Gå til innhold

Prosjekt Sølvblokk - Avsluttet


Anbefalte innlegg

65 meter, du verden! Har du snøring på om de har liknende tråd på clas ohlson?

Er mye lettere for meg å komme meg dit, men skal vel alltids få dratt meg til Biltema også.. :)

 

Diablito: 10 ml anti-alge middel.. kommer vel til å bli brukt opp rimelig fort da..?

Endret av ArachnO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at iom at dette verken er en akvarieløsning eller en luftfrisker så vil en oppnå best resultat ved å kombinere disse to. Dersom det finnes midler en kan tilsette som ikke tar knekken på den som sitter ved PC`n bør en absolutt sjekke det ut nermere, men jeg ville nok som sagt ha brukt begge deler (også UV lys selv om en finner ett eller annet mirakel-luftfukter-middel).

 

Edit: tRYKKleif

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Rent teknisk vil den vel funke like greit. Men vær obs på løse partikler. Men du kan sikkert få vekk det meste med en grundig skylling først.

Levetiden er jeg litt mer skeptisk til. Men den bør nå sikkert holde både ett og to år, og til den tid har vel de fleste vannkjølingsgeeks skiftet ut delene :D

Lenke til kommentar

Kom forresten på en annen ting du kunne prøve. Dette leste jeg om på et forum en gang. Du kan fylle bongen med pingpong baller. Fjerner lyden antar jeg, og øker kjølearealet ;)

Når det gjelder billige pingpong baller er ebay stedet. Kom over 144 nye baller for litt over 90 kroner pluss frakt.

Lenke til kommentar

Update:

 

Her har det ikke vært mye aktivitet i det siste.. ;)

 

Nå har jeg omsider fått laga ferdig bongen med Arctic's tråddesign..

Tok dessverre ingen bilder av selve laginga, men her er den:

 

testing-av-system-13-liten.jpg

 

Har også fått litt silikonslange fra www.netconnection.no som her kan sees i bruk:

 

testing-av-system-14-liten.jpg testing-av-system-15-liten.jpg

 

I tillegg har jeg kjøpt meg litt AS5.

 

Så... over til temperaturene (har endelig fått skaffe meg termometere! :thumbup: )

Rom: 22C, Vann: 25C, CPU: 40C. Alt 100% load, [email protected] ca.

Ikke så altfor ille med vannkjølinga altså... Men 15C deltaT på vann og cpu? Er ikke dette temmelig høyt? Nå mista jeg litt trua på blokken min her.. Hva mener dere? Riktignok er det MBM som melder CPU-temp'en da... men den er vel ikke helt på jordet heller? Mulig cpu-temp vil gå ned et par grader når AS5'en setter seg ordentlig også...

 

Edit: mer info

Endret av ArachnO
Lenke til kommentar

Må nok skuffe deg litt der mht MBM og NF7-S V2 med vann. Der kan du ikke stole på avlesingen i det hele tatt.

 

Dersom du trenger en sensor som er liten nok til å få lagt inntil core, har jeg en til overs ;)

 

Edit: ellers ser det meget bra ut gitt :)

 

Ellers: denne formelen er en grei måte å regne ut effektiviteten av blokker på

 

Delta = CPU temp - Ambient Temp (ved vannkjøling - vannet`s temp)

C/W = Delta / CPU Watts

 

Delta = 40 - 25

C/W = 15/75 = 0.2c/w

 

Noe som kan virke høyt.

 

CPU`n din avgir ca 75W ved den hastigheten om det er en Barton XP2500 (som jeg mener å huske du hadde?). Så det kan virke litt høyt ja. Jeg har ingen erfaring med hvor lang tid AS5 tar for å sette seg da jeg stort sett har brukt en dårlig noname kjølepasta siden jeg gikk tom for AS3 i sin tid....

 

Men som sagt, CPU temp er ikke akkurat til å stole på....

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Jeg bruker ca 35 tråder, om jeg husker riktig... Jeg var mindre intelligent når det gjaldt størrelsen på festeplata jeg har i bunn, sånn at denne lett hoppa oppover i røret når jeg stramma til.. Tok vel et par timer å få alt riktig stilt inn... I tillegg kommer det mye mer vann inn enn det vil renne ned hullene av seg selv, så jeg måtte lage en gaffa-løsning med masse silikon for å tette..

 

testing-av-system-16-liten.jpg

 

Litt vann kommer imidlertid seg inn på innerveggene i det lange røret og plasker litt når det faller forbi t-røret.. Skal feste noen skumgummi-'veier' der vannet kan renne uten å bråke... :)

 

AveMORphine: Er 0.2 C/W så dårlig da? Har ikke WW 0.91 eller noe sånt? Det er vel vanskelig å bare sette disse tallene mot hverandre uten gode testmuligheter..

Lenke til kommentar

Jeg leste litt om Bong-system, men ærlig talt, jeg skjønner ikke bæret :(

Kan du tegne et par piler med forklaringer og sånn på et av bildene, om du har tid? Ville satt pris på det! Forhåpentligvis er det ikke bare meg som ikke har fattet poenget helt :blush:

 

Ellers så ser det jo jækla kult ut, da! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...