Gå til innhold

Prosjekt Sølvblokk - Avsluttet


Anbefalte innlegg

Det ser jo bra ut det, men iom at du har så mye plexi, ville jeg ikke prøvd å kjøre uten fjører (da plexi`n lett kan sprekke).

 

En annen ting jeg håper du er klar over er at plexi`n vil formes dersom den blir varm (noe den trolig blir dersom du har lagt den inntil varme objekter også på baksiden av kortet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forklaring.JPG

 

Sånn

 

:green:

Nei, ikke helt!

Du bør øke størrelsen på plexiplata mellom hk og hk-plate, slik at festeskruene for CPU går gjennom denne også.

Dermed vil du stive av hovedkort / hk-plate på en mye bedre måte.

 

Btw; Tror ikke du skal være redd for at plexien tar skade av varmen fra kortet, riktig nok kan det bli ganske lummert bak der, med du må opp i 85-90 grader over tid, for å deformere plexiplata.

Har sjøl hatt en slik løsning i et par år, og har ikke hatt problemer med deformasjon pga temperatur.

Lenke til kommentar

Vel, ett bilde av Epox 8rda+ bakfra med termisk kamera (wish I had one) viste temperaturer opp mot 70c på enkelte deler av kortet. Mosfet`s, NB og SB ble ekstremvarmt, vil tippe ca 65-70c (SB ble ikke så varm). Dette er også med åpen sirkulasjon rundt brettet. Men har du prøvd det så funker det vel. Hadde tenkt å gjøre noe slikt selv snart.

 

Tilbake til topic:

 

Kommet noe videre med bong`en da ArachnO?

Lenke til kommentar

AveMORphine: Nei, dessverre.. Jeg har designen ganske bra tenkt ut, men fortsatt ikke penger nok til å skaffe materialene.. :(

Jeg kommer tilbake med oppdatering så snart det skjer noe nytt, men sånn som situasjonen er nå prioriterer jeg husleia og mat før plexiglass... ;)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk fått satt sammen en bong uten å bruke en krone!

 

ghetto-bong-01-liten.jpg ghetto-bong-02-liten.jpg ghetto-bong-03-liten.jpg ghetto-bong-04-liten.jpg

 

Alt dette utstyret var gammelt rask som lå og slang.. 'Dusjhodet' laget jeg av bunnen av en Freia karamellsaus flaske! :p Dessverre fungerer ikke karamellsaus-dusjen så veldig bra, og det blir vel en 3-4 stråler i stedet for ørten.. I tillegg bråker hele stasen fælt når strålene treffer vannet i bånn. Jeg har forsøkt å legge litt skumgummi der, men det hjelper lite.

 

Josten, å bruke sparehode er nok ikke så aktuelt, etter hva jeg har lest.. Den er altfor restriktiv mht flow, så pumpa har nok ingen sjanse til å få vannet gjennom der med rimelig fart..

 

Nå er jo denne bongen ikke akkurat noen fryd for øyet, men den kunne jo brukes inntil jeg får laget noe bedre.

 

Så, et par spørsmål: Har noen et forslag til det ultimate dusjhodet? Masse hull og så liten restriksjon som mulig.. Og et annet - hvilke metoder er best for å hindre støy uten å påvirke kjøling og luftstrøm i røret?

Lenke til kommentar

Nå skal jeg røpe en liten patent jeg har gått og ruget på i årevis omtrent. For å løse problemet med lyden av dryppende vann, bruk tynn flaggline av nylon!

 

Man lager en plate i toppen av bong, med et hull i midten for luftstrømmen. (der hvor dusjhodet er nå) La oss si denne platen har formen som en smultring. Men i midten av hullet må det stikke opp en liten bit rør, og det må være tett rundt det.

 

I denne "smultringen" borer man mange hull med en diameter rett over flagglinen. Så er det bare og spenne denne stramt fra topp til bunn mange ganger. Man må selvfølgelig ha en innretning i bunn med tilsvarende hull. Når man da pumper vann på toppen av denne "smultringen" vil det sildre ned alle trådene. Røret i midten åpner for luften, og hindrer vannet og renne på feil plass.

 

Kan legge opp en tegning. Må bare lage den først ;)

Lenke til kommentar

The Wirebong wirebong.JPG

 

Tegnet ikke nederste del av bongen. Det blåe på toppen er altså vann. Avhengig av antall tråder, hvor store hull som er boret, og hvor mye vann som pumpes opp, kan man risikere at det flommer over, og vannet renner ned i lufthullet. Det kan løses ved å legge en "smultring" over toppen slik at det blir tett.

Lenke til kommentar

Ser bra ut! Hvordan tråder er det du tenker på egentlig? Flaggline? Hva brukes det egentlig til? Flagg? Sorry, men jeg er ingen tråd/line-ekspert! :p

 

Diablito: Man kan ikke ha noe i vannet, da dette fordampes og blir pustet inn av den uheldige pc-brukeren! Derimot kan man la en slange kjøre forbi en UV-lampe som forhåpentligvis tar knekken på det meste av utyske..

 

Arctic: Finnes det noe greier å ha i vannet likevel? Hvor får man tak i sånt?

Endret av ArachnO
Lenke til kommentar

Vel, jeg sa flaggline, men oppdaget at det ikke egentlig var det. Jeg kjøpte en gang slik line på biltema. Det heter polyestersilkelina art nummer 25-1502. 2,8 mm tykk. Denne linen er omtrent evigvarende, også i vann. Grunnen til at jeg kaller dette for "wirebong" var at det oprinnelig var planlagt å bruke rustfri stålwire. Men fant ut at det var overkill. Men navnet er jo bra da :green:

 

Slik tilsetning har de på de butikker som selger luftfuktere, luftrensere og saker i den stilen. Har ingen konkrete navn, men du finner sikkert noe i gulesider.

Lenke til kommentar

Jeg kan nesten lese hele produksjonsnummeret fra min gamle Palminio på Koolance 200S blokka mi jeg! :) laget av sølv... :( Jeg vurderer nå å lage en ny blokk av kobber pga sølv/kobber reagerer når det er i samme vannkjølings-settet. Også er jeg ikke helt fornøyd med ytelsen på blokka heller... Vi får se hva tid, fantasi og lommebok tillater!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...