Gå til innhold

Er på jakt etter det ultimate MMO-spillet!


Anbefalte innlegg

Jeg har selv boikottet singleplayer spill for lenge siden (ser på det som midlertidige investeringer som kan kun nytes en gang, den gangen du spiller gjennom dem).

 

Jeg er på jakt etter det ultimate massive-online-spillet, ett forvrengt speilbilde av virkeligheten, krydret med brukbar gameplay og ekstrem kreativitets-sirkus.

 

I det siste har jeg tatt eve-online opp for vurdering. Har noen erfaringer med det ?

eller bedre alternativer ?

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey.

 

Jeg har vært offer for mange slike MMOs og uten unntak vil jeg si at det har vært en miserabel haug med drittspill hele hurven. Etter et par timer spilling skjønner man fort at det hele er en endeløs grind etter XP og at man egentlig aldri gjør noen særlig progress og at fint lite egentlig skjer i den verdenen man befinner seg i. Det man sitter igjen med da er en chatclient med fancy grafikk til 150kr i måneden. Ok nå er jeg kanskje litt vel krass, men du sier selv at du er kresen og det tror jeg er smart ettersom det har dukket opp en regelrett myriade av slike spill den siste tiden.

 

Jeg tror litt selvransakelse er lurt når man skal velge seg en MMO. Hvis du er en "powergamer" type så tror jeg de fleste spillene kan appellere. Velg det med den settingen du liker best og hack'n'slash i vei. Er det rollespill som er greia di så blir det verre. Problemet til nesten alle MMOs nutildags er content, eller rettere sagt mangelen på det. Det er rett og slett ikke så mange spennende eventyr å utføre. Ihvertfall ikke eventyr på den måten man ser i feks Baldurs Gate og Morrowind ("Run to location A, Retrieve Item B and deliver it to Person C = Reward" er vel noe de fleste kjenner igjen og det blir gammelt skikkelig fort). Jeg vet at i enkelte spill finnes det grupperinger med spillere som prøver å skape en viss stemning (Mange spennende Player cities i SWG feks) så det kan vel være en ide å sjekke littt rundt på forums og prøve å oppsøke et slikt community før man begynner å spille. Men vær advart; noen tar dette med rollespilling litt for seriøst.

 

Om du ikke føler deg hjemme i noen av disse stereotypene så kanskje du er det som populært kalles en casual gamer. Det er denne målgruppen som spillprodusentene ikke har klart helt å nå med noen MMO enda. Ta meg feks; jeg har ikke tid til å sitte 4 timer hver kveld i en uke (eller mer!) og grinde ved en monsterspawn for å få de ørtenmillioner xp jeg trneger for to lvl til slik at jeg kan drepe det ubermonsteret som har den uberitemen etc ugh ugh. Jeg vil heller ikke ha det slik at for å få gjort noe gøy så må jeg bruke 1 time på å finne så og så mange andre spillere som har lyst til å være med på den og den questen før vi løper i enda en time på å komme frem bare for å oppleve at halvparten av medlemmene i gruppa må logge fordi pappaen deres sier at de må gjøre leksene sine (joiner man et guild så slipper man gjerne slikt men jeg nevner det nå allikevel til skrekk og advarsel). Det jeg ønsker er å logge meg på, bruke 10 minutter på å finne noe gøy å gjøre og så bare gjøre det uten noe mere vissvass. Jeg betaler disse folkene penger og forventer å bli underholdt umiddelbart heh. Per dags dato klarer vel ingen MMOs dette. Men det ser ut til at dette kan endre seg. World of Warcraft har blitt nevnt her og Blizzzard har visstnok tatt questing svært seriøst i dette spillet. Settingen ellers er jo velkjent, good vs evil, tradisjonelle fantasy slemminger, sverd og økser, spells og potions. Standard greier egentlig men det kan virkelig bli bra hvis det som første MMO virkelig klarer å lage historier, eventyr, NPCer etc som fenger og som på en (dette høres litt snålt ut) måte klarer å gi en bra Single Player opplevelse i et Multiplayer spill. Betaen er åpnet og snart får vel vi i europa en sjangse til å se om de klarer å "revolusjonere" sjangeren. Jeg håper virkelig det, for selv om jeg fnyser av alle dagens MMOs så har jeg virkelig lyst til å spille en. Det er bare et krav at det må være gøy!

 

Så når det gjelder din søken etter det ultimate MMO spillet er jeg redd for at jeg ikke kan anbefale noen per dags dato, men kanskje er et rett rundt hjørnet.

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Dette er ihvertfall litt om questing i WoW betaen:

 

Quests

Quests are obviously getting more and more difficult as far as the toughness of monsters, but they are also getting more complex. On one quest, I was asked to gather some different items for a NPC that was not friendly with the Night Elves. After I completed this quest, I was unable to purchase anything from the town because i had helped this rogue NPC. To redeem myself, i had to complete another quest, which was gather an item from the forest, which i then had to give to the rogue NPC. After he ate my 'gift' he was turned into a mouse! This redeemed me and i was again able to purchase things at the nearest town. Often a character will have a followup quest for you, or, such as the one I am doing now, has had 5 quests for me already!

Utdrag fra en som er i betaen.

Les mere her

Lenke til kommentar

Det ultimate spillet avhenger vel lit av om du finner et ultimat guild å spille i..

 

Da jeg begynte å spille EQ da det var helt nytt var jeg så heldig å joine et guild med navn Black Tear. Et rollespillbasert PvP guild. Spillte med den samme lille gjengen i over to år, og ble aldri mer en lvl 36 (spillte MYE!) Hadde det tonnevis av moro i det guildet. Eneste grunnen til at jeg fortsatte med spillet så lenge.. Synest egentlig ikke det var så bra...

 

 

Ethvert spill blir ikke til mer en det man gjør det til! Finn et spill du ikke missliker, finn et bra guild og ha det gjøy!

 

Av de spillene jeg har spillt må jeg si Daoc var det jeg likte best.. Det er faktisk mulig å loge seg på og ha det gøy etter 10 minutter..

 

Som "alle andre" venter jeg for tiden på World of Warcraft.. inntil da har jeg blitt med i Betaen til Lineage II.. kanskje det er bra... hvem vet

Endret av Daron
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...