Gå til innhold

Prosjekt Sølvblokk - Avsluttet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker, takker! :)

 

Er en ting jeg har lekt litt med i tankene... Hva med å lage en bong (til alle dere som ikke vet hva bong er i vannkjølingssammenheng, spar dere for hasj-kommentarer, takk!), men istedet for den triste pvc-rør stilen lage en pen en, med gjennomsiktige plast/glassvegger på 3 sider, og pynte den bakerste veggen med litt steiner og kunstige planter og sånt, sånn at det minner litt om et akvarie/terrarie? Dusjhodet og tanken nederst med pumpa i skjules..

Jeg ser for meg et lite stykke fjellvegg, litt tropisk kanskje, med et lett regn som sildrer ned foran den... (så poetisk).

 

Skal lage noen illustrasjoner i paint snart, hvis dette over ikke var forståelig.. :blush:

 

Er dette gjennomførbart, tror dere? Noen bakdeler med dette jeg ikke er klar over? (ja, jeg vet tanken må fylles opp i ny og ne).

Jeg tror dette kan bli ganske pent, og samtidig ha en skikkelig kjøling på vannet. Selvfølgelig vil ikke en sånn bong være lydløs, men sildrende vann er en lyd jeg setter betydelig større pris på enn viftesus! :p

Lenke til kommentar

Det du risikerer er jo at delene kan løsne med tid og stunder, og bli ført inn i slangene. (Hos mennesker kalles vel slike ting for blodpropp. Jeg har på følelsen av at det ikke er sunt for maskinen heller..)

 

(Dette er jo riktignok skrevet med svært lite kunnskap om pc-bonger..)

Lenke til kommentar
Takker, takker! :)

 

Er en ting jeg har lekt litt med i tankene... Hva med å lage en bong (til alle dere som ikke vet hva bong er i vannkjølingssammenheng, spar dere for hasj-kommentarer, takk!), men istedet for den triste pvc-rør stilen lage en pen en, med gjennomsiktige plast/glassvegger på 3 sider, og pynte den bakerste veggen med litt steiner og kunstige planter og sånt, sånn at det minner litt om et akvarie/terrarie? Dusjhodet og tanken nederst med pumpa i skjules..

Jeg ser for meg et lite stykke fjellvegg, litt tropisk kanskje, med et lett regn som sildrer ned foran den... (så poetisk).

 

Skal lage noen illustrasjoner i paint snart, hvis dette over ikke var forståelig.. :blush:

 

Er dette gjennomførbart, tror dere? Noen bakdeler med dette jeg ikke er klar over? (ja, jeg vet tanken må fylles opp i ny og ne).

Jeg tror dette kan bli ganske pent, og samtidig ha en skikkelig kjøling på vannet. Selvfølgelig vil ikke en sånn bong være lydløs, men sildrende vann er en lyd jeg setter betydelig større pris på enn viftesus! :p

Tja,blir det misslykka så er det ikkeno problem, bare send blokka til meg mitt prosjekt skal jo være i sort og chrome. Blir å passe perfekt der :D:D

Lenke til kommentar

...beklager... Mine erfaringer med bonger... Kjenner ikke til pc-bong som sagt. Hadde ikke sett for meg at en pc-bong ville ha 50x20 cm vegger.. En slik bong ville jo hatt et volum på ca 20 liter... Send meg en link til et eksempel på en bong eller tegn opp konstruksjonen din.

Lenke til kommentar
Noen som veit hvor man får kjøpt litt store plexi/bra plastplater? de på clas er altfor små...

Jada, jeg vet. Og fortalte det også til deg. Men du har tydeligvis glemt det i farten?

I Prof. Birkelands Vei, et steinkast herfra, ligger Plastkompaniet A/S.

Gutta der er ganske greie og selger deg hva det skal være av plast, og plater på både 1 og 2 kvadr.m skal ikke være noe problem. Ikke er prisene så gærne heller, stort sett.

Forhør deg der, om du ikke får tak i noe andre steder!

Lenke til kommentar

Flott, Skrue! Som du sier, hadde jeg rent glemt det! :blush:

Får nesten høre der, ja!

 

Hva mener du egentlig om denne idéen? Er det et vondt svik mot radiator-trenden? :p Hvis jeg får det til, skal du selvfølgelig få raddisen din tilbars at! Nå er den tett og greier!

Lenke til kommentar

"Svik mot radiatortrenden"? LOL! Neida, langt ifra! Og en bong-løsning kjøler jo bedre enn hva noen radiator vil klare. Kan jo bli et ganske fancy opplegg det du skisserer!

Men det er én ting jeg er litt redd for;

Legionella-bakterien. Den trives visst svært godt under slike forhold som de man har i en bong-kjøler. Jeg sier ikke at du dermed vil få slike tilstander i ditt anlegg, men det kan jo være en årsak til at bong-løsningen er lite utbredt?

Jeg sier ikke dette for å skremme, ei heller skal jeg si med 100% sikkerhet at jeg har rett... Men var jeg deg, ville jeg nok undersøkt litt omkring dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...