Gå til innhold

[løst]Aldri mer Elkjøp!


Anbefalte innlegg

Men tilbake til dette med Kunde og Selger. Kunden har ofte rett eller i det minste et poeng, men ikke alltid. Jeg merket det at om en kunde var i godt humør så ble jeg automatisk også i godt humør etter å ha betjent denne, og omvendt når jeg møtte en sur kunde. Det forventes at mennesker generelt sett skal forholde seg profesjonelt til omverdenen i alle sammenhenger, UTENOM når mennesket kan kategoriseres som kunde. Det er da man kan trekke fram den jøvelen man har stuet vekk i sitt sinn, og kreve det ene og det andre og bryte spontant ut i "KUNDEN HAR ALLTID RETT".

 

er ikke alltid det er kunde som er den slemme. har selv prøvd å være smilende og godt humør. I en butikk merket jeg spesielt at de ikke var noe hyggelig tilbake uansett. Hadde jeg noe det var problemer med så var jeg like uønsket om jeg var sur eller ikke.

 

 

Men genrelt sett er det bedre ide å forholde seg i godt humør og se det positive i det meste. Også når man er i butikker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett så har butikkene i Norge en laber kundeservice. De som har reist litt i verden ser at Normenn stiller langt bak i køen når det gjelder vennlighet i buikken.

Det er ansatt alt for mange mennesker som ikke bryr seg om kunden i det hele tatt (gammel som ung)

Det er mange som prøver å yte kundeservice men pga. liten eller ingen oppfølging av ledelsen så faller de som oftes igjennom. God kundeservise er så mye mer enn et smil, selvom det er en begynnelse.

Lenke til kommentar

La oss slå det fast med en gang. Oppfattelsen av god service er svært subjektiv, men dere butikkansatte (har selv jobbet i butikk i over 5 år og solg blant annet digitale kameraer m.m.) må legge fra dere holdinger som at sure kunder skal behandles dårligere enn blide kunder. Alle har krav på samme service. Hvis dere ikke skjønner det, jobb i en kommune. :)

 

Når det gjelder El-kjøp så har de et problem. Kjøpte en z600 for noen uker tilbake. Hadde denne i 5 minutter og gikk tilbake for å klage. Telefonen hade pixelfeil på skjermen. Fikk da tilbud om å sende inn min nhye telefon på service, men ikke med en gang. De kunne jo ikke sende en ny telefon inn, så jeg måtte bruke den med feil i noen uker. Det nektet jeg i og med at de hadde telefoner på lager og forlangte den varen jeg hadde betalt for, en ny feilfri telefon. Men de kunne ikke levere meg en av de to de hadde på lager for de var lagt av til en kunde som kanskje skulle ha dem. De skulle være avlagt i nesten 14 dager..... Da hevet jeg kjøpet og kommer nok ikke til å kjøpe noen telefonn der nei.

 

En annen historie med elkjøp er at jeg for noen år siden klagte til kjeden sentralt for at jeg ikke finn kjøpe et modem som de hadde annonsegaranti på. Fikk heller ikke tilbud om tilsvarende produkt til samme pris. Fikk beklagelse fra Elkjøp sentralt og et gavekort på 500,- for tort og svie samt en takk for at jeg påpekte feil hos dem.

 

Brukte ikke gavekortet med en gang, noe som var lurt for etter to uker fikk jeg en regning fra den lokalebutikken på et gavekort på 500,-. SLÅ DEN!!!!

Lenke til kommentar

For noen år tilbake kjøpte jeg en 3210 på elkjøp. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at selgeren hadde glemt å legge ved simkortet. Da ble jeg skikkelig irritert. Neste dag dro jeg tilbake til elkjøp og forklarte saken til en annen selger. Han var svært hjelpsom og beklaget det hele. Fikk nytt nr og simkort med en gang :)

 

Det var den eneste gangen jeg har opplevd "god kundeservice" på elkjøp.

 

Til dere som jobber på elkjøp:

- får dere provisjon på det dere selger?

- hvorfor prøver dere nesten alltid å selge et dyrere produkt enn det kunden egentlilg er ute etter?

Lenke til kommentar
Grunnen til at elkjøp kansje bruker lang tid på å fikse en mobiltelefon er kansje at dei sender inn alle mobiler som kommer på service til samme verksted,og det verkstedet har tvilsomt kun en elkjøp butikk som kunde.....

Det er ikke korrekt at alle Elkjøp butikker bruker det samme verkstedet, men at mange bruker det samme stemmer nok.

 

Likevel så er det ikke noe problem. Det er ikke servicer som tar lang tid, men spesiellt reklamasjoner som må gå mot Nokia direkte.

Lenke til kommentar

Når du snakker om sola. Jeg var inne på Elkjøp og tenkte jeg skulle se om de hadde inne S55 til en rimelig pris. Men så kommer selgeren til å si at de hadde inne den nye oppdaterte versjonen av S55. Den het så mye som SL55 sa han og viste meg et eksemplar. hehehehe! Da gikk jeg. En mobiltelefonselger på Elkjøp burde ha mer peiling enn som så!

 

:no::no:

Lenke til kommentar

er ikke alltid det er kunde som er den slemme. har selv prøvd å være smilende og godt humør. I en butikk merket jeg spesielt at de ikke var noe hyggelig tilbake uansett. Hadde jeg noe det var problemer med så var jeg like uønsket om jeg var sur eller ikke.

