Gå til innhold

Beste Anime-film!


Anbefalte innlegg

Ja jeg har også nå sett ferdig Neon Genesis Evangelion.... Må si jeg sitter igjen med blandede følelser... Jeg hadde dødd av begeistring dersom det hadde vært en standard Hollywood-slutt med et stort smell og lykke på slutten. MEN den slutten som var i "end of evangelion" var noe helt annet.

 

Må innrømme jeg sleit med å få med meg alt som skjedde i de siste episodene. "Death and Rebirth" er ikke verdt å se nei.

 

MEN hva er det som gjør at de vvelger å lage en slik slutt? Desto mer du tenker over det, desto mer intelligent føles det. Slik den står nå (veldig åpen og spesiell) gjør jo at du som seer MÅ engasjere deg og tenke gjennom det du har sett. Dersom det er det regissøren ønsker, så er dem jo egentlig geniale! Hadde det vært en slik Hollywood-slutt som jeg nevnte, så hadde jeg jo tross alt glemt hele serien i det jeg hadde begynt på den neste. Veldig fort gjort å si at du hater noe som er annerledes, men når du tenker over det, så gjør det deg jo faktisk mye lurere!

 

Amerikansk film gjør deg ofte en bjørnetjeneste ved å framstille alt på en veldig retorisk måte, og forenkler alt til en grad at det ikke går an å misforstå. Dette er jo EGENTLIG veldig idiotisk siden det er så utrolig mye som ikke kan forklares, og dersom alt var så enkelt som på amerikansk film, så hadde alle vært lykkelige?

 

Så alt i alt tror jeg at jeg ville gitt Evangelion-serien terning fem eller seks.

 

PS: skal sjekke ut RahXephon! Driver for tida med Cowboy Bebop-serien, den er veldig kul, men jeg synes det er langt fra like dypt som Evangelion (eller kvasi-dypt, avhengig av dine verdisyn :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hayoa Miyazaki filmer:

 

-Princess Mononoke(Min favoritt film sammen med True Romance)

-Spirited Away

-My Neighbor Totoro

-Kiki's Delivery Service

-Castle in the Sky

 

Elsker og Lupin III: Castle of Cagliostro, Nausicaä of the Valley of the Winds og Crimson Pig men de er ikke like bra som de førstnevnte.

 

Vampyre Hunter D: Bloodlust

Akira

Blood: The Last Vampire

Ninja Scroll

Street Fighter Zero

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Husker jeg så blan annet Turtles og Transformers når jeg var mindre. Det er vel Anime?

 

 

Jeg har altid likt tegnefilmer og annen animasjon, men jeg har ikke lagt merke til anime no særlig før nå når det er blitt poppulært. Bra det har blitt mye snakk om det, ellers hadde jeg muligens gått glipp av mange kule animasjons filmer.

Lenke til kommentar

Hmm... da så. Da har jeg fått litt klarhet i det.

 

Princess Monoke

Akira Ghost in the sell

Akira

De er vel anime filmer?

 

 

Hevymetall 2000 er vel ikke anime da, eller?

 

 

 

 

Går litt i surr her. Tegnefilm er tegnefilm for meg. Bare de er bra så ser jeg de.

Lenke til kommentar
Hmm... da så. Da har jeg fått litt klarhet i det.

 

Princess Monoke

Akira Ghost in the sell

Akira

De er vel anime filmer?

 

 

Hevymetall 2000 er vel ikke anime da, eller?

 

 

 

 

Går litt i surr her. Tegnefilm er tegnefilm for meg. Bare de er bra så ser jeg de.

Akira, Ghost in the Shell og Princess Mononoke er anime ja.

 

HM2000 er ikke japansk, vil da ikke gå under anime. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

* Akira -> link

* Vampire Hunter D - Bloodlust (2000) -> link

* Grave of fireflies. (Hotaru no haka) -> link

 

Ingen spesiell rekkefølge. Alle tre filmene betyr noe spesielt for meg. Fra den spennende Vampire Hunter D - Bloodlust, til den foruroligende Akira og den tristeste filmen noensinne (ja, den fikk meg til å gråte) Hotaru no haka.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har i det siste sett tre serier:

 

Neon Genesis Evangelion

Cowboy Bebop

Last Exile

 

Av disse tre tror jeg fremdeles at jeg likte Evangelion best, til tross for at slutten var litt... Annerledes. På en andreplass er Last Exile synes jeg. Den var bare utrolig bra.... Cowboy Bebop er kanskje den mest "voksne" av disse seriene, men jeg hatet INTENST at episodene var sånn "status quo" som betyr at for hver episode går du tilbake til null bare for å starte neste med tomme hender igjen. Det er så amerikanisert og drit synes jeg. Altså: i praksis ingen handling. Men Cowboy Bebop er uten tvil den KULESTE serien. Tror de fleste andre vil like den aller best, rett og slett fordi den som nevnt er mest voksen.

 

Neste tror jeg skal bli noe med Slayers kanskje... Har ikke fått sjekket det enda....

 

GENIALT at det finnes noe så rulbart som GRATIS fansubber!!! Det er faktisk LOVLIG å se alt dette som er lasta ned..... Helt utrolig flott!

Lenke til kommentar

Det er en vanlig mistforståelse at fansubs er lovlige, de rammes som alt annet av copyright/åndsverkloven bl.a. Spesielt de 3 seriene du nevner, siden de er lisensierte av amerikanske utgivere...

 

Når det gjelder ulisensierte serier som nettopp er kommet ut, ser animeindustrien igjennom fingrene på det, fordi det hjelper dem til å finne ut av hva som er populært og ikke, slik at de vet hvilke serier de skal kjøpe av japanerne for utgivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...