Hårek Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Du kan gå tom for memory. Det du har tilgjengelig er RAM pluss Virtual memory (swapfile, paging), hvis du bruker programmer med så mye memory behov at dette går fullt så stopper det opp. Det er også noe som kalles trashing, hvis du må bytte mellom RAM og swap hele tiden så stopper det opp fordi det ikke er tid igjen til å gjøre noe annet. Da har man behov for mer fysisk RAM.
Anterialis Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 Så Tweak XP for eksempel gjør slik at os får beskjed om at rammen kan brukes igjen da? sånn ram recovery? Og hvilket program er "best/enklest" til å bruke på dette område?
Lautsprecher Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 Enklest jeg har prøvd er vel Mpower. Best er vel ganske så hipp som happ(Correct me if i'm wrong)
Anterialis Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Hvor får du det ifra da? Forsøkte å google men får bare sånn buisness rusk opp :s...
Gunnar B Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 PÅ toppen her: http://www.mindbeat.com/downloads.shtml
Simen1 Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Sjekk i "task manager" hva det er som stjeler ram. Dermed kan du heller gjøre noe med årsaken i stedet for å lindre symptomene hele tiden.
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Simen1: Skjekker task manager for å se om eg kan finne ut hvor alt ramen blir av, i de fleste tilfellen ser eg at alt er normalt. Så har nok ett program med minne problemer, misstenker dc selv om det viser nå 21572KB. Ramen forsvinner, derfor bruker eg minne optimaliserings program. Nytter ikke med 1024MB ram om det forsvinner
Anterialis Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 (endret) Men kan man i praktisk få igjen all ram bare ved å avslutte programmer som bruker rammen? Må man ikke si ifra til os at rammen er ledig igjen eller noe? Det er vel der feks. Tweak XP og Mpower kommer inn eller? EDIT: Ghbing: Takk for linken Endret 8. februar 2004 av w3p
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Riktig w3p, du kan ikke bare slutte av en prosess i task manager, du må vite hva det er før du stenger ned prosessen. Derfor bruker eg memory zipper plus, så slipper eg å gjør det manuelt. PS: Simen1 nå har eg bare 272MB ledig, da eg skrev det andre innlegget lenger oppe var det 320MB ledig. Ingenting av betydning er forandret i task manager heller, dc bruker fremdeles 20753KB.
Sjefern Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 (endret) Ett program som er veldig bra heter "speedupmypc". Det koster penger men der kan du selv velge når pcn skal frigjøre rammen (hvor mange % av rammen som er brukt) Den viser oxo på en veldig fin måte (i tre små søyler) i et lite ikon nede i høyre hjørne hvor mye internett, cpu og ram du bruker for øyeblikket. Fint program Syntes selv jeg forklarte det dårlig.... Når du har brukt 80% av rammen du har frigjør den ram igjen. Automatisk.... Endret 8. februar 2004 av Sjefern
Anterialis Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Jaok. Men går det ann å MANUELT si ifra til os at ram el ledig? Hvordan gjør man det? Det er sikkert veldig komplisert og i bunn å grunn meget liten vits, men det er litt interessant å vite da.. Hvordan si ifra til os at ram er ledig uten bruk av noe program, but os... Noen som vet?
Pronto Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Maxmem er et enkelt program, som gjør jobben. http://www.boostware.com/hardware/ram/maxmem.html
Anterialis Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 Ja har mange program som kan gjøre det, men er det noen som kan gjøre dette manuelt?? Eller går det ikke liksom??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå