Gå til innhold

Dell vil allikevel satse på AMD CPU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(dessuten er det pengene til IBM og amd selv som står får 90% av den fabrikken)

 

 

Penger fra IBM til å bygge fab36 sier du? link plz

http://www.hardware.no/nyheter/mai03/ibm_amd.html

Den fabrikken som der omtales er East Fishkill og den er IBM sin og har ikke noe med AMD å gjøre. Har vel vært endel spekulasjoner men ikke noe annet. Fab36 blir ferdig i tide til 65nm hvor AMD og IBM skal samarbeide.

Lenke til kommentar

Dette ble en Intel/AMD diskusjon igjen,Dell har alltid testa AMD prossesorer,men saken er at IBM.HP.SUN+ flere tilbyr Opteron til sine bedriftskunder.Og da sier det seg selv at de ikke kan la det gå fra seg.Men det skal bli spennende å se om det skjer.Jeg tror ikke at de vil ha det store sortimanget til privatmarkedet.At det skaper en del frustrasjoner hos Intel blir vel som Microsoft over Linux.Hadde det ikke vært for at vi har et valg så hadde utviklingen vært dårlig.

 

Hilsen en AMD Fan

Lenke til kommentar

Couldn't Care Less!!!!

 

Kommer aldring til å kjøpe Dell Pc noen gang allikevel. Kikka inn i et dell kabbis og de delene som fantes der var heller simple greier. P4 med 250w PSU gjett hva som skjedde når eieren satte inn et radon kort

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Couldn't Care Less!!!!

 

Kommer aldring til å kjøpe Dell Pc noen gang allikevel. Kikka inn i et dell kabbis og de delene som fantes der var heller simple greier. P4 med 250w PSU gjett hva som skjedde når eieren satte inn et radon kort

Hadde vært greit om du kunne spesifisere den der.

Seagate, samsung, creative og ati, det kaller nemlig ikke jeg for simpelt.

Riktignok er hovedkortet ikke dugenes til å overklokke, men det er da i hvert fall

stabilt. Og Dell har vel heller aldri gitt inntrykk av å være en overklokkingsmaskin.

Flere av de jeg har vært borti har Rad9700pro inst. org. og power som er på 350w,

så jeg kaller ikke det heller for simpelt.

Men nå klarer jeg å se at det er andre ting enn det jeg har som kan være bra. :yes:

Lenke til kommentar

En liten oppklaring er kanskje på sin plass:

http://www.investorshub.com/boards/read_ms...sage_id=2487947

 

"Michael Dell : ..... Quant à savoir si proposer à la fois des serveurs Intel et AMD au catalogue a un sens, la réponse est clairement oui.

..... to your question whether offering servers from both Intel and AMD make sense, the answer is clearly yes.

 

Here Michael Dell says it makes sense to offer both choices, but never says he WILL. It's Dell at his best"

 

Dell sier altså at det er en god idé å tilby tjenere fra både Intel og AMD, men det betyr nødvendigvis ikke at de selv vil gjøre det :roll:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Couldn't Care Less!!!!

 

Kommer aldring til å kjøpe Dell Pc noen gang allikevel. Kikka inn i et dell kabbis og de delene som fantes der var heller simple greier. P4 med 250w PSU gjett hva som skjedde når eieren satte inn et radon kort

Hadde vært greit om du kunne spesifisere den der.

Seagate, samsung, creative og ati, det kaller nemlig ikke jeg for simpelt.

Eneste Dell'en jeg har vært bort i som jeg nevnte er en som en kompis av meg hadde. Greit nokk chippsett ala Intel 845pe. Men som en entusiast/geeak så fikk jeg vondt av all hardwaren. Integrert lyd, en 128MB brikke og en 256MB brikke av forskjellig hastighet + 5400rpm 60 GB disk Geforce 440M, 250w PSU :scared: og en P4 2.8GHz. Her leste da vedkommende seg blind på pris og PS 2.8GHz Hey hey tenkte så vedkommende 2.8GHZ det var raskt det :laugh::laugh::laugh:

 

Det jeg mener er at de som ikke har peil :( og kun går etter hva som står i annonsene, blir som oftest lurt. Denne pc'en taklet ikke et radeon 9800 :( ble for mye på poweret :p:p . Snakker om oppgraderbar pc :thumbdown:

Lenke til kommentar
Couldn't Care Less!!!!

 

Kommer aldring til å kjøpe Dell Pc noen gang allikevel. Kikka inn i et dell kabbis og de delene som fantes der var heller simple greier. P4 med 250w PSU gjett hva som skjedde når eieren satte inn et radon kort

Hadde vært greit om du kunne spesifisere den der.

Seagate, samsung, creative og ati, det kaller nemlig ikke jeg for simpelt.

