Gå til innhold

Ang. kjøp av Dell Inspiron 8600


DevianX

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte den 26.01 en ny bærbar (Dell Inspiron 8600 ).

 

Jeg kikket idag på deres hjemmesider, og oppdager at prisen har gått ned + at jeg får f.eks 80gig harddisk istedenfor en 30gig for samme pris, minne er rimligere og noen annet smått.

 

Derfor lurer jeg på om det er rimelige fra min side å kreve at Dell faktisk skal gi meg disse enhetene uten noen ekstra omkostninger? Hvis jeg får et nei som svar, er det bare å benytte seg av angreretten og bestille på nytt. Sånn sett synes at det er riktig å kreve dette. Og siden den ikke engang er sendt ut fra fabrikken i Irland, så skal vel ikke dette være noe problem.

 

Håper på et snarlig svar.

Endret av DevianX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

føler med deg, klaget her før ang. prisene som forandrer seg. men viste IKKE om multimedia modellen.

 

vært ca 2 uker på jakt etter widescreen bærbar, skulle akkurat til å bestille hp zt3XXX for 14995. den med 1,4m, 40G hd, 521 minne, wxga skjerm (1200x800 noe) siden jeg synes xga blir for stort var en veldig usikker å bestille hp. som er nesten det samme som 1024x768 som jeg synes blir for stort/lite.

 

så når jeg så dette, måtte jeg bare slå til. Det er nok en grunn til at dette er "gjemt" bort, og er nok mange som kunne ha spart seg atskillige tusen her.

 

problemet ditt ifølge angreretten er at de lager hver pc på dine spesifikasjoner, på den måten kan de kreve gebyr for arbeid ved retur.

 

vet at de i flere land har en 30 dagers retur, men vet ikke om norge. anbefaler at du ringer med det første.

 

dette er surt.

Lenke til kommentar
Jeg kikket idag på deres hjemmesider, og oppdager at prisen har gått ned + at jeg får f.eks 80gig harddisk istedenfor en 30gig for samme pris, minne er rimligere og noen annet smått.

Det er økning fra 30gb til 40gb, ikke 30gb til 80gb ;) . Da er ikke forskjellen så stor lenger.

 

Du bestillte til et annet tilbud. Du kan alltids mase om å få avbestille for deretter kjøpe til dette nye tilbudet, men forrige ukens tilbud (som du bestillte til) er langt bedre. Om du er dum nok til å bruke angreretten, må du betale porto (rundt 1000kr) + at du må betale for at de satte sammen pcen, som neppe er billig.

Lenke til kommentar

Takker for svar, men siden produktet ikke er sendt ut fra lager/produksjon, synes jeg nå det er rimelig å kreve å få oppdatert disse enhetene som har gått ned uten ekstra omkostninger.

 

F.eks er prisen rimeligere, og jeg får 1.7ghz og 80gig harddisk mot 30gig og 1.4ghz som jeg har bestilt opprinnelig. Prisen er 500,- rimeligere enn det jeg betalte. og jeg får da mye bedre pc. Uansett skal jeg ringe å forhøre meg ang. dette på mandag.

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Inspiron 8200 og 8500 ... 8600 er jo identisk med 8500 bare at den kjører P-m / Centrino teknologi.

 

For å vri litt på diskusjon så ville jeg ikke hatt 8600.

 

Ta heller en Latitude D600, eller eventuellt en D800 hvis du må ha siste skrik av komponenter å sånn. Latitude serien er MYE, MYE mer forseggjort! Inspiron er lada, mens Latitude er en rimelig OK Mercedes.

Lenke til kommentar
Inspiron er lada, mens Latitude er en rimelig OK Mercedes.

I8600 er det som er av de aller beste pcen på markedet med centrino. Du driter deg ut når du kaller den en "lada". Isåfall er det en sinnsykt bra lada du snakker om, for I8600 er absolutt på høyde med de aller beste pentium-m pcene på markedet, hvis ikke den beste innen ytelse.

Lenke til kommentar
Ring og forklar situasjonen, gjør de seg vanskelige så sleng angrefristen i trynet på dem. Men for all del vær hyggelig med dem, ellers så kommer du ingen vei.

Husk å sleng angrefristen vennlig i trynet på dem :roll:

Man må betale porto, som er rundt 1000kr. I tillegg kommer betaling av arbeidet deres. Det vil du tap masse penger på ;)

Lenke til kommentar

Hmm... Hvorfor står prisen fra 13 000 og noe på forsiden, mens når du klikker på den så sier priskalkulatoren 16 000? Uten at man har valgt noe ekstra? Står da at det skal være inkludert moms i prisen på forsiden?

 

Og hvorfor velge denne PC'en fremfor Tundra 1557P fra PSData? Da får du jo akkurat det samme, bare mer for pengene...

Lenke til kommentar
Hmm... Hvorfor står prisen fra 13 000 og noe på forsiden, mens når du klikker på den så sier priskalkulatoren 16 000? Uten at man har valgt noe ekstra? Står da at det skal være inkludert moms i prisen på forsiden?

 

Og hvorfor velge denne PC'en fremfor Tundra 1557P fra PSData? Da får du jo akkurat det samme, bare mer for pengene...

13000 er sannsynligvis med ett år henteservice, men når du går inn på konfigurering står det automatisk på 3 års neste arbeidsdag. Hvis du endrer på servicen får du rett pris! :yes:

 

PSdata: Elendig service

Dell: bra service

Er iallefall det jeg har hørt...

Lenke til kommentar
Hmm... Hvorfor står prisen fra 13 000 og noe på forsiden, mens når du klikker på den så sier priskalkulatoren 16 000? Uten at man har valgt noe ekstra? Står da at det skal være inkludert moms i prisen på forsiden?

 

Og hvorfor velge denne PC'en fremfor Tundra 1557P fra PSData? Da får du jo akkurat det samme, bare mer for pengene...

13000 er sannsynligvis med ett år henteservice, men når du går inn på konfigurering står det automatisk på 3 års neste arbeidsdag. Hvis du endrer på servicen får du rett pris! :yes:

 

PSdata: Elendig service

Dell: bra service

Er iallefall det jeg har hørt...

hehehehe, tror du bør sjekke de kildene om i gjen, er nok omvent ja..

Lenke til kommentar
Hmm... Hvorfor står prisen fra 13 000 og noe på forsiden, mens når du klikker på den så sier priskalkulatoren 16 000? Uten at man har valgt noe ekstra? Står da at det skal være inkludert moms i prisen på forsiden?

 

Og hvorfor velge denne PC'en fremfor Tundra 1557P fra PSData? Da får du jo akkurat det samme, bare mer for pengene...

13000 er sannsynligvis med ett år henteservice, men når du går inn på konfigurering står det automatisk på 3 års neste arbeidsdag. Hvis du endrer på servicen får du rett pris! :yes:

 

PSdata: Elendig service

Dell: bra service

Er iallefall det jeg har hørt...

hehehehe, tror du bør sjekke de kildene om i gjen, er nok omvent ja..

Min erfaring fra forumet her sier nok at det er Dell som er dårlig og PSData som er bra.

 

Kan forresten bare anbefale PSData. Veldig hyggelige folk, og gode priser :thumbup: Ikke hatt noe tull med dem jeg nei.

 

Dell har jeg ingen erfaringer med, bortsett fra det jeg har lest.

Og det sies at de kan være greie, men de kan være vanskelige også. I og med at de er såpass stort firma, kan du møte mange slags kundebehandlere. Ikke alle er like greie ;)

 

Edit: fikset en typo. (orddelig)

Endret av Naits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...