Gå til innhold

Noe galt med integrert lydkort på Abit NF7-s 2.0


eln

Anbefalte innlegg

Har samme problem med mitt abit ic7-g kort. Hvis jeg brukte driveren som ligger på abit sin side fikk jeg bad lyd i spill, men mp3 funka fint. Jeg søkte etter en eldre driver-versjon til lydkontrolleren (AC97), og det funka for meg. Se om du finner andre drivere som passer til den kontrolleren du har, kan kanskje virke det,.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ikke cs selv så jeg har ikke fått testa kombinasjone. Men hos meg funker det i alle fall bra i andre spill. Hadde en del problemer med tidlige drivere og sånnt, men med de siste så funker det fint hos meg i alle spillene jeg bruker i alle fall, mohaa, cod, wc3, d2, bf1942.

Om noen andre har kortet og spiller cs får de heller si om det funker for dem.

Lenke til kommentar

formatere er lite aktuelt iogmed at jeg formaterte for 2-3uker siden, har vært fucked siden da. men når sitter jeg her med problemene lang oppover knærne. sletta alt som hadde noe med "nvidia" å gjøre noe som viste seg å ikke være ett så altfor lurt valg. "directsound error" skjermkort error osv.. har prøvd de nyeste driverne fra nVidia å de på den medfølgende cd'n til hk..

:blush:

Lenke til kommentar

Har problemer med lydkortet på mitt NF7 S v2.0:

 

Problemet er at når jeg bruker det integrerte lydkortet på Hovedkortet mitt så hvis det er en liten stund når jeg ikke bruker noe lyd (surfer på internett,windows o.l) så kommer det en syk irriterende lyd i høytalerene.Lyden kan beskrives som en blanding mellom pipelyd og skurrelyd.Lyden varer helt til jeg setter på en mp3 o.l eller jeg kan trykke på "mute" knappen 2 ganger.

 

Var litt vanskelig og formulere seg her,men jeg håper noen forstod det og kan hjelpe meg med dette irriterende problemet.

Lenke til kommentar
clinton Skrevet 08/02/2004 : 15:37

  Har problemer med lydkortet på mitt NF7 S v2.0:

 

Problemet er at når jeg bruker det integrerte lydkortet på Hovedkortet mitt så hvis det er en liten stund når jeg ikke bruker noe lyd (surfer på internett,windows o.l) så kommer det en syk irriterende lyd i høytalerene.Lyden kan beskrives som en blanding mellom pipelyd og skurrelyd.Lyden varer helt til jeg setter på en mp3 o.l eller jeg kan trykke på "mute" knappen 2 ganger.

 

Var litt vanskelig og formulere seg her,men jeg håper noen forstod det og kan hjelpe meg med dette irriterende problemet.

 

 

Det har jeg opplevd før hvis jeg forsto deg riktig. Prøv å gå inn på lyd innstillingene, og deretter på microphone, advanced og fjern haka for microphone boost. Mute deretter microphone. Det fungerte hos meg ihvertfall.

 

 

eln: Problemet ditt ble løst med drivere?

Lenke til kommentar
eln Skrevet 08/02/2004 : 16:25

  Lex-Icon: nei problemet mitt ble ikke løst med drivere, har nå spilt America's army i 1-2timer å lyden funker finfint. men i cs er den fortsatt herpa 

 

Da foreslår jeg at du prøver å klokke ned cpu til standard hastighet 166*11 slik at fsb går ned. I grunnen kan man få problemer med det integrerte lydkortet på dette kortet ved for høy fsb klokking (over 200MHz), men det skader ikke å prøve og se om dette er årsaken, selv om hovedkortet støtter opp til 200MHz buss.

Lenke til kommentar
clinton Skrevet 08/02/2004 : 15:37

  Har problemer med lydkortet på mitt NF7 S v2.0:

 

Problemet er at når jeg bruker det integrerte lydkortet på Hovedkortet mitt så hvis det er en liten stund når jeg ikke bruker noe lyd (surfer på internett,windows o.l) så kommer det en syk irriterende lyd i høytalerene.Lyden kan beskrives som en blanding mellom pipelyd og skurrelyd.Lyden varer helt til jeg setter på en mp3 o.l eller jeg kan trykke på "mute" knappen 2 ganger.

 

Var litt vanskelig og formulere seg her,men jeg håper noen forstod det og kan hjelpe meg med dette irriterende problemet.

 

 

Det har jeg opplevd før hvis jeg forsto deg riktig. Prøv å gå inn på lyd innstillingene, og deretter på microphone, advanced og fjern haka for microphone boost. Mute deretter microphone. Det fungerte hos meg ihvertfall.

 

 

eln: Problemet ditt ble løst med drivere?

har gjort som du sa no,men lyden kommer fremdeles :cry:

Har prøvd med forskjellige drivere også,men funker ikke da heller

Lenke til kommentar

Har selv NF7-S V.2 og har bare hatt problemer med lyden siden jeg fikk kortet.

Prøvde alle mulige løsninger og fant ut at for å få ordentlig lyd så måtte jeg sette inn et ORDENTLIG lydkort. Audigy 2 zs ble løsningen og har aldri vært så fornøyd som nå.

 

Veldig merkelig at det ikke har kommet noen nye drivere fra nvidia i det siste, nforce driveren er jo fra november og den nyeste gfx driveren er fra december...

Lenke til kommentar
jeg sku teste det integrerte-kortet i bf1942, de comm-stemmene ble donaldstemmer, det kortet er ikke serlig bra....

Det der har ikke noe med kort å gjøre ,men feilaktig codec installasjon i windows .

 

 

NF7-S i motsetning til kun NF7 har soundstorm MCP-T2 og er i følge omtaler

like bra som audigy .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...