Eneste Dell'en jeg har vært bort i som jeg nevnte er en som en kompis av meg hadde. Greit nokk chippsett ala Intel 845pe. Men som en entusiast/geeak så fikk jeg vondt av all hardwaren. Integrert lyd, en 128MB brikke og en 256MB brikke av forskjellig hastighet + 5400rpm 60 GB disk Geforce 440M, 250w PSU :scared: og en P4 2.8GHz. Her leste da vedkommende seg blind på pris og PS 2.8GHz Hey hey tenkte så vedkommende 2.8GHZ det var raskt det :laugh::laugh::laugh:

 

Det jeg mener er at de som ikke har peil :( og kun går etter hva som står i annonsene, blir som oftest lurt. Denne pc'en taklet ikke et radeon 9800 :( ble for mye på poweret :p:p . Snakker om oppgraderbar pc :thumbdown:

Dell er da en svært oppgraderbar maskin sammenlignet med compaq.. eller hp/compaq som det nå heter...

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at de som ikke har peil :( og kun går etter hva som står i annonsene, blir som oftest lurt. Denne pc'en taklet ikke et radeon 9800 :( ble for mye på poweret :p:p . Snakker om oppgraderbar pc :thumbdown:

Det der er jeg enig i, men det gjelder da uanset hva du kjøper eller hvor.

Har opplevd skremmende dårlig kunnskaper hos selgere rundt omkring.

Og som sagt dette er ikke knytta til et best. prod. el. fabrikant.

Men å kalle HWèn i dell for simpelt er vel å ta i litt (mye) ;)

 

Som OgnOmm sier : Dell er da en svært oppgraderbar maskin sammenlignet med compaq.. eller hp/compaq som det nå heter...

Det er jeg også enig i. Hvis man ikke har peiling, så er nok Dell noe av det bedre.

Lenke til kommentar

Å bygge PC'er for den nisjen i markedet vi representerer er ikke hva hverken Dell, HP eller IBM fokuserer på. Husk at det er vi som er spesielle, ikke Dell's kunder, de fleste datamaskiner blir aldri oppgradert overhode. De som nå blir oppgradert får stort sett en RAM brikke, kanskje en disk men skjeldent eller aldri nytt skjermkort eller kraftigere CPU.

Lenke til kommentar
Å bygge PC'er for den nisjen i markedet vi representerer er ikke hva hverken Dell, HP eller IBM fokuserer på. Husk at det er vi som er spesielle, ikke Dell's kunder, de fleste datamaskiner blir aldri oppgradert overhode. De som nå blir oppgradert får stort sett en RAM brikke, kanskje en disk men skjeldent eller aldri nytt skjermkort eller kraftigere CPU.

En annen ting i tilleg til det som du sier her er at man ønsker ting mer standarisert i Bedriftshensyn. Hvis du tar utgangspunkt i ett vanlig firma med ett eks antall mennesker på kontorene, så er det svært få av disse som trenger heftige oppgraderinger osv.

Dell er greit til sitt bruk akkurat som som det er helt greit for oss som er her å bygge våre egne "heftige" maskiner.

Lenke til kommentar
Og så avkreftet Dell ryktene (ikke så veldig overraskende egentlig).

Ja, det kom ikke som noen bombe akkurat nei:

http://www.xbitlabs.com/news/other/display...0302152551.html

 

“We have developed PowerEdge servers and Precision workstations with 64-bit memory extensions on the Nocona Xeon platform,” a spokeswoman for Dell said today.

 

“We will continue to monitor AMD technologies and test them in our labs in tandem with monitoring customer demand for AMD platforms. We have no plans to introduce products using AMD processors today,” she explained.

 

Enda en god grunn til å ikke kjøpe Dell :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

eWeek har en oppdatering vedrørende Dell og bruk av Opteron:

Dell Will Join Opteron Party, AMD CEO Says

 

At an event here Thursday marking the one-year anniversary of the launch of the processor, Ruiz, chairman and CEO of Opteron maker Advanced Micro Devices Inc., said it's in Dell's nature to follow industry trends, and as more customers push for Opteron-based systems, Dell will surely jump into the fray. "I've always thought that Dell does not like to be a leader in technology, that they were a strong follower," said Ruiz, speaking to more than 100 business partners, reporters and analysts. "But I didn't realize they were going to be dead last [with Opteron]."

 

However, Dell, of Round Rock, Texas, will eventually come around as customer demand swells, he said. Ruiz added that he knew of two major businesses who said they would not buy from Dell because the company doesn't have Opteron-based systems.

 

"Dell will do what a great company always does," Ruiz said. "It listens to its customers. I believe Dell will be here when we have our two-year anniversary of Opteron."

 

Dell er virkelig noen sinker skal vi tro dette :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...