Gå til innhold

Har Ti4200 vil ha bedre, men hva?


thorsan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg spiller endel gamle spill med DX8.1 støtte, vil jeg ha mer utnytte av f.eks. fx 5900xt når jeg ikke bare spiller nye spill med DX 9 støtte? Vil ikke bruke allverdens penger på et skjermkort heller, for jeg spiller ikke så voldsomt mye. Vil bare slippe hakking i f.eks GTA3 og Command & Conquer Renegade m.m. og muligens HL2 når det kommer.

 

Men 5900xt støtter jo DX 9 det også, gjør det ikke?

 

fx5900 yter litt bedre en ti4600 i dx8.1, mye mere i dx9. Gikk opp bare 400 p. i 3dmark01, men opp 4000p. i 3dmark 03.

Lenke til kommentar
fx5900 yter litt bedre en ti4600 i dx8.1, mye mere i dx9.

GF4Ti4600 er ~40% raskere enn FX5900Ultra i HL2 med DX9 full precision path.

 

Gikk opp bare 400 p. i 3dmark01, men opp 4000p. i 3dmark 03.

Dette er ikke noe som vil gjenspeile seg i virkelige spill. 3DMark2001 er veldig CPU/system begrenset idag og et DX9 kort vil score mye bedre i 3DMark03 fordi det kan kjøre alle testene.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
GF4Ti4600 er ~40% raskere enn FX5900Ultra i HL2 med DX9 full precision path.

 

Gikk opp bare 400 p. i 3dmark01, men opp 4000p. i 3dmark 03.

Dette er ikke noe som vil gjenspeile seg i virkelige spill. 3DMark2001 er veldig CPU/system begrenset idag og et DX9 kort vil score mye bedre i 3DMark03 fordi det kan kjøre alle testene.

Hvor får du dette fra?

 

Jeg vil gjerne vite for det er ikke lett å vite hva en enkel sjel skal velge av skjermkort for å oppnå god ytelse der jeg vil ha det... :dontgetit:

Lenke til kommentar

MistaPi...er det bare et spill alt handler om hl 2

 

ati og hl 2..virker som det fins bare et spill(dx 9) og et grafikkort(ati)

 

fins flere spill som yter bra(dx 9)med fx-kortene(noe som du ikke vil innrømme

for deg selv engang)

 

rart det er bare du som klager over ytelsen i dx 9 spill med fx-kortene(fx 5900)

har enda tilgode og se det i noe post(tråd) ennå...

 

hva med doom 3 og ati-kort(men du kommer sikker med noe lurt nå)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Hvor får du dette fra?

Fra de HL2 testene som har kommet ut.

 

MistaPi...er det bare et spill alt handler om hl 2

 

ati og hl 2..virker som det fins bare et spill(dx 9) og et grafikkort(ati)

 

fins flere spill som yter bra(dx 9)med fx-kortene(noe som du ikke vil innrømme

for deg selv engang)

 

rart det er bare du som klager over ytelsen i dx 9 spill med fx-kortene(fx 5900)

har enda tilgode og se det i noe post(tråd) ennå...

 

hva med doom 3 og ati-kort(men du kommer sikker med noe lurt nå)

Det er vel kun et spill ute idag som er ganske PS2.0 begrenset - TR:AoD med DOF, der yter ikke FX korta bra. Det er ikke bare meg som klager over DX9 ytelsen til FX kortene, men det var heller ikke poenget her. Jeg bare prøver å påpeke at DX9 funksjonalitet ikke vil gjøre et skjermkort raskere, heller tvertimot. Dette gjelder for alle kort, men spesielt med FX kortene.

 

Doom3 er et OpenGL spill der funksjonaliteten ligger hovedsaklig på DX7 nivå.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte mitt GeForce 4 ti 4800SE fordi det tokk kvelden til radeon 9600XT og merket en del forskjeld. Så kom fx 5900 i posten som erstatning for det ødelagte 4800. Jeg merker ikke no forskjeld i spill, men jeg spiller for det meste CS og norwegianmafia. Får 1200 3dmarks mer med fx 5900 en med r9600XT

 

Har Gainward GeForce fx 5900 2.8ns til ca 1900. Jeg ville heler gådt for fx kortet en for 9600. Jeg hadde 256mb mine på mitt 9600, men "bare" 128 mb på fx kortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...