vanlig cd og sacd hos en kamerat for en tid tilbake, og litt forskjell var det. Men ikke så mye at det blir fryktelig kjedelig med vanlig cd etterpå. Vi måtte høre veldig godt etter for å finne noe å sette fingeren på.

Syns det generellt er litt klarere og renere lyd på Sacd.

 

Det som er så genialt med "Dark side of the moon", er når du spiller den i multikanal. :yes: Det er sinnsykt bra syns jeg, og jeg er vel av de som har ment at musikk bør holde seg til stereo. Men dette likte jeg utrolig godt.

Har testet litt med dvd-audio også, og liker Sacd formatet bedre. Syns på en måte det er mer brukervennlig. Lydkvaliteten klarer ikke jeg å skille noe i forhold til Sacd.

 

Har man en god innspilling på cd, vil jeg faktisk si at man egentlig ikke trenger noe annet. Ikke på det anlegget jeg har ihvertfall. Kan være at forskjellen ville bli større på et noe dyrere anlegg. Det er multikanal som gjør det hele artig som sagt.

Men mine 128 kbs mp3 filer suger uanstendig mye nå plutselig :laugh:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...