Gå til innhold

Dell vil allikevel satse på AMD CPU


Anbefalte innlegg

Er hw.no et rimelig AMD-vennlig nettsted?

Etter å ha tittet på tester av Intel og AMD CPUer, notiser om kommende produkter og artikler om bekymring for at Dell ikke vil bruke AMD, men så ombestemmer seg..., så sitter jeg igjen med inntrykk av at her er det AMD som gjelder. :dontgetit:

 

Jeg holder meg til Mac og PPC :yes: , så for min del er det det samme. Har observert at diskusjonen AMD vs. Intel er minst like frisk som Mac vs. PC. Håper jeg ikke setter sinnene i kok nå :ermm::blush:

Testene de gjør her virker rimelig balanserte i forhold til mange av artiklene, og for ikke å nevne foruminnleggene, du finner på hw.no. Det er absolutt grunnlag for å påstå at hw.no gjevnt over parkerer sider som THG med hensyn på å være partiske.

 

Jeg tror nok ikke du har satt sinnene i kok. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker p4, alltid fint å ha p4 i en dell maskin  :yes:

Oi... visste ikke at der fantes Intel fan blant hardware entusiaster... :wow: (selfølgelig greit at de aksisterer og skaper marked osv osv men man kan vel ikke, med en IQ over 5, like noe sånnt??)

Slike "intligente" uttalelser om andre burde automatisk føre til minst 14 dagers ferie. Det er nettop slike personer som dette som klarer å skape kvalm her på forumet :thumbdown:

Enig med deg der Snekker´n :)

Lenke til kommentar

om mulig så vil kanskje intel gi dem enda billigere CPU'er nå, for å sørge for at Dell lager/selger mest enheter med Intel produkter inni. det kan være ren gambling fra dell sin side for å prøveå presse seg til enda lavere priser fra intel i samme slengen...de er tross alt en av verdens største PC leverandører (om ikke den største, eller er det HP?)

Lenke til kommentar
Liker p4, alltid fint å ha p4 i en dell maskin  :yes:

Oi... visste ikke at der fantes Intel fan blant hardware entusiaster... :wow: (selfølgelig greit at de aksisterer og skaper marked osv osv men man kan vel ikke, med en IQ over 5, like noe sånnt??)

Slike "intligente" uttalelser om andre burde automatisk føre til minst 14 dagers ferie. Det er nettop slike personer som dette som klarer å skape kvalm her på forumet :thumbdown:

Enig. Det var en typisk lavmålskommentar. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Kan besparelsen pga AMD's priser på X antall AMD cpu'er utligne tapet av Intel's rabatter på et langt større antall Intel cpu'er?

Dell og AMD, slett ikke umulig men jeg tror det ikke før jeg ser det...

Man må ikke tro at EU bygger en prosessorsmie til mange miliarder Euro i Dredsen, og så lar Dell selge PC hvor Intel har monopol på CPU.

Jeg er redd her er politikk ut og går... :ermm:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

AMD HQ ligger i statene. Så Mr Dell behøver ikke å dra lengre enn Sunnyvale/California.

 

Tror ikke EU har så veldig mye med dette å gjøre.

Eneste grunnen til at AMD valgte Dresden igjen får den neste fabrikken er fordi de fikk gode betingelser av tyskland/dresden, og fordi det er billigere å ha 2 fabrikker på samme sted enn spredt over verden.

(dessuten er det pengene til IBM og amd selv som står får 90% av den fabrikken)

EU sponser med peanuts.

 

EU har ihvertfall null & niks med hva Dell liker å gjøre.

 

 

"March 1991--AMD introduces the AM386 microprocessor family, breaking the Intel monopoly."

 

A day to remember!

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Kan besparelsen pga AMD's priser på X antall AMD cpu'er utligne tapet av Intel's rabatter på et langt større antall Intel cpu'er?

 

Dell og AMD, slett ikke umulig men jeg tror det ikke før jeg ser det...

Eller har AMD noe Intel ikke kan konkurrere med?

Det har de jo. Hvis dette blir noe av så blir det bare servere i første omgang. IMO

Lenke til kommentar
[quote name='trommas' date='28/02/2004 : 17:24'] [quote name='notarget' date='28/02/2004 : 16:59'] Liker p4, alltid fint å ha p4 i en dell maskin  :yes: [/quote]
Oi... visste ikke at der fantes Intel fan blant hardware entusiaster... :wow: (selfølgelig greit at de aksisterer og skaper marked osv osv men man kan vel ikke, med en IQ over 5, like noe sånnt??) [/quote]
Håper ikke du er en AMD-fan, for en liten bit inni oss andre dødde når du sa det der...

Tenker at Dell har fått en det forespursler fra bedrifter som ønsker Opteron. Det smarteste er jo å bare levere Opteron enn å la bedriftene bestille fra andre selskaper.
Lenke til kommentar

Har vel egentlig gått og ventet på dette en stund. AMD har fått godt fotfeste med Opteron, og det er grenser for hvor lenge Dell kan ri kjepphesten sin og kun tilby Intel for servere... Når de ser at Opteron fra HP, IBM, Sun etc. selger veldig bra så sier det seg selv at dette er et marked de må satse på!

 

Det betyr jo forøvrig ikke at de vil tilby AMD prosessorer til privatmarkedet (enda)...

Lenke til kommentar

Hvis Dell velger å bruke både amd og intel, vil det bli til fordel for forbrukerne. Bedrifter velger trolig det beste, uavhenig om det er amd eller intel. Privatpersoner derimot, foretrekker ofte ytelse fremfor pris. Dermed kan det godt hende det blir en liten pentium vs amd priskrig hos Dell. Pentium vil tape mange penger hvis man får en tilnærmet lik pc for en billigere penge ved å velge amd.

 

Jeg synes at det er meget trangsynt av Dell å ikke ville selge amd, for amd er bra, og de har mange gode billige alternativer, med sin athlon xp-serie. I motsetning til Pentium, som ikke har et billig godt alterantiv (celeron er intet godt alternativ).

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...