Gå til innhold

Har Ti4200 vil ha bedre, men hva?


thorsan

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kan tenkes det finnes et svar her, men jeg fant det ikke med det første....

Er ikke ute etter noe ati vs nvidia snikk snakk.

 

Sitter på et Ti4200 kort, men er ikke helt fornøyd med ytelsen her, lurer på om det er noen vits å kjøpe f.eks ATI 9600XT kort? altså hva lønner seg har ikke tenkt å spytte ut 3000 +, men 0 < 2000 :yes:

 

Noen som kan peke meg til et par benchmarks?

 

 

_

Thorsan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det være noe vits å oppgradere, bør du kjøpe minst FX5900 eller Radeon 9800 pro.

 

FX5900 koster 1800-2000,-

Radeon 9800 pro 2000-2200,-

 

9600XT blir ikke rare oppgraderingen fra ti4200 og er ikke verd pengene.

Personlig ville jeg valgt fx5900, men du får velge selv. Begge er bra kort.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar
Skal det være noe vits å oppgradere, bør du kjøpe minst FX5900 eller Radeon 9800 pro.

 

FX5900 koster 1800-2000,-

Radeon 9800 pro 2000-2200,-

 

9600XT blir ikke rare oppgraderingen fra ti4200 og er ikke verd pengene.

Personlig ville jeg valgt fx5900, men du får velge selv. Begge er bra kort.

Hvorfor sier du det? Radeon 9600 Pro/XT knuser et TI 4200 kort. Man trenger ikke være rakettforsker for å finne ut det, pluss at Radeon 9600 Pro/XT støttert DX 9 noe som TI 4200 ikke gjør.

 

Ja det er lurt å oppgradere til et 9600 Pro :D

Lenke til kommentar

At ett Radeon 9600 Pro "knuser" ett Ti4200 er vel stort sett bare tull så lenge man ikke kjører DX9 applikasjoner.

 

Jeg må si meg enig med de fleste som har svart på dette forumet. Skal du oppgradere bør du går for 5900/9800 eller høyere. Tregere kort enn dette vil jeg bare anbefale deg dersom du oppgraderer kun for DX9 støtte.

 

Edit: skriveleif.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Jeg gikk i fra GF 4200 Ti til 9600XT, og jeg vil si at jeg ble ikke så imponert.

 

Ja jeg scorer bra i Dx9 tester, men i feks 3D 2001 se, var ikke forskjellen mer enn ett par tusen poeng. Jeg hadde faktisk regnet med litt større forskjell, da Ti kortet er jo over ett år gammelt, men men

 

Men nå har jeg fått meg et GF FX5900, så vi får se hva testene sier senere i kveld.

 

;)

Lenke til kommentar
Jeg gikk i fra GF 4200 Ti til 9600XT, og jeg vil si at jeg ble ikke så imponert.

 

Ja jeg scorer bra i Dx9 tester, men i feks 3D 2001 se, var ikke forskjellen mer enn ett par tusen poeng. Jeg hadde faktisk regnet med litt større forskjell, da Ti kortet er jo over ett år gammelt, men men

 

Men nå har jeg fått meg et GF FX5900, så vi får se hva testene sier senere i kveld.

 

;)

Spill DX9 spill og HL2 når det kommer du så merker du FORSKJELL :laugh:

Lenke til kommentar

Må si meg enig med mange her. Det du bør gjøre er enten å hoste opp ca. 2500 kr og kjøpe for eks dette : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

Eller dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Allerede her er du så nær ditt nåverende kort at det kan bli for dyrt .

I dagens spill er et Ti4200 kort bra nok , i fremtidens spill ( Half-Life 2 er nevnt) , vil du fremdeles få spilt uten problemer , men bildekvaliteten vil bli dårligere .

 

Radeon 9600XT er omtrent like bra som Radeom 9500Pro. Dette kortet var litt dårligere enn ditt ved lansering , men driveroppdateringer har gjort litt .

 

Jeg vill ventet til Half-Life 2 komemr ut . Fram til det bør kortet du har være bra nok. Har du problemer med det , er det nok andre steder i maskinen din problemene stammer fra .

Lenke til kommentar

Nydelig svart gutter, akkurat det jeg lurte på.

 

Titter på 9800 Pro, det er egentlig prisa veldig godt.

Hva jeg spiller, hehe når jeg tenker etter har jeg egentlig ikke spillt på leeeenge, og hvis jeg spiller er det jo www.norwegianmafia.no evt www.jottonia.no så det og oppgradere blir egentlig for dumt.

 

Gammel vane å bytte ut utstyret etter 10 mnd. Ramla nemlig 10 lapper rett i lomma mi, blir vel lcd og Athlon 64 av noe slag, men vente på pci express ville ikke være så dumt.

 

*plaper slutt*

 

Takk igjen...

 

_

Thorsan

 

ps trykkleifer denne gangen skyldes bruk av on screen keyboard via mus da jeg lader tastene mine :D

 

 

EDIT: Grunnen til å skifte er at jeg ikke kan spille Deus Ex slik jeg vil :thumbdown:

Endret av thorsan
Lenke til kommentar

EDIT: Grunnen til å skifte er at jeg ikke kan spille Deus Ex slik jeg vil :thumbdown:

 

Tror ikke jeg ville bytta noe som helst skjermkort pga. det spillet. Det er jævlig treigt på alle skjermkort.

 

Vent heller på den europeiske utgaven av spillet, og håp at de har fått fikset litt opp i alle "performance issues"

Lenke til kommentar
Spill DX9 spill og HL2 når det kommer du så merker du FORSKJELL :laugh:

GF4Ti gjør det ganske bra i HL2. Faktisk ligger ikke GF4Ti4600 så langt unna R9600Pro. Men dette blir da DX8.1 code path vs DX9 full precision path.

Det er ganske tåpelig å tro at DX9 funksjonalitet vil gjøre et skjermkort langt raskere.

Lenke til kommentar

Jeg ble skuffa når jeg oppdaget hvor lite forskjell det var på mitt nye Radeon 9600 np og mitt gamle gf3ti kort...

 

 

Jeg spiller endel gamle spill med DX8.1 støtte, vil jeg ha mer utnytte av f.eks. fx 5900xt når jeg ikke bare spiller nye spill med DX 9 støtte? Vil ikke bruke allverdens penger på et skjermkort heller, for jeg spiller ikke så voldsomt mye. Vil bare slippe hakking i f.eks GTA3 og Command & Conquer Renegade m.m. og muligens HL2 når det kommer.

 

 

Men 5900xt støtter jo DX 9 det også, gjør det ikke?

 

 

(Fikk forresten 1800 i 3DMark2003 med 9600np og 1000 med gf3ti.) :no:

Endret av alansmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...