Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvorfor bruke opera fremfor explorer?


Anbefalte innlegg

leste en artikkel om virusbeskyttelse http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article178782.ece

 

nå nettopp. der sier de: "Det er særlig Microsoft som er utsatt for angrep fra hackere og virusskrivere, selv om det stadig kommer nye virus som også retter seg mot andre operativsystemer og programmer.

 

Et alternativ kan være å skifte til en nettleser eller e-postklient som ikke er like utsatt for angrep som Internet Explorer og Outlook. Det finnes mye bra gratis programvare på nettet, blant annet er norske Opera et godt alternativ , både som nettleser og e-postklient."

 

hvorfor bør jeg bytte til opera fremfor explorer? og hvorfor bør jeg heller velge explorer? hvordan aktiverer man en ny nettleser på pc`n? (win xp)

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor? kanskje prøve noe nytt?

mine hete tips :D

http://texturizer.net/firebird/

http://texturizer.net/thunderbird/

 

edit;

kontrollpanel -> Legg til / fjern programmer -> set program access and deafults (eller noe sånt). Der kan du endre default programmer.

 

dette er helt unødvendig, det er bare å installere en annen nettleser, så tar den seg av dette samt automatisk overføring av favoritter.

i epost programmer må man velge "importer" for å hente fram adressebøkene fra outlook

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Fordeler med Opera:

Du kan bla med musebevegelser

Du kan bytte mellom åpne vinduer med nummertastene

Du får en høflig melding om "network problem" hvis siden du skriver inn ikke finnes - da er det bare å trykke F2 og korrigere - fremfor et meningsløst og tidkrevende MSN-søk.

++

 

Minussider med Opera:

Skandiabanken liker best IE

Lenke til kommentar

Jeg synes en annen fordel med opera er at den ikke "clutter" opp start menyen med en haug med vinduer og at det er innebygd resume på nedlastning. En annen fordel er søk med google øverst i høyre hjørne (bare å skrive inn) og en bookmark meny som kan brukes til mye mer enn den på IE.

 

Det er også flere hurtigtaster og snarveier i Opera og det er vist i mange tester at den er raskere enn IE til å vise sider. I tillegg er det innebygd popup blocker for de som ønsker det.

Lenke til kommentar

Det er sant det Opera skriver på siden sin: når du først har begynnt å bruke kan du ikke gå tilbake. Ja, jeg har prøvd både Firebird og Opera og IE over lang tid og uten tvil er Opera best. Den browseren er bare helt genial. Den er bare så utrolig deilig i bruk :)

Lenke til kommentar

foretrekker firebird selv. Dessuten, den største ulempen med opera; lukket kildekode (ugh!), ikke gratis -> betal eller se REKLAME (og mange av de som priser operas popup-stopper kjører piratversjoner av nettleseren antar jeg)

 

for firebird / thunderbird finnes det masse plugins osv.(superkonfigurerbarhet) som kan installeres direkte fra nettstedet deres :thumbup:

 

og er man hypp på en ny/spesiell funksjon, har man mulighet til å lage den selv (eller be noen andre gjøre det :green: )

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri testet mozilla, men jeg er på vei til å gjøre det nå...

 

Kommer aldri til å klare meg uten Mouse gestures.

 

Notes er også genialt dersom det er mye du skriver om igjen eller trenger å huske på.

 

Desverre er det noen sider som ikke fungerer bra med Opera, da den er mye strengere enn Explorer når det gjelder rettskrivning i koden på html sidene.

Men da er det jo ikke noe problem å åpne et explorer vindu istedet.

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar
ikke gratis -> betal eller se REKLAME (og mange av de som priser operas popup-stopper kjører piratversjoner av nettleseren antar jeg)

Kjører reklameversjonen, men jeg kjører stort sett i fullscreen(F11) og da ser jeg ikke reklamen alikevel :D

 

Opera i fullscreen er konge når du har lært deg endel av hurtigtastene, ihvertfall for sånne stakkarer som meg som kun har 1024x768 skjerm...

Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri testet mozilla, men jeg er på vei til å gjøre det nå...

 

Kommer aldri til å klare meg uten Mouse gestures.

 

Notes er også genialt dersom det er mye du skriver om igjen eller trenger å huske på.

 

Desverre er det noen sider som ikke fungerer bra med Opera, da den er mye strengere enn Explorer når det gjelder rettskrivning i koden på html sidene.

Men da er det jo ikke noe problem å åpne et explorer vindu istedet.

Helt enig :) Det er så deilig med tabbed browsing...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...