Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dere Suger dere som ikke klarer og dele ADSL


Anbefalte innlegg

det er jo f%&¤s så let.

er dere helt ubrukelige eller.

noen vil ha rutere til manfoldig tusen kr.

når man bare trenger et ekstra nettverks kort.

og nei du trenger ikke kjøre noe server operativ system eller noen andre spesielle programmer uten om de some følger med alle versoner av win9x eller win 2k for den saks skyld.

 

Internet connection sharing har vel de fleste hørt om.

klik add & remove programs (win 9x) og velg windows setup, og så comunication, og internet connection sharing. og da starter det mest sansynlig en wizzard som du følger og så er det bare en liten viktig ting og gjøre.......Husk og legg in DNS (Domain Name Server) adressen i ip avdelingen til nettverks kortene til den maskinen som deler internet.

 

Funker fint some F#¤%n

 

Hilsen en som er drittlei tåplige spørmål og idiotiske 3000kr prosjekter for at 2 maskinere skall dele adsl....

 

 

sorry at stavinga mi suger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo veldig herlig å hele tiden måtte være avhenging av å ha den ene maskinen som kjører ICS master online til enhver tid , slik at de andre maskinene skal kunne være på nett.

Og jeg har heller ikke noe imot den latterlige IP overhead'n man får med ICS heller.

Nei, jeg er glad jeg brukte noen hundrelapper på en 100mbits full duplex hub fra UK, slik at folk som tar med seg laptop eller pc for LAN kan koble seg direkte opp, uten å måtte fikle med det ICS dritet.

Lenke til kommentar

Disse fora er til for å hjelpe folk som har problemer med maskinene sine og for att folk har en plass og drive konstruktiv diskusjon.

 

Vær venlig å vær forståelsesfulle og greie på disse forumene så blir det hyggelig for alle å være her, ikke oppfør dere på en måte som minner om fulle trøndere i drosjekø (i should know, jeg er trønder :wink: )

 

Å påstå at noen "suger" bare fordi de ikke fårtill sharing av ADSL er teit, mye bedre å kutte ut den delen å la den informative delen av posten være det som folk sitter igjenn med. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-10-26 13:10 ]

Lenke til kommentar

THRAIN er en mongodust. Jaaaaaa... Jeg gidder selvfølgelig å ha maskina mi på døgnet rundt for at de andre på nettverket skal få surfe på internett. Og når jeg er på ferie, og maskina mi kræsjer, da gidder jeg SELVFØLGELIG å avbryte ferien min, reise hjem, låse opp rommet mitt, restarte maskina mi, og reise igjen sånn at de andre skal få surfe videre.. DUST DUST DUST DUST DUST !

Lenke til kommentar

Huff da!!! her høres det ut som om driten har råka vifta....

Trodde dette skulle være et fora for alle...også de som er på nivået som enkelte her var tidligere ,....Husk at alle har vi en gng vært "nybegynnere" i alt vi foretar oss.

Det finnes fler løssninger på det meste ...også deling av internett tilgang.

Syntes at de som mener at det er spørre som virker trøttende...kunne holde seg for gode til å "slenge" med leppa. En gang vil vi alle ha behov for en hjelpende løsning ....Og da er det greit at det finnes et slikt fora som vi har her.

moralen bør bli: ikke vær egoist men hjelpsom og grei!

 

Roger

[email protected]

 

 

[ Denne Melding var redigert av: walestr på 2001-10-27 05:23 ]

Lenke til kommentar

Hadde ikke ventet slik melding fra en som har lest LOTR eller The Hobitt :smile: :smile:.

 

Telcontar

 

_________________

---------------------------------------

Dell Dimension XPS-R450

Dual boot Win2k/WinME

PIII 1GHz

768MB RAM

IBM 60GB HDD

Yamaha 16x10x40x

Toshiba 4x DVD

Asus GeForce2 GTS Deluxe 32MB DDR

3dMark 2000, ca.6600p

--------

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-29 01:19 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-29 01:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-26 12:17, Thrain skrev:

det er jo f%&¤s så let.

er dere helt ubrukelige eller.

noen vil ha rutere til manfoldig tusen kr.

når man bare trenger et ekstra nettverks kort.

og nei du trenger ikke kjøre noe server operativ system eller noen andre spesielle programmer uten om de some følger med alle versoner av win9x eller win 2k for den saks skyld.


Internet connection sharing har vel de fleste hørt om.

klik add & remove programs (win 9x) og velg windows setup, og så comunication, og internet connection sharing. og da starter det mest sansynlig en wizzard som du følger og så er det bare en liten viktig ting og gjøre.......Husk og legg in DNS (Domain Name Server) adressen i ip avdelingen til nettverks kortene til den maskinen som deler internet.


Funker fint some F#¤%n


Hilsen en som er drittlei tåplige spørmål og idiotiske 3000kr prosjekter for at 2 maskinere skall dele adsl....



sorry at stavinga mi suger


 

MÅ jo nesten si at du er teit oxo da... man TRENGER ikke det extra nettverkskortet.... Jeg har LETT klart og dele adsl mellom 6 pc'er uten router og alle pc'ne hadde kun 1 nic. Synes det er idiotisk og høre på det prosjektet ditt som heller ikke er gratis for alle....

