Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvorfor bruke opera fremfor explorer?


Anbefalte innlegg

Firebird er behagelig å bruke, men siden jeg har blitt vant til å ha adshield integrert i min IE klarer jeg ikke bytte før noen lager et like genialt og enkelt pop-up/bannerblock program. Jeg bruker adblock i firebird, men den når ikke adshield til knærne engang :p

 

Opera koster penger :angry: (kan ikke godta banneret, det tar for stor plass)

firebird har ikke "adblock" som standard såvidt jeg vet. men kerio firewall har :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å fyre enda mer opp under diskusjonen så må jeg si at Operas innebyggede mailklient M2 er ganske behagelig å bruke :) Jeg har outlook på maskinen min også, men adresseboken er etter et bevisst valg tom der ;)

 

Tror denne diskusjonen munner ut i personlige preferanser. Prøv Opera, gjerne mer enn 10 minutter da, få med deg alle de nevnte funksjonene nevnt i tråden. Liker du det ikke så avinstallerer du det. Kan være lurt å prøve Mozilla også, om du virkelig leter etter et alternativ til IE.

Lenke til kommentar

Det er jo bare latterlig å høre på folka som sier at IE har bedre CSS-støtte enn Opera for det er reinspikka drittpreik.

 

IE er, og kommer til å være i lang fremtid, helt banal på CSS. Vi er heldige hvis vi ser bedre støtte i Longhorn, som er planlagt i 2006-2007...

 

Jeg sier bare dropp IE, og "Open the web!"

Lenke til kommentar
dere som sier at opera ikke støtter CSS bra, finn en side som ikke støttes bra i nyeste versjon av opera, så sjekker du CSS-koden hos www.w3.org om denne koden er gyldig kode.... hvis dette er tilfellet, da skal jeg tro på dere...

CSS-koden kan validere som korrekt, men det betyr på ingen måte at nettlesere støtter koden. Den er bare korrekt skrevet.

Lenke til kommentar
dere som sier at opera ikke støtter CSS bra, finn en side som ikke støttes bra i nyeste versjon av opera, så sjekker du CSS-koden hos www.w3.org om denne koden er gyldig kode.... hvis dette er tilfellet, da skal jeg tro på dere...

CSS-koden kan validere som korrekt, men det betyr på ingen måte at nettlesere støtter koden. Den er bare korrekt skrevet.

hæ? *forvirret*

 

(jeg som skrev det hos en venn)

 

Det jeg mente:

 

Til dere som sier at Opera viser CSS på en dårlig måte.

 

*Vis meg et eksempel.

*Eksemplet skal bli godkjent av validatoren til www.w3.org

 

Hvis denne siden er godkjent, og ikke vises godt i opera, først da kan jeg inrømme at opera har dårlig CSS støtte.

Lenke til kommentar
Til dere som sier at Opera viser CSS på en dårlig måte.

 

*Vis meg et eksempel.

*Eksemplet skal bli godkjent av validatoren til www.w3.org

 

Hvis denne siden er godkjent, og ikke vises godt i opera, først da kan jeg inrømme at opera har dårlig CSS støtte.

Men det er ikke noe å innrømme for Opera har ikke dårlig CSSstøtte :p

 

Andre nettlesere derimot... :roll:

Lenke til kommentar
foretrekker firebird selv. Dessuten, den største ulempen med opera; lukket kildekode (ugh!), ikke gratis -> betal eller se REKLAME (og mange av de som priser operas popup-stopper kjører piratversjoner av nettleseren antar jeg)

jaja jeg har 7.11 og har popup beskyttelse uten at den er pirat. og den reklamen plager ikkje meg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt Opera i 3 år nå. Prøvde Mozilla for litt siden. Endte bare med å "taste i løse luften" grunnet min avhengighet av den deilige mouse gesture-funksjonen til Opera.

