Gå til innhold

Prosjekt Sølvblokk - Avsluttet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang. det med fjærer og skruer: hvor i all verden har dere fått tak i dem? Og hvilke specs er det på dem? Sku hatt til p4-sokkel...

 

*håpe at de IKKE er dyre og IKKE fra mp, 3dfx eller nc...*

De fleste har vel fått det med blokkene sine, men har sett det på jernvarebutikker osv. Små fjærer kan du få fra alt fra himmel og jord. Penner går, men de er noe svak. Muttere med skruhode (eller hva jeg skal kalle det) har Jernia, selve stangen kan umulig være noe vanskelig å få tak i. Alle som selger spiker har nok noe slikt. Nylonskiver finner du sikkert hos noen som driver med fiskeutstyr.

Utrolig hva man ikke kan finne i vanlige butikker, er bare å lete litt ;)

 

EDIT: Glem det med pennene. Skrue har helt rett, det blir for svakt.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Må få lov til å kommentere deg litt, bamsefar.

"Penner går, men er noe svak".

Fjærer fra kulepenner er definitivt for svake, og kan absolutt ikke anbefales!

 

Måtte bare si dette, i fall noen skulle falle for fristelsen...

 

Ellers må jeg si meg enig, det er utrolig mye man kan finne av brukbare ting, i en jernvarehandel! Det gjelder bare å bruke fantasien, og "se" potensialet i ting....

Lenke til kommentar

Skulle nok sagt altfor svake. Har vært borti penner som har hatt kanskje litt vel sterke fjærer så..

Men takk for rettelsen ;)

 

Forresten, når vi snakker om fjærer. Har hørt av flere at det kan ha noe for seg og ikke bruke fjærer, men bare montere muttrene rett på plexien. Får vel noen merker, men et likt press skulle vel være mye enklere på denne måten. Har det noe for seg?

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
hvor kan man få tak i et par sterkere fjærer da ? syns det er litt waste å kjøpe et helt sett bare for et par av de...

Som allerede antydet; Rusle litt rundt i en jernvareforretning, og kikk litt. Det kan godt hende at det dukker opp noe!

Skulle gjerne sagt "kan kjøpes hos nn" men har ingen forslag sånn i farten.

Lenke til kommentar
Skulle nok sagt altfor svake. Har vært borti penner som har hatt kanskje litt vel sterke fjærer så..

Men takk for rettelsen ;)

 

Forresten, når vi snakker om fjærer. Har hørt av flere at det kan ha noe for seg og ikke bruke fjærer, men bare montere muttrene rett på plexien. Får vel noen merker, men et likt press skulle vel være mye enklere på denne måten. Har det noe for seg?

Jeg tror det ikke er så lurt å droppe fjørene da varme/kulde - utvidelse/sammentrekning er forskjellig på metall og plexi. Noe som kan resultere i forskjellig trykk og i værste fall at plexi`n knekker.

Lenke til kommentar
mener jeg har sett noen sølvblokker som er demontert som har en "avstøpning" av cpu core i sølvet.

 

men seff jeg kan huske feil.

Jeg mener å huske at microplex ikke ville goda at sølvblokker som hadde blitt testet skulle sendes i retur i og med at det ville bli et pent avtrykk i blokken og den ville dermed være vanskelig å selge etterpå.

 

Edit: Jeg trodde det stod i microplex' supportforum en plass, men jeg klarer ikke å finne linken.

Endret av jephque
Lenke til kommentar

Hmm... Jaja, jeg skal uansett ta den av når jeg får skaffet til veie litt AS5, så vi får se da. Jeg skal ikke si at det ene eller det andre er feil før jeg har fått sjekka med egne øyne! :)

 

Dersom det skulle være et avtrykk, kommer dette i så fall av at sølvet er relativt bløtt - ikke at det skjer noen kjemisk hokkuspokkus reaksjon. Sølv er faktisk et av de mest motstandsdyktige metallene mot reaksjoner av ymse slag. I tillegg er det jo 7,5% kobber i legeringen, men dere har vel ikke hørt om avtrykk i kobber..?

 

Den som lever, vil få se!

Lenke til kommentar

Jeg holder på å lage vannblokk er ferdig med den nå men jeg har ikke fjærer til den (skal bruke de 4 feste hullene i hk, har amd xp-m). Må jeg ha det??

 

Jeg har borra 4 hulll i hk plata og skjært ut plexistykker som jeg legger i mellom hk og hk-plate. Så skruene kommer inn bak hk-plata og i gjennom plexi bitene og så til vannblokken med plexi topp..... Bitene mellom hk oh hk-plate gjør så jeg ikke får sy mye trykk på h...... Noen som skjønte det?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har skjønt bør du absolutt bruke fjærer av en eller annen sort, andrekr! Hvis ikke, er det fryktelig vanskelig å få til riktig trykk uten å ødelegge prosessorkjernen.

 

Den forklaringa di ble littegranne vanskelig å skjønne... hva med en enkel illustrasjon i paint? Husk: paint er din venn!

(Husker dere de gylne tider da det het Paintbrush? ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...