Gå til innhold

Tips/råd for en vellykket tur til TG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-22 00:17, house skrev:

Quote:


On 2002-03-22 00:14, Napoleon skrev:

ja ja,


Skal ikke på TG jeg...

Ødela PC'en min jeg...

Sitter på pappa's PC jeg...

Har ikke råd til ny PC jeg...

Det er synd på meg...

Hater livet mitt jeg...


 

jeg ler jeg!

 

 

Tør jeg egentlig spørre hva som skjedde med den PC-en ?

Lenke til kommentar

vel...

 

Det begynte med at jeg skulle montere et kjøle-element fra en fryser på CPU.

Så jeg kjøpe meg en klemme som man bruker til feste vann-kjøling på CPU, og en coldplate.

Deretter da jeg skulle klemme hele driten fast på coldplata -> cpu, klemte jeg litt hardt. KNEKK! lød det...

Jeg hadde jo smørt silikon utover rundt hele socketen, så det var ikke lett å vite hva som hadde skjedd. Men etter en stund fant jeg ut at socketen var knekt i to!

"Vel, vel" tenkte jeg mens kameraten min lo så han grein. Jeg prøvde en rask boot for å se om DLEDa fortelte meg RØD, RØD, RØD, RØD. Men heldigvis blinket de GRØNT, RØD, RØD, GRØNT osv. Så jeg skrudde av PC-en.

Det var jo vinterferie og greier! Så jeg skrudde en liten treplanke fast i kabinetett så planken klemte kjøle-elementet fast i CPU. Hovedkortet bøyde seg som en banan!

Da jeg skulle prøve PC-en, virket den OK, MEN CPU temp tålte ikke mer enn 45 grader! Hvis den ble høyere reboota maskina, så overklokking var uaktuelt.

Dermed kjørte jeg CPU default på 1400 MHz (T-bird)

Da lå tempen på 30 grader (full load), og 0 grader (idle).

Men da jeg la meg, og våknet opp neste dag var det STOPP! Maskinen boota, men i Windows XP kommer det en liten feilmelding nederst i høyre hjørne som lød på følgende:"USB-device not recognized!"

Da blir jeg redd, og så henger PC'en seg...

Og dette var visst siste gang maskinen skulle inn i Windows... For nå kom ikke PC'en lenger enn Memory Test i BOISen...

Jeg prøvde alt!

Deretter tok jeg prosessoren min ut, men det var ikke så enkelt, siden den var fylt med silikon...

Den satt FAST! Som LIM!

Men jeg tok en smør-kniv og bente den ut.

Deretter prøvde jeg den i en annen PC.

CPU virket som bare det!

1600 MHz kjørte vi den på!

Så jeg ville ha den tilbake i PC-en min igjen. Men gikk ikke! Ettersom socketen hadde knekt ville ikke CPU sitte fast!

Ikke mulig!

Så jeg prøvde å vaske vekk silikonen som lå innimellom alle de små pinnene på t-birden min med rødsprit.

Det hjalp ikke, det eneste som skjedde da var at jeg vasket vekk alt annet!

Nå, noen uker senere har jeg fått CPU'en ned i socketen. Men det eneste livhetstegn fra PC'en min er et CPU'en blir varm når jeg skrur på PC'en...

DLED fortelle meg RØD, RØD, RØD, RØD!

 

BUHUUUUUUU!!!!!

God PC'en som snart skulle fylle 1 årsdag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...