Nei det er klart, det er ikke alltid kunden som er den slemme, på samme måte som det ikke alltid er selgeren som er den slemme. Men personlig så har jeg det slik at jeg ikke orker gå til en butikk å være rævhål (for å bruke dialekt) bare fordi jeg er sur. Det er ikke de butikkansatte (som regel i alle fall) sin feil at jeg har en dårlig dag? Når jeg går etter å ha mottatt det jeg skulle ha i veksel, og har varen min, sier jeg som regel takk for vekselen og ha det bra til mennesket i kassen. Spør jeg om noe som jeg får svar på, så sier jeg "takk for hjelpen" for det om svaret ikke var det jeg ønsket.

 

Om jeg får dårlig kundeservice (for, selv om noen kanskje tror noe annet, så vet jeg forskjellen på god og dårlig kundeservice) så snur jeg meg og går etter jeg har kjøpt varen, jeg sier ikke ha det eller takk skal du ha eller noe slikt til mennesket i kassen. Og så kommer jeg ikke igjen med mindre det er tvingende nødvendig. Jeg er ikke sorten som kan si til de bak disken "HER kommer jeg ALDRI igjen". Det merker de fort nok det.

 

Poenget mitt er bare at man burde kunne forvente normal høflighet fra begge parter. Men når man ser tilstanden på Ola Nordmann i dag, både hvordan de snakker til hverandre, behandler hverandre, og forholder seg til sine omgivelser, så forventer jeg kanskje for meget.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er bare at man burde kunne forvente normal høflighet fra begge parter. Men når man ser tilstanden på Ola Nordmann i dag, både hvordan de snakker til hverandre, behandler hverandre, og forholder seg til sine omgivelser, så forventer jeg kanskje for meget.

 

 

Syns ikke du forventer deg for meget. Slik pleier jeg å oppføre meg også, men viser butikken veldig lyst til å krangle med meg om ting så kan jeg innrømme at jeg blir en smule irritert og hever stemmen/fjerner vennligheten, men det er ikke for å vise at jeg er slem

Lenke til kommentar
Tru de med tv2 hjelper deg

 

Dette er ærlig talt bare tull, jobber som kundebehandler selv, (ikke i elkjøp!) og hører dette ca 20 ganger dagelig. å true med dette har helt mistet effekten da absolutt alle skal "ta saken til avisen" eller til tv2 hjelper deg osv...Ta heller saken opp på en sakelig og fornuftig måte med gode gjenomtenkte argumenter! Istedenfor å skjelle å smelle og drite deg ut for alle i butikken. Når like langt fram med gode argumenter som med kjefting i 30 minutter :) + at du slipper å dumme deg helt ut og virke som verdens største idiot for han du skjeller ut...Ofte har ikke vedkommende noe med saken din å gjøre i det hele tatt.... :scared:

Lenke til kommentar
Tru de med tv2 hjelper deg

 

Dette er ærlig talt bare tull, jobber som kundebehandler selv, (ikke i elkjøp!) og hører dette ca 20 ganger dagelig. å true med dette har helt mistet effekten da absolutt alle skal "ta saken til avisen" eller til tv2 hjelper deg osv...Ta heller saken opp på en sakelig og fornuftig måte med gode gjenomtenkte argumenter! Istedenfor å skjelle å smelle og drite deg ut for alle i butikken. Når like langt fram med gode argumenter som med kjefting i 30 minutter :) + at du slipper å dumme deg helt ut og virke som verdens største idiot for han du skjeller ut...Ofte har ikke vedkommende noe med saken din å gjøre i det hele tatt.... :scared:

gratulere,- veldig bra skrevet ! viss alle følger dette så hadde livet som selger vært bedre!

Lenke til kommentar

gratulere,- veldig bra skrevet ! viss alle følger dette så hadde livet som selger vært bedre!

 

 

Og hvis alle selgere hadde latt vær å love gull og grønne skoger til alle de møter hadde livet vært lettere for andre også. ;)

Altfor mange selgere (som gjerne jobber på provisjon) som lover ting de absolutt ikke kan holde...provisjonsalg er en skikkelig uting spør du meg! :mad:

 

Liker best ærlige selger og det finnes faktisk endel av disse også! :thumbs:

Endret av mad_man@work
Lenke til kommentar
Og hvis alle selgere hadde latt vær å love gull og grønne skoger til alle de møter hadde livet vært lettere for andre også. ;)

DET er sant. Selgerne lover ofte alt for mye, uavhengig om de jobber på provisjon.

Skaper som regel bare falske forhåpninger og kunden blir skuffet når alt ikke går 100%.

Bedre å være litt realistisk og ikke love så mye, så kan det jo hende at kundene blir positivt overrasket til tider også.

Lenke til kommentar
Syns ikke du forventer deg for meget. Slik pleier jeg å oppføre meg også, men viser butikken veldig lyst til å krangle med meg om ting så kan jeg innrømme at jeg blir en smule irritert og hever stemmen/fjerner vennligheten, men det er ikke for å vise at jeg er slem

Ja det er klart, om de behandler meg som gårsdagens avføring så ser jeg ingen grunn til å behandle dem som konger heller, men som sagt, jeg har ytterst sjelden vært ute for sure selgere, men sure kunder, selv etter jeg sluttet med kundebehandling, ser jeg hver dag.

 

Da er det gjerne ikke rart at enkelte selgere også blir litt sure?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg kjøpte meg en Siemens C62 på Elkjøp for 2 mnd. sida, fordi det berre var der dei hadde den:( den var skittreig til alt mulig og hadde litt problem, så eg leverte den inn og etter litt masing fikk eg den i posten (bur langt vekke fra butikken) etter 4 veker... men når eg skrudde den på mangla den norsk! Stor tabbe frå verkstaden...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...