Merlin Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 er vel ingen som sier nei til R420..og betale ca 5000.- er jo kansje ikke vært pengene,men høsten/vinteren er jo prisene fine(2000.-3000.-) blir sikker minst dobbel ytelse i doom 3 og hl 2,og da vil vel mange ha seg nytt kort.. mins 2 år,det er langt tid.selv får et bra grafikkort. jeg sier max 1 år,skal man ha bra ytelse hele tiden bør man bytte kort. hvem vil gå ned på oppløsing og spille med medium detalj(ikke jeg iallefall) Tro hva du vil du
Traxco Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 (endret) har du prøvd doom demoen(alfa,beta) eller hl 2 beta"en med ditt kort ati 9600 og sett på fps..(da vet du at spillene krever en del) skal man spille disse spillene med 100 fps(på net)med ati 9800 pro får man problemer. selv om fullversjonen kan kreve litt mindre av kortene,får man jo litt peiling på ytelsen man trenger. ps:nå har jeg seff ikke disse demonene selv,men fikk prøve dem til noen så ikke skyt meg moderator Endret 24. februar 2004 av Traxco
Merlin Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Har ikke prøvd disse spillene personlig da dette ikke er et fullverdig produkt, og kanskje fordi jeg har litt respekt for Valve og ID Software og den jobben de gjør. Hva skal man med 100FPS i Hl2 når øyet kun klarer å oppfatte 70?
FJERNET111 Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Har ikke prøvd disse spillene personlig da dette ikke er et fullverdig produkt, og kanskje fordi jeg har litt respekt for Valve og ID Software og den jobben de gjør. Hva skal man med 100FPS i Hl2 når øyet kun klarer å oppfatte 70? Øyet greier fint å oppfatte mer enn 70fps... Ikke driv å sleng ut slike gale påstander. Er jo bare å sette skjermen din på 70Hz og se på all den fine flimringen.
SpaKonG Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Har ikke prøvd disse spillene personlig da dette ikke er et fullverdig produkt, og kanskje fordi jeg har litt respekt for Valve og ID Software og den jobben de gjør. Hva skal man med 100FPS i Hl2 når øyet kun klarer å oppfatte 70? skal jo litt til at auge treffer hvert skjermen sender ut...sånn at auge får med seg hvert 70'ende blink eller oppdatering.. så du merker forskjell på 100hz og 70hz
Veritas_ Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Ikke for å vaære frekk merlin. Men du lever i din egen lille drømme verden. Kom å besøk meg så skal du se hva ett r9700pro (klokket godt over 9800pro ytelse) greier i Deus Ex 2 på 1000x800 (sånn ca) uten alt av af og aa på. Det er ikke en stabil fps det greier skal jeg si deg, ofte nede i 20 fps. Jeg stiller meg tvilende til at doom3 (og HL2) gir noe særlig bedre fps. Og øyet oppfatter ikke fps (bilder pr sekund), men har en uendlig oppfattningsevne (les uendlig fps om du vil).
Nitrius Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Gleder meg til R420 slippes sånn at vi får se noen tester av kortet, lurer på om ryktene om at den skal være dobel så kjapp som R9800 er sanne
SpaKonG Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Ikke for å vaære frekk merlin. Men du lever i din egen lille drømme verden. Kom å besøk meg så skal du se hva ett r9700pro (klokket godt over 9800pro ytelse) greier i Deus Ex 2 på 1000x800 (sånn ca) uten alt av af og aa på. Det er ikke en stabil fps det greier skal jeg si deg, ofte nede i 20 fps. Jeg stiller meg tvilende til at doom3 (og HL2) gir noe særlig bedre fps. Og øyet oppfatter ikke fps (bilder pr sekund), men har en uendlig oppfattningsevne (les uendlig fps om du vil).
Merlin Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Gleder meg til R420 slippes sånn at vi får se noen tester av kortet,lurer på om ryktene om at den skal være dobel så kjapp som R9800 er sanne Tror og håper at de er sanne
Zeph Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 dei fleste folk som kjøper R420 til fordel for 9800 PRO\XT på release date trur eg er meir opptatt av å ha kortet enn forskjellen.
