Gå til innhold

Noe galt med integrert lydkort på Abit NF7-s 2.0


eln

Anbefalte innlegg

Får som nevn i topic problemer med lyden ved spilling, avspilling av mp3 går helt greit men når Ventrilo(snakke-program) samt Cs står på i samma slegen blir lyden helt ødelagt. for det første hakker lyden i cs. dvs: det kommer ørsmå "hakk" der lyden forsvinner. dette har jeg sånn halveis blitt vant til. men etter en stund blir lyden helt vrengt, de som snakker på Ventrilo høres ut som robotter(stemmeforvrenger som voldtektsoffere bruker når de forteller historia si på tv) kan være en god sammenlikning. også lyden i cs blir helt vrengt :blush:

Noen som har vært borti det samme problemet med dette hk'et selv? event "fix" som finnes?

 

 

Edit; vm i skriveleif.. :p

Endret av eln
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm okey. Vel på min forrige pc, hadde jeg ikke fått meg ett AGP skjermkort, så jeg brukte mitt gamle GF2 MX400 PCI kort. Lydkort var også i PCI sloten (noe det ikke er på ditt kort, men problemet likner). Da fungerte alt fint helt til jeg startet noe som krevet mye av grafikk kortet, 3d spill eller video. Da ble lyden bare skurrete osv...

Ikke at det hjelper deg noe, men synes nå symptomene virker helt like.

 

Problemet mitt er jeg ikke sikker på, men har en teori om at skjermkortet tok så mye strøm :cry: eller noe sånt, så lydkortet ikke fikk nok resurser....ELLER NOE SÅNT!!!

Lenke til kommentar

Selv fikk jeg høre at dette inntegrerte lydkortet skulle være bra, har tidligere kjørt med ett MSI k7t 266pro (husker ikke helt modelbetegnelse men noe sånt) å der funka lyden perfekt enda dette har ett lydkort av den magreste klasse.

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problem som trådstarter på et A7N8X Deluxe, og fant til min store overraskelse ut at det var tastaturet som var synderen. Tastaturet var av typen Logitech Internet Navigator, og hver gang jeg trykket på taster hakket lyden, og i cs ble den forvrengt. Problemet ble borte da jeg fjernet logitechs medfølgende drivere, og brukte vanlig tastatur-driver som lå i XP.

Jeg vet ikke om dette kan være tilfellet her også.

Lenke til kommentar

tastaturet jeg sitter med er ett IBM tastis fra juni 2000, har aldri brukt andre drivere enn de som ligger inn i os.. kjører nå win2000. mulig det er tastaturet det er noe galt med, ikke vet jeg. men isåfall har jeg jo ingen drivere til tastatur å fjærne for å få bort dette iogmed at det er de som ligger inn i os jeg bruker :blush:

Lenke til kommentar

prøv å reinstaller driverene til lydkortet :D

sjekk så om datoen på pc'en er rett..

 

btw. har du drevet å klokket maskinen ?

Jeg overklokka en pc med intergrert lydkort for en tid til bake.

Det gikk bra helt til jeg prøvde å overklokke det lille ekstra :)

da funka ikkje lydkortet lenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...