Gå til innhold

[løst]Aldri mer Elkjøp!


Anbefalte innlegg

Hei!! Nå er jeg så drittlei av elkjøps behandling av kunder!

Jeg hadde 3 års garanti på mobilen min, og den gikk i stykker i juleferien. Jeg dro til Elkjøp 6. januar og leverte telefonen min. De sa at det vill ta 2, kanskje 3 uker og om det tok mer enn 4 uker, ville jeg umiddelbart få en ny en.. Jeg dro inn etter 4 uker, og da skulle de skjekke om de hadde fått noe mail om telefonen min. Det hadde de, men kunne ikke gi meg ny tlf uten å snakke med sjefen.

Så skulle de ringe meg, men det gjorde de aldri. Jeg dro inn etter 5 uker, og da var den sendt til Nokias hovedkontor. Nå er det gått 2 mnd og jeg har ikke hørt noe som helst.

:realmad:

Endret av stian123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vist fått merke det du! Bare å gå inn å klag og mas til de gir seg. Jeg var å kjefta så gale på Elkjøp da de hverken klarte å reparere eller få tak i min SE t300, at stakkaren som stod der visste ikke hva han skulle si. Dagen etter ringte sjefen og beklaga seg og greier, "det var bare å komme inn for å få en ny telefon. Dette var selvfølgelig kun et engangs tilfelle" osv

Lenke til kommentar

har vært borti nesten samme situasjon der elkjøp lover å ringe tilbake-noe som de ALDRI gjør... Da jeg hadde levert inn min 6310i for reparasjon så fikk jeg vite av de som reparerer mobilene for elkjøp at de har en 2 ukers ligge policy, at de lar mobilen ligge i 2 uker før de gjør noe(dette er i trondheim). Jeg fikk tilbake min mobil etter 4 uker. Likte når nokiastore var her i byen-da ble det gjort på dagen! Elkjøp må skjerpe seg og få tak i noen som kan gjøre jobben hurtigere! Det mener nå jeg da...

Lenke til kommentar

Expert er bedre enn elkjøp på mange ting, som f.eks at når eg spurte på ett pristilbud på siemens sx1 så kunne elkjøp gji meg en pris på 4799 mens expert kunne gji meg den før 3900 uten abbo. :D (får rabbat der fordi pappa har ett firma og har serviceavtale med begge butikkene)

Lenke til kommentar
Hei!! Nå er jeg så drittlei av elkjøps behandling av kunder!

Jeg hadde 3 års garanti på mobilen min, og den gikk i stykker i juleferien. Jeg dro til Elkjøp 6. januar og leverte telefonen min. De sa at det vill ta 2, kanskje 3 uker og om det tok mer enn 4 uker, ville jeg umiddelbart få en ny en.. Jeg dro inn etter 4 uker, og da skulle de skjekke om de hadde fått noe mail om telefonen min. Det hadde de, men kunne ikke gi meg ny tlf uten å snakke med sjefen.

Så skulle de ringe meg, men det gjorde de aldri. Jeg dro inn etter 5 uker, og da var den sendt til Nokias hovedkontor. Nå er det gått 2 mnd og jeg har ikke hørt noe som helst.

:realmad:

Føler med deg. Kjøpte ny mobil på Elkjøp som måtte inn på service etter to uker. De hadde den i 5 1/2 uke, og da jeg endelig fikk den tilbake hadde de kun oppgradert softwaren.

Lenke til kommentar
Hei!! Nå er jeg så drittlei av elkjøps behandling av kunder!

Jeg hadde 3 års garanti på mobilen min, og den gikk i stykker i juleferien. Jeg dro til Elkjøp 6. januar og leverte telefonen min. De sa at det vill ta 2, kanskje 3 uker og om det tok mer enn 4 uker, ville jeg umiddelbart få en ny en.. Jeg dro inn etter 4 uker, og da skulle de skjekke om de hadde fått noe mail om telefonen min. Det hadde de, men kunne ikke gi meg ny tlf uten å snakke med sjefen.

