Gå til innhold

Skjermkorttabell 4.01

L03VIk

Anbefalte innlegg

Skrevet
hm.. lurer på en ting.. jeg har 9600 se.. og det står på listen som 9.0c kompatiblet. men når jeg skal starte sims 2 så får jeg beskjed om at det ikke er det... jeg har lasta ned nyeste driver fra ati.com.. hva kan være gale ? :dontgetit::ermm:

Bare 6600/6800-serien til nVidia er hardware-kompatibel med DirectX 9.0c (som innebærer støtte for pixel/vertex shader 3.0.)

Det sims maser om er at du ikke har SOFTWARE-versjonen 9.0c av DirectX. Den ligger helt sikkert på en av CDene. Hvis ikke kan du laste den ned fra Microsofts nettsider...

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

ville bare påpeke som andre har sagt i forumet at det finnes geforce 6800 kort med "bare" 128 ram

har selv et slikt kort:

Club-3D Geforce 6800 med 128 ram.

billigste 6800 kortet man får tak i, kosta 2500. ikke verst.

funker meget greit hvis man ser bort i fra at halo kræsjer i hytt og gevær.

uansett, jeg har ikke testa det i 3D mark eller noe slikt, kjører helt standard, noe som jeg tror er 350/700 som gir 52 fps i high quality 1280*1024 i Doom3

takk for meg:)

Endret av trashcan
  • 3 uker senere...
Skrevet

X300, X700, mer info på 6600 "vanilla" bør legges til.

Etterhvert blir det nok nødvendig med en AGP/PCI-E/PCI del på tabellen, særlig mtp. nye kort som kommer i to versjoner og til og med kan ha forskjellige specs!

Skrevet
X300, X700, mer info på 6600 "vanilla" bør legges til.

Etterhvert blir det nok nødvendig med en AGP/PCI-E/PCI del på tabellen, særlig mtp. nye kort som kommer i to versjoner og til og med kan ha forskjellige specs!

Helt enig.... Skal se om jeg kan få tid til å oppdatere snart....

For øyeblikket er forskjellen på AGP og PCIe minimal, så ser ikke noen vits i å skille disse. Neste generasjon grafikkkort kommer sikkert bare i PCIe, og overgangen vil dermed sikkert gå flytende...

Skrevet

Bra tabell. Jeg har en stor egenkomponert tabell i Excel-format med Alt jeg har klart å finne fra Radeon 8500 og opp + GeForce Ti4200 og opp til nyeste. Kan maile den hvis det er av interesse. Tror jeg har med noe kort som du ikke har + at jeg synes jeg så noen skrivefeil her.

Skrevet
var ikke noen bra tabell, masse feil ang. geforce 2/4 korta!

Så kom med de rette dataene da!

Greit at du vil syte og klage, men du må jo ha noen argumenter!

Skal snart få oppdatert tabellen nå med de nye ATi og nVidia kortene...

Skrevet
For eksempel så har jeg til gode og se et geforce 2mx(ikke 200/400) 32mb kort kjøre på 333mhz minne :roll:.

Alle standard geForce2 MX kort (MX, MX200, MX400) kjører med en minnehastighet på 166 Mhz. Det har sneket seg inn en liten regnefeil i tabellen på disse kortene, fordi de kjører SDR-minne og dermed ikke skal ha 2xminnehastighet oppgitt (som DDR kortene har).

Dette skal jeg få fikset ved neste oppdatering.

Hvis du oppdager flere feil, er det bare å si fra. Er en stund siden jeg har oppdatert den "gamle" tabellen, så er nok en litt større feilprosent i den tabellen i motsetning til den nye.

Noone´s perfect man! :thumbup:

Skrevet

Husker jeg sa det for en stund siden, men det har ikke blitt rettet på så jeg sier det igjen: GF4 MX420 kommer også i utgaver med DDR-ram ;) (en liten feil, og sannsynligivs helt uinterresant for de fleste ..men uansett)

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...