MistaPi Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Ikke for å vaære frekk merlin. Men du lever i din egen lille drømme verden. Kom å besøk meg så skal du se hva ett r9700pro (klokket godt over 9800pro ytelse) greier i Deus Ex 2 på 1000x800 (sånn ca) uten alt av af og aa på. Det er ikke en stabil fps det greier skal jeg si deg, ofte nede i 20 fps. Jeg stiller meg tvilende til at doom3 (og HL2) gir noe særlig bedre fps. Shadow volumes i Deus Ex:IW er uhyrelig tregt. Både HL2 og Doom3 vil nok yte en del bedre enn det spillet. Og øyet oppfatter ikke fps (bilder pr sekund), men har en uendlig oppfattningsevne (les uendlig fps om du vil). Ja og hva som er spillbar (vi oppfatter som flytene) framerate varierer fra spill til spill. Med raske FPS spill kan man gå veldig høyt før man ikke lenger merker en forbedring. Refresh rate kan ikke sammenlignes med framerate.
Falcon_ Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 (endret) Har ikke prøvd disse spillene personlig da dette ikke er et fullverdig produkt, og kanskje fordi jeg har litt respekt for Valve og ID Software og den jobben de gjør. Hva skal man med 100FPS i Hl2 når øyet kun klarer å oppfatte 70? Ta en titt her du, så ser du at det er forskjell mellom 70 og 120 FPS! Endret 24. februar 2004 av Falcon_
Merlin Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 dei fleste folk som kjøper R420 til fordel for 9800 PRO\XT på release date trur eg er meir opptatt av å ha kortet enn forskjellen. Det er akkurat det jeg mener, hvem bryr seg om jeg gir feilaktige påstander om FPS (dette er ikke mitt område skulle ikke lagt ut påstander) Takk Zeph, du har samme tankegang som meg.
Ducky Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 men jeg lurer på hvor mye den billigste modellen vil koste.. blir nok å kjøpe en pc i mai og har tenkt å ta med r420.. Noen som e synsk her??
Traxco Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 er bare og spørre dem som spiller cs mye,om det er stor forskjell på ca 60 og 100 fps.. selv spiller jeg en del på net(sof 2)og har 125 fps(lettere og treffe da) men var jo ikke denne posten handlet om.ikke sikkert vi trenger noe R420 nå, men kommer sikkert til om trenge dem om når dx 9 spillene kommer for fullt. Far Cry demo"en krever jo en hel del av grafikkortet,sikkert ikke så mange som spiller med 1280x1024 og max detalj,eller aa og af på.
Merlin Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 er bare og spørre dem som spiller cs mye,om det er stor forskjell på ca 60 og 100 fps.. Hva hentyder du til her? De som spiller mye CS trenger ikke ha 100 FPS, de merker ikke mye forskjell. Selv spiller jeg endel cs og merker ingen forskjell mellom 60 og 100 FPS
VeXx Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 (endret) Gleder meg til R420 slippes sånn at vi får se noen tester av kortet,lurer på om ryktene om at den skal være dobel så kjapp som R9800 er sanne Tror og håper at de er sanne Merlin, kan ikke du ta også bytte avatar, det er Snekkerns Endret 24. februar 2004 av VeXx
Zeph Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Gleder meg til R420 slippes sånn at vi får se noen tester av kortet,lurer på om ryktene om at den skal være dobel så kjapp som R9800 er sanne Tror og håper at de er sanne Merlin, kan ikke du ta også bytte avatar, det er Snekkerns Har påpeikt deg eg og
VeXx Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Forbanna irriterende, da jeg som oftest ser på avataren når jeg leser innlegg Merlin, din tulling
Merlin Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Visste ikke at snekker´n har denne, hmm trodde jeg hadde funnet en ganske fin avatar jeg snufs. Jeg søkte etter devil på google bildesøk og vips så kom denne herligheten fram. Får sende ham en PM å spørre om det er greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå