Gå til innhold

Tidenes beste film?


ooddbb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er første gang jeg har sett The Rock og Requiem i samme topp 5.

Hva med Ringenes herre og El Espíritu de la colmena, Løvenes konge og Werckmeister harmóniák? Mange rare kombinasjoner der ute, og jeg liker det. Ingenting er mer lettvint enn en tilbøyelig filmseer. *Skrytepåseg* :p

Lenke til kommentar
Det er første gang jeg har sett The Rock og Requiem i samme topp 5.

Hva med Ringenes herre og El Espíritu de la colmena, Løvenes konge og Werckmeister harmóniák? Mange rare kombinasjoner der ute, og jeg liker det. Ingenting er mer lettvint enn en tilbøyelig filmseer. *Skrytepåseg* :p

Var ikke akkurat det jeg tenkte på, men du har et poeng. Ingenting er som en som kan sette pris på gode filmer både herifra og derifra, fra 2005 og 1904, bare de er god.

Men en godfilm som Requiem sammen med en Michael Bay-eksplosjonsfilm er ikke ofte man ser.

Lenke til kommentar

Hmmm

 

-Star Wars originale trilogien (greier ikke å si hvem som er best)

-Ringenes Herre (selv om det appelerer en del til drittunger)

 

Vis jeg skal si beste film utifra ingen trilogi må det bli Mr.Nice Guy, kanskje ikke så jævli bra lagd, men har sett den MANGE MANGE ganger og den er like underholdende vær jævla gang! (Bad Guyen i filmen gjør en veldig, dritbra rolle)

Lenke til kommentar
Blade Runner for ørtende gang! :)

Se den, se den, se den, repeat repeat x 1000, og spør deg selv hvorfor du aldri går lei. Fantastisk film.

Jeg mistet tellinga da jeg passerte visning nr 100.

 

Det er rett og slett helt sinnsykt. Finner hele tiden noe nytt i filmen, enten det er en liten detalj eller noe som setter hele filmen på hodet.

 

Og til dere som ikke har sett den: SE DEN!

 

 

PS: Mr. SS: Største filmserien? Star Trek er i allefall større.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
PS: Mr. SS: Største filmserien? Star Trek er i allefall større.

Det er det dummeste jeg har hørt.

Star Trek kan ikke regnes som en filmserie engang vis du sammenligner med Star Wars.

Jeg tenker kvalitet her, og ikke hvor mange filmer det har blitt lagd.

Dermed taper Star Trek veldig hardt :!:

Lenke til kommentar
PS: Mr. SS: Største filmserien? Star Trek er i allefall større.

Det er det dummeste jeg har hørt.

Star Trek kan ikke regnes som en filmserie engang vis du sammenligner med Star Wars.

Jeg tenker kvalitet her, og ikke hvor mange filmer det har blitt lagd.

Dermed taper Star Trek veldig hardt :!:

Det er laget 10 spillefilmer i Star Trek-serien, The Motion Picture kom i 1979. Star Wars er det blitt laget 6 episoder av. ST er altså en større filmserie enn SW i kvantitet.

Når det gjelder kvalitet, så blir det som å velge mellom eple eller pære. Jeg liker godt både SW og ST, og verdsetter begge filmuniversene. De handler om svært forskjellige ting. Eksempelvis liker jeg 24 bedre enn Lost, og synes Lost er litt kjedelig, men jeg mener ikke at de som liker Lost bedre enn 24 er idioter for det. Begge er sammenlignbare fordi de er TVserie-fiksjon. Å "tape" eller "vinne" er meningsløse kategorier vedr. smak. Smak har subjektive sannhetskriterier, mens mål på lengde, vekt, avstand osv. har objektive sannhetskriterier. Get it?

Å avgjøre hva som er tidenens beste film blir evt. en kollektiv avgjørelse, ikke en objektiv. For min del liker jeg f.eks. 2001 bedre enn mange andre filmer jeg har sett, men å si at den er Tidenes beste blir meningsløst, historieløst og autoritært.

Ha en fortsatt god dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...