Gå til innhold

Prosjekt Sølvblokk - Avsluttet


Anbefalte innlegg

BaronKanon: Jo, hele poenget med bongkjøling er at vannet fordamper. Denne fordampingen krever så mye varmeenergi at det kan få vannet til å gå flere grader under romtemperatur. Det bygger på akkurat samme prinsipp som menneskelig svette. Vannet fordamper jo selv om det ikke koker, ellers ville ikke klærne dine tørket ;-)

 

Av den grunn vil det, som de andre kommenterer, være umulig med gjenvinning av dampen. Den eneste muligheten ville være å ha en schvææær kjølig flate som vannet kunne kondensere på, men da kan man liksågodt sette inn en diger radiator.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bare ett lite inspill til legionella frykten. Har du et alkoholnivå på over 12% i kjølemiddelet/vannet er det ingen bakterier som har høy nok alkoholtolleranse til å leve der. Veit ikke hvordan dette vil påvirke plasten i systemet slik som pumper osv....men sikkert bare til å prøve.

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar
Bare ett lite inspill til legionella frykten. Har du et alkoholnivå på over 12% i kjølemiddelet/vannet er det ingen bakterier som har høy nok alkoholtolleranse til å leve der. Veit ikke hvordan dette vil påvirke plasten i systemet slik som pumper osv....men sikkert bare til å prøve.

hehe! Er du Trønder? (ikke vondt ment!)

 

Hvis man da samler denne dampen fra bongen i et lukket system (med kjøling) igjen, kan man jo risikere å bli arrestert for å ha hjemmebrentapparat :p

 

hjemmme.jpg

 

 

Bruker man da en middels hjemmevin som kjølemiddel, kan man få en grei Grappa..

Lenke til kommentar
Må si dette ser veldig lovende ut.. Når regner du med å være ferdig?

Hvis du snakker til meg, så er dette prosjektet allerede ferdig..

Heter jo Prosjekt Sølvblokk, og sølvblokka er ferdig, den!

Derimot holder jeg på med et nytt et! Ros/ris/innlegg om dette, kan tas der.

Ahh, jeg vet at blokken er ferdig, men tenker i helhet, bongen ?

Lenke til kommentar
Hvor ligger bongen? "(se post #316)"? *Nysgjerrig!*

Ser du ikke bildene i post 316 i denne tråden??

 

Den svære bøtta med rør oppi.. det er en bong. Eller en kjøletårn om du vil. Grunnen til at det blir kalt bong, er at det ligner mistenkelig på et visst redskap man kan røyke saker og ting med..

Lenke til kommentar
Hvor ligger bongen? "(se post #316)"? *Nysgjerrig!*

Ser du ikke bildene i post 316 i denne tråden??

 

Den svære bøtta med rør oppi.. det er en bong. Eller en kjøletårn om du vil. Grunnen til at det blir kalt bong, er at det ligner mistenkelig på et visst redskap man kan røyke saker og ting med..

Ok... Var det eneste bildet jeg så på #316, og jeg trodde du hadde noen "bedre" bilder. Noen mer beskrivende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...