Så skulle de ringe meg, men det gjorde de aldri. Jeg dro inn etter 5 uker, og da var den sendt til Nokias hovedkontor. Nå er det gått 2 mnd og jeg har ikke hørt noe som helst.

:realmad:

Når du sier at du har 3 års garanti så tenker jeg at du sikter til Elkjøps trygghetsforsikring... ?

 

I utgangspunktet skal du motta svar fra forsikringsselskapet innen kort tid, men telefoner måtte på denne tiden samtidig sendes til verksted for vurdering av skaden og kostnad forbundet med denne reperasjonen.

Imidlertid er vel ikke Nokias hovedkontor rette plassen å rette dette.

 

Synd å høre at du har mye problemer med dem!

Jeg jobber selv ved en Elkjøp butikk og kan garantere deg at vi alltid tilstreber oss å gjøre kundene våre fornøyd! Hva skal vi med sure kunder og et dårlig rykte?

 

I ditt tilfelle anbefaler jeg deg å gå tilbake til butikken, men samtidig så vet jeg av egen erfaring at det neppe hjelper saken din veldig om du hisser deg opp. Som oftest kommer man langt dersom man er rolig og saklig i sin argumentasjon.

2 måneder er iallfall lang tid for en slik service.

 

 

Hvilken Elkjøp butikk er dette snakk om da ?

Lenke til kommentar
Jeg jobber selv ved en Elkjøp butikk og kan garantere deg at vi alltid tilstreber oss å gjøre kundene våre fornøyd! Hva skal vi med sure kunder og et dårlig rykte?

Dårlig rykte har ihvertfall El-kjøp. Det er vel ikke noe nytt at El-kjøp har dårlig service... det går jo igjen overalt, og er noe alle klager over stadig vekk. At de alltid tilstreber å gjøre kundene fornøyd, kan godt hende. Men det er i så fall dårlige forsøk, og tydeligvis at det klarer ikke ledelsen formidle til selgerne. Var innom en El-kjøp-butikk her om dagen. Folk ventet i tre kvarter før de fikk hjelp for å kjøpe en mobil. Jeg selv skulle kjøpe noe annet, og den varen var 500 kr dyrere i butikken, enn den var på El-kjøps egne hjemmesider. Og så var det også det med at de ikke har tilbudsprodukter inne. Kjenner en som jobbet på Elkjøp. Han sier at lokketilbudene ofte ikke er inne, og at de ble trukket i provisjon/bonus hvis de solgte tilbudsprodukter. Og fastlønn har de nesten ikke.... Men tror dette gjelder mest sentralt eide butikker, ikke franchise. Der er det ofte bedre service. Det samme gjelder Expert, bedre service på franchise-butikker, enn på sentralt eide.

Lenke til kommentar

Jeg har også en Elkjøp-historie, men min historie ender godt. :yes:

 

For et par år siden kjøpte jeg meg en Fujutsi Siemens bærbar PC. Dette var den gangen toppmodellen og hadde P4 2,0 GHz CPU, 256 MB RAM, CD-RW +++.

 

Uheldigvis så mistet jeg PC'en i gulvet så den gikk i stykker. Jeg leverte den inn til Elkjøp, da jeg hadde forsikret den der. De tok i mot PC'en og de skulle la et ekstern verksted se på den for å se hva som var billigst av å reparere eller gi meg en ny PC. Jeg ringte kundeservice etter et par uker og spurte hvordan det gikk, og fikk høre at reperasjon var estimert til 14.000. Men det var forsikringsselskapet, Safe, som skulle avgjøre reperasjon eller ny PC.

 

Jeg er student og er helt avhengig av PC, og var derfor litt stresset. Jeg dro innom et par ganger og maste i løpet av en periode på 3 uker, men ingen visste noenting. Samboeren min spurte tilfeldigvis om jeg kunne få en låne-PC, og det fikk jeg. Men det kunne de kanskje opplyst meg om første gangen jeg var der! :mad:

 

Ukene gikk, og plutselig en dag så ringte de meg opp og sa at jeg skulle få en ny PC, en maskin med XP 2400+ prosessor, men med mye mindre tilkoblingsmulighter, ikke S-Video, delt skjermminne+++. Jeg tør påstå at jeg er ganske oppegående når det gjelder HW, så jeg argumentere med at PC'en jeg hadde var mye bedre enn den de ville tilby. :cry:

 

Og det ende med at jeg fikk en Toshiba P4 2,8 GHz, 512 MB RAM, DVD-RW, SD-Card leser, harmon/kardon høytalere +++. :thumbs:

 

Så nå er jeg førnøyd, men man må gjerne krangle litt med Elkjøp før man får det man vil ha...