 

Jeg som alle andre er vel ganske enig om at det finnes masse passende navn til deg... men av de som ikke blir tatt av sensuren her er vel IDIOT et bra alternativ!

Lenke til kommentar

MÅ jo nesten si at du er teit oxo da... man TRENGER ikke det extra nettverkskortet.... Jeg har LETT klart og dele adsl mellom 6 pc'er uten router og alle pc'ne hadde kun 1 nic. Synes det er idiotisk og høre på det prosjektet ditt som heller ikke er gratis for alle....

 

Jeg som alle andre er vel ganske enig om at det finnes masse passende navn til deg... men av de som ikke blir tatt av sensuren her er vel IDIOT et bra alternativ!

_____________________________________________________

 

SUG PIKK DIN STYGGE FAEN

 

Da har du innebygget en router funksjon i ADSL modemet ditt...

 

DET HAR IKKE VI DIN DUST

 

[ Denne Melding var redigert av: Sephiroth på 2001-10-29 11:48 ]

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at THRAIN ikke skjønner hva man skal med en ruter for å dele mellom to maskiner, men når det er flere enn to så begynner det å bli litt upraktisk for hvis jeg skal ha internett på mine tre maskiner så må jeg i så fall ha TRE nettverkskort i maskinen med hans metode, og det tar litt mye plass synes jeg.

 

Hva koster den billigste ruteren på markedet (norsk butikk)?

 

Hva er lettest å sette opp, hub-nettverk eller tre-nettverkskort-kobla-til-to-maskiner-og-et-adsl-modem? det er vel like billig begge deler...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at THRAIN ikke skjønner hva man skal med en ruter for å dele mellom to maskiner, men når det er flere enn to så begynner det å bli litt upraktisk for hvis jeg skal ha internett på mine tre maskiner så må jeg i så fall ha TRE nettverkskort i maskinen med hans metode, og det tar litt mye plass synes jeg.

 

Hva koster den billigste ruteren på markedet (norsk butikk)?

 

Hva er lettest å sette opp, hub-nettverk eller tre-nettverkskort-kobla-til-to-maskiner-og-et-adsl-modem? det er vel like billig begge deler...

_____________________________________________________

 

Faen å UBRUKLIG DU ER..

Mener du å Sette 3 NIC kort i en maskin da elle?? Det høres ihvertfal sånn ut..

 

og en ting til.. Du kobler ikke hubben og ADSL modemet sammen da.. DUST.

 

Fra NIC 1 til ADSE Modem

fra NIC 2 til en hubb eller switch NIC 1 og 2 i samme maskin

Og alle andre kobler seg til hubb/switch

 

 

 

Sephiroth snart CCNA Sertifisert

http://www.clansalsa.com

http://www.na.no

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-29 08:50, Sephiroth skrev:

MÅ jo nesten si at du er teit oxo da... man TRENGER ikke det extra nettverkskortet.... Jeg har LETT klart og dele adsl mellom 6 pc'er uten router og alle pc'ne hadde kun 1 nic. Synes det er idiotisk og høre på det prosjektet ditt som heller ikke er gratis for alle....


Jeg som alle andre er vel ganske enig om at det finnes masse passende navn til deg... men av de som ikke blir tatt av sensuren her er vel IDIOT et bra alternativ!

_____________________________________________________


SUG PIKK DIN STYGGE FAEN


Da har du innebygget en router funksjon i ADSL modemet ditt...


DET HAR IKKE VI DIN DUST


[ Denne Melding var redigert av: Sephiroth på 2001-10-29 11:48 ]


 

LOL!!!! Du er fortsatt en IDIOT!!! Har ikke innebygget router funksjon i modemet mitt!!!! Plugger adsl-modemet i hub/switch og bruker en pc til og koble opp til modemet via switch/hub. Deretter bruker jeg ics og deler ut inettet med samme kort som jeg får inettet inn!

Du burde seriøst jekke deg ned et par hakk... Ikke tro du kan alt ... Det finnes ingen person som kan ALT!

Lenke til kommentar

Wooo...

Sepiroth:

Du burde slappe av litt.. Du kommer SÅ mye lengre med å være litt ydmyk. Har vært i gamet selv en stund nå, men tror ikke jeg kan alt. Det burde du også ha som utgangspunkt. Dessuten er dette forumet for å hjelpe folk, ikke for å henge ut folk som spør om hjelp.

 

the bulldog - MCSE, CCNA og snart CCNP.... :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: bulldog76 på 2001-10-29 13:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-29 13:08, CrZy_T skrev:

Quote:


On 2001-10-29 13:00, bulldog76 skrev:

Wooo...

Sepiroth:

Du burde slappe av litt.. Du kommer SÅ mye lengre med å være litt ydmyk. Har vært i gamet selv en stund nå, men tror ikke jeg kan alt. Det burde du også ha som utgangspunkt. Dessuten er dette forumet for å hjelpe folk, ikke for å henge ut folk som spør om hjelp.


the bulldog - MCSE, CCNA og snart CCNP.... :wink:


[ Denne Melding var redigert av: bulldog76 på 2001-10-29 13:01 ]


 

Kanskje jeg burde ta noe kurs ettersom folk som sepiroth klarer og bli noe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...