Gå til innhold

Oppstartsprogrammer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå inn i regedit og se under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Ellers har de fleste programmer en inntilling om automatisk oppstart eller ikke.

Skrevet

Takker! Nå fikk jeg endelig fjernet oppstart av Windows Messenger. Det er så kjedelig at Windows Messenger og MSN Messenger prøver å starte samtidig... :hmm:

Skrevet

Hvorfor sa du ikke det med en gang? Windows Messenger kan stanses automatisk via policy. Veldig enkelt og garanterer at det virker. :thumbs:

start -> run -> gpedit.msc

user.conf -> admin templ. -> Win. compo -> windows messenger.

Skrevet
Takker! Nå fikk jeg endelig fjernet oppstart av Windows Messenger. Det er så kjedelig at Windows Messenger og MSN Messenger prøver å starte samtidig...  :hmm:

Hvorfor ikke bare fjerne windows messenger da??

Legg denne til på kjørlinjen : RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Skrevet
Takker! Nå fikk jeg endelig fjernet oppstart av Windows Messenger. Det er så kjedelig at Windows Messenger og MSN Messenger prøver å starte samtidig...  :hmm:

Hvorfor ikke bare fjerne windows messenger da??

Legg denne til på kjørlinjen : RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Det var ikke lurt å fjerne Windows Messenger, da MSN Messenger bruker funksjoner i Windows Messenger. F.eks. fjernhjelp.

Skrevet

Men når man avslutter programmer i msconfig, vil da config'en gå inn i aktuelt program å slå av der, eller vil den bare nekte programmet å starte når programmet prøver å starte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...