 

Dessverre så har Opera copyright på mouse gestures. Kunne tenkt meg å se de i flere lesere. Hadde vært fint i windows også! :yes:

Lenke til kommentar

Mozilla har aldri krasjet i min erfaring. Den støtter tabs, popup-blocking og mouse-gestures (extension) i likhet med opera og konqueror. Personlig hater jeg internet explorer, pga. av at når jeg skal mekke web-sider følger jeg web-standardene. Da er det ganske fortvilende å oppdage at den standard-følgende web-siden min ikke fungerer i internet explorer, mens den fungerer perfekt i opera, mozilla og konqueror.

Lenke til kommentar

Jeg må bare få si:

Hvordan i all verden kan dere i all videste verden påstå at IE er bedre enn Opera? Fordi at Opera ikke klarer å vise alle sider? Dette er ikke annet enn tvang (om man kan kalle det det) fra MS sin side for å få mest mulig folk til å bruke IE. Dette er ikke Opera sin feil. Hvis det er noens feil, så må det være MS' feil.

 

La oss bare få løst et par uklarheter når det gjelder Opera her nå:

  • Mouse gestures er *ikke* en dårlig ting. Høyre museknapp + ned med mus = ny side, høyre museknapp + link + ned = ny side med link - Hvordan kan man i huleste klare seg uten dette?
    Hvis Opera er treg til å starte (noe som den utvilsomt vil bli etterhvert), så er dette fordi at cachen er for stor. Hvis du tømmer cachen så vil alle sider du har vært på før åpnes tregere, men browseren vil starte raskere.
    Hvis man skriver inn noe tull (f.eks Ericsson P-800) i IE så blir man direkte forwardet til MSN sine søkesider. Hva er dette for noe bs? Hvorfor ikke Google.com? I Opera trenger man bare å skrive G + søkeord i adress-baren, så søker man direkete på google. Man kan søke mange andre plasser også slik...
    I IE og andre browsere må man installere popupstoppere. I Opera er dette integrert - og denne er mye bedre enn noen annen popupstopper jeg har vært borti. Men hvis du vil dra til popupheaven så be my guest.

Internet Explorer er førstevalget til selvbevisste og erfarne surfere (og for en stor del også førstevalget til det totalt motsatte folkeslaget). Her får man en forholdsvis basic browser, men dog med den absolutt bredeste støtten for diverse standarder. Dette er også den ubestridte vinner når det gjelder stabilitet og til dels hastighet. De som ikke tror på dette kan kjøre en benchmark selv. Det er ikke akkurat vanskelig å spotte hastighetsforskjellene her, da det ikke akkurat er snakk om forskjeller med millisekunds-presisjon.

 

Nå er ikke jeg helt sikker her på hva du legger i ordet "erfarne surfere", men jeg er 150% sikker på at enhver "erfaren sufer" er iallefall opplyst nok til å forstå at IE er ingenting annet en bs stappet ned i halsen på oss med en gang vi installerer windows.

Jeg kjørte IE her i stad, fordi jeg ville se en flashfilm (that's right, får ikke installert flash i opera. Vil rett og slett ikke :( ), og i den lille perioden (ca. 5 min) så frøys IE *minst* 3 ganger. Opera fryser aldri her.

 

PS: Gi meg en slik benchmarktestting, så skal jeg en gang for alle vise at IE er ingenting annet en bs fra start til slutt.

Lenke til kommentar
og i den lille perioden (ca. 5 min) så frøys IE *minst* 3 ganger.

Nå er ikke jeg heller verdens største fan av IE (bruker Mozilla Firefox), men dersom IE frøys 3 ganger iløpet av 5 min. , så er det noe galt med PC-en din. Bruker IE på jobben (har også brukt det i MANGE år), og har aldri opplevd noe sånt.

 

Mouse gestures trenger jeg ikke, da jeg har 8 programmerbare taster på musa mi (MX700). Har her både framover og bakover og det jeg måtte ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...