Lenke til kommentar

heisann..

Jobber på elkjøp selv jeg..

Når det gjeldr service så må jeg inrømme at enkelte ganger så tar det lang tid.

i de fleste tilfellene så er kundene fornøyde, men selvsagt noen ganger så skjer det som nevnt ovenfor at servisen tar i helveteslang tid..

For å si det som det er, så er det ikke Elkjøp sin feil , ihverfall ikke det med mobiler.

Elkjøp er rett og slett en formidler av varene, du leverer varen hos oss og vi sender den videre til et verksted som skal fikse det.

Og når det er gjort så er det ute av våre hender, da er det verksted som tar seg god tid for å repareren.

 

Og da er det så klart at hvis du bor på ett tettsted og verksted har mye å gjøre så vil servicen ta lang tid...

Når det gjleder skjefting og bla bla så hjelper det lite å stå der og kjefte og skrike til han stakkaren bak disken. Det kan det bare bli bråk av ..

Men det som hjelper derimot er å finne ut hvem som er avdelingsleder på den avdelingen servicen gjelder for og snakke med han..for det er hans ansvar til syvende og sist å gjøre kunden fornøyd, selv om han går i tap...

Problemet der er det tapet, ...at han vil helst ikke tape noe penger for det går utover bonusen hans..

Så mitt beste råd da er hvis samtalen med avdelingslederen ikek hjelper så snakk med varehussjefen..

For han er der for hele butikken og ikek bare enkeltavdeling.Han er mye mer motakelig mot tap enn det avdelingsledere er..

Snakk med han og hvis du nevner avis og Tv publisitet vil du nok få det som du vil.

Men husk igjen, inegen skriking eller krangel..det fører ingen steder.

 

Ps: en som nevnte her oppe at det ensten ikke er lønn å få i elkjp , det bare er bonus...Det stemmer ikke i det hele tatt..alle som jobber på elkjøp har lønn, det er bare det at fast ansatte også har en bonus i tilleg å forholde seg til

 

PSS: Hvis dere har noe service å ta så er det mye bedre å levere den inn direkte til versted hvis dre vet hvor det er enne å gå til en butikk...Mye raskere

Lenke til kommentar

Nå skal vi ikke gjøre dette til en personal-politikk diskusjon omkring Elkjøp.

De som jobber der gjør det ikke fordi dem er tvunget, men fordi dem gjerne vil det. Belønningen er kanskje ikke blant topp-10, men faglig sett så har man mange muligheter til å utvikle seg om man bare vil.

I tillegg - det er så håpløst å uttale seg om hvordan sentralt eide stormarked er kontra franchise butikker når man ikke har noe grunnlag å gjøre det på.

Så ... hvis du har noe saklig og begrunnet å komme med så skal jeg kommentere det, ellers velger jeg å se på det som en latterlig uttalese fra din side.

 

Jeg vil fortsatt benekte at Elkjøp gir dårlig service. Det eneste som er et problem er at det til tider kan ta lang tid å få hjelp.

Dette kommer av mange faktorer. Klart kunne vi kanskje vært flere på jobb, men konsekvensen av det er som oftest at prisen går opp.

Andre faktorer som spiller inn er treghet i forhold til registrering av abbonement, kunder som ikke klarer å bestemme seg osv. Fasiteten er ikke så enkel som at køen forsvinner hvis vi blir flere på jobb.

 

Når det gjelder servicer og generell kundebehandling så har alle Elkjøp ansatte lov til å gjøre kunden fornøyd! Det betyr at det i prinsippet er opp til hver selger hva som er urimelig for kunden osv og ta de nødvendige steg for å gjøre kunden fornøyd.

