fairemuff Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 Jeg har kjøpt meg en MSI trådløs gateway og har lyst til å bruke den som hardware brannmur foran 2 datamaskiner. Jeg har en netopia 3351 ruter fra NGT og jeg lurer på hvilken standard oppsett er best.... 1. Én IP-adresse, med filtersett (standard) Legger inn standard ruterkonfigurasjon med aktivert filtersett. Filtersettet består av et pakkefilter og funksjonalitet for å oppdage og sperre de mest vanlige angrepstyper. 2. Én IP-adresse, uten filtersett Legger inn standard ruterkonfigurasjon uten aktivert filtersett.Advarsel! Ved å deaktivere filtersettet, kan hvem som helst på internett koble seg til ruteren din og forsøke å endre din konfigurasjon. Det anbefales sterkt at du ikke deaktiverer filtersettet! 3. Subnett Legger inn standard subnettkonfigurasjon i ruteren. Fjerner blant annet NAT- og DHCP-funksjonen som ligger i standard ruteroppsett. Ruteren blir "transparent", og all trafikk rutes inn til maskinene lokalt med IP adresser f.o.m. den tredje adressen i det tildelte subnettet. Kan jeg bruke alternativ 3 (subnett) hvis jeg skru på NAT DCHP og brannmuren på den trådløs ruteren? Jeg har ikke så mye peiling på nettverk....
the_pilot Skrevet 25. mars 2004 Skrevet 25. mars 2004 (endret) Med mindre du har kjøpt fast ip med subnett kan du kun velge alternativ 1 eller 2. Det anbefales at du velger alternativ 1 for å hindre at hvem som helst kan koble seg til "din" ruter. Dette gjelder selvsagt Netopiaen. Endret 25. mars 2004 av the_pilot
fairemuff Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Skrevet 25. mars 2004 aha... ok da må jeg ha alternativ 1..... Som jeg forstår må jeg skru av DCHP serveren i MSI gatewayen og bruke gatewayen som svitsj, dvs. plugge kabelen fra Netopiaen til en LAN port på MSIen. Jeg hadde tenkt å bruke hardware brannmur istedenfor software brannnmurer for å skjule LAN netverket- men funker gatewayen sine brannmur hvis gatewayen brukes bare som en svitsj?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå