Gå til innhold

Tidenes beste film?


ooddbb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Boondock Saints er den desidert råeste og glupeste med tanke på detaljer, historie, morsomme replikker, "tilfeldigheter" og slikt.

Historie? To stykker har fått det for seg å drepe alt ondt, prøver på dette, noe går galt, folk dør, politiet blir korrupt til "de godes" fordel og alt ender godt.

 

Fortell meg også hvorfor to dypt kristne, bannende menn har fått det for seg at en helt standard bønn tilhører deres slekt og kan kun bes av dem?

 

Joda, The Boondock Saints er en underholdende film, men har en del svakheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg likte den veldig godt, det som gjerne trakk opp var Willem Dafoe utenfor huset, sånne scener (Tim Roth på do i Reservoir Dogs kan nevnes) faller jeg pladask for.

Se den nok ganger, gjerne med et kritisk øye - let så skal du finne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg likte den veldig godt, det som gjerne trakk opp var Willem Dafoe utenfor huset, sånne scener (Tim Roth på do i Reservoir Dogs kan nevnes) faller jeg pladask for.

Se den nok ganger, gjerne med et kritisk øye - let så skal du finne.

Finne hva?

Det som gjør den til en mindre bra film. Irriterende ting som gjør at alt virker mindre gjennomført.

Lenke til kommentar
Jeg likte den veldig godt, det som gjerne trakk opp var Willem Dafoe utenfor huset, sånne scener (Tim Roth på do i Reservoir Dogs kan nevnes) faller jeg pladask for.

Se den nok ganger, gjerne med et kritisk øye - let så skal du finne.

Finne hva?

Det som gjør den til en mindre bra film. Irriterende ting som gjør at alt virker mindre gjennomført.

Jeg snakker kun om én scene jeg, legg merke til at jeg ikke har lagt den til noen av listene mine. Jeg er fullt klar over dens feil og dens mangler, men Willem storspiller og den er bedre enn gjennomsnittsfilmen.

Lenke til kommentar

her kommer mine, klarer ikke helt å bestemme meg hvilken som er best. Dette er sikkert ikke tidenes beste filmer, men filmer som jeg synes er bra og anbefaler folf å se

 

er egentlig litt overrasket over at ingen har skrevet life of brian her, alle som ikke har sett må se den ihvertfall

 

-Monty Python's Life of brian(1979).

Sinnsykt morsom film! Den handler om at de tre vise men går til feil person, sier ikke mer.

 

-Monty Python And the holy grail(1996?).

Også ganske morsom engelsk humor.

 

-The Brave Little Toaster(1987).

En tegnefilm jeg så når jeg var mindre(og fortsatt ser), den er ganske underholdene, ikke sånn "disney-happy-ending".(den har visst komt ut på DVD nå)

 

-Braveheart(1995).

Får gåsehud når jeg ser denne...

 

jess, det var de jeg kom på i farten.

Endret av henrik007
Lenke til kommentar

Det finnes ingen tidenes beste film. ;) Det har jeg innsett etter å ha sett uhorvelig mange gode filmer. Hele greia med en god film er at den har noe helt særskilt, ergo - to gode filmer er ikke nødvendigvis sammenlignbare. Men, kan likevel nevne noen gode filmer:

 

- Blade Runner: Fantastisk science fiction-film som (imho) kanskje har den mest komplekse historien til dags dato.

- The Shawnshank redemption: Stephen Kings mesterverk som bare blir bedre og bedre for hver gang en ser den.

- Requiem for a dream: Utrolig uhyggelig film som tar for seg flere parallelle skjebner på en gang. MEKTIG!

- Der Krieger und die Kaiserin: Tom Tykwer kan sakene sine godt og leverer her en perle av et psykologisk drama.

- Saving private Ryan: Et eneste stort epos av en film.

- Fargo: Coen-brødrenes kanskje beste film. (Og det sier ikke så stort lite.)

- Goodfellas: I mine øyne tidenes mafiafilm. Beklager Godfather.

- Schindlers List: [ikke stort å si...]

- Citizen Kane: Orson Welles fantastiske politiske film som sjokkerte alle da den kom ut i 1941.

- Pulp Fiction: "Any of you fuckin' pricks move, and I'll execute every mother fuckin' last one of ya."

- To Kill a Mockingbird: De eldste vet best.

 

Og listen bare blir større og større...

Lenke til kommentar

Ipu's Death så litt stilig ut. Er den å få på DVD i et av verdens hjørner, Svankmajer? Og Rejected har jeg sikkert sett femten ganger. Funker dårligere hver gang, selv om jeg lo meg skakk ihjel de første gangene.

 

Jeg har fått ganske mange nye favorittfilmer de siste månedene tror jeg, men det er slitsomt å lage liste. Offret som jeg så nettopp, er nok på den. Så kom Idi i smotri og Werckmeister Harmonies inn for ikke så alt for lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...