 

Det er riktig som det blir påpekt lenger opp her, at servicer i prinsippet er ute av Elkjøps kontroll så snart den har forlatt bygget. For min butikk (som ligger i Nord-Norge) tar servicene mellom 1 og 2 uker.

 

Etter den nye kjøpsloven har kunden krav på låneprodukt dersom servicen tar mer enn 7 dager. Dersom den tar lenger enn det kan kunden kreve kjøpet hevet såvidt jeg husker (dersom den tar mer enn 7 dager altså)

 

Så .. tilbake til problemet tråden startet med.

8 ukers servicetid er urimelig lenge, og om varen ikke kan fremskaffes i løpet av en dag eller to så er det i grenseland for ombytte / omlevering av varen.

Men uansett hva du krever, du kommer garantert lengst dersom du ikke kjefter og smeller på selgeren / avdelingslederen eller varehussjef! GARANTERT!

Lenke til kommentar

Jeg har også en skrekk historie angående Elkjøp. Jeg kjøpte en Nokia 3300 der, og det var MYE rot med mange innleveringer og forskjellige beskjeder før jeg omsider fikk en del av pengene tilbake pga. fabrikasjonsfeil. Man skal være ganske tøff med de og ikke akseptere hva som hellst.

Lenke til kommentar
Ps: en som nevnte her oppe at det ensten ikke er lønn å få i elkjp , det bare er bonus...Det stemmer ikke i det hele tatt..alle som jobber på elkjøp har lønn, det er bare det at fast ansatte også har en bonus i tilleg å forholde seg til

En kamerat av meg har jobbet på Elkjøp som fast ansatt. Han hadde 95000 i fast lønn, mens resten måtte han skaffe i bonuser og provisjon. Det ble også forsøkt å innføre at hvis man solgte lokkevarene/tilbudene, mistet man bonus og ble trukket i lønn, men tror aldri de fikk det igjennom. Men man fikk heller ikke provisjon av de varene. Det er sikkert forskjellig praksis forskjellige steder, og om det er franchise eller sentralt eid. Kameraten min jobbet et sted som var franchise, da var det greie lønns-og arbeidsforhold. Da butikken ble solgt til Elkjøp sentralt, ble det innført bonuslønn, og det ble verre arbeidsforhold. Derfor sluttet han!

Endret av bjornbon
Lenke til kommentar
Ps: en som nevnte her oppe at det ensten ikke er lønn å få i elkjp , det bare er bonus...Det stemmer ikke i det hele tatt..alle som jobber på elkjøp har lønn, det er bare det at fast ansatte også har en bonus i tilleg å forholde seg til

En kamerat av meg har jobbet på Elkjøp som fast ansatt. Han hadde 95000 i fast lønn, mens resten måtte han skaffe i bonuser og provisjon. Det ble også forsøkt å innføre at hvis man solgte lokkevarene/tilbudene, mistet man bonus og ble trukket i lønn, men tror aldri de fikk det igjennom. Men man fikk heller ikke provisjon av de varene. Det er sikkert forskjellig praksis forskjellige steder, og om det er franchise eller sentralt eid. Kameraten min jobbet et sted som var franchise, da var det greie lønns-og arbeidsforhold. Da butikken ble solgt til Elkjøp sentralt, ble det innført bonuslønn, og det ble verre arbeidsforhold. Derfor sluttet han!

Hjelpe meg du har misforstått en del ting altså!

 

Å ha bonus orientert lønn er vanlig.

Hva mener du med provisjonsbasert lønn?

Det er iallefall ikke vanlig praksis i Elkjøp.

 

Når det gjelder bonus forøvrig, så er det praksis i Elkjøp på lik linje med andre kjeder som Telehuset, Expert og Coop bl.a.

 

Finnes vel ingen bedrifter som utbetaler bonus for salg man ofte ikke tjener store penger på? Blir jo teit om ei bedrit skal belønne en ansatt for å selge produkter man ofte ikke tjener penger på.

Endret av joenohr
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...