Gå til innhold

dårlig PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har 2 pcer i huset begge bygget av meg...

Sort :

Skjerm: sort + sølv grå

kabbinet: sort

mus: sort + sølv grå

tastatur: sort+ sølv grå

sterio annlegg: sølv grå

 

hvit:

skjerm: hvit

kabbinet: hvit

høytalere: hvit

mus: hvit

tastatur: hvit

 

passer ikke det sammen så vet ikke jeg ;)

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar

min pc har et chieftec dragon big tower - svart

----||---- Logitech Cordless Desktop MX - svart/sølv

----||---- Creative I-TRIGUE L3500 - svart/sølv

----||---- en MAG XJ707 - hvit :blush:

----||---- Microsoft Force-Feedback 2 joystick- svart

 

Alt matcher, utenom skjermen. Den skal byttes ut snart da med en god LCD når testen til oyvind_dahle er ferdig. Den er tross alt 6 år gammel :laugh:

 

Til Gaston:

Du har nok desverre ikke oppdaget casemoddingens verden :(

Men du er nok desverre en av de som bør kjøpe elkjip pc.

 

EDIT: kom på noe

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Compaq er de mest ustabile maskinene jeg har vært borti. ever.

 

* Modemet blir varmt og må slåes av. :devil:

* Skjermkort fucker.

* Stygg kasse og masse unødvendig plastik.

* Piss høytalere +at det er JBL med på de gamle mskinene.

 

+

 

*ingenting, jo et ting: et kjent merke. :yes:

 

 

Noen som er enig?

Lenke til kommentar

Så var det fram med cola og pottetgull igjen da.

Gaston har tildels rett at det er fint med dell/hp og div. andre elkjøp pc-er når pappa eller svigers kommer på besøk.

Men Gaston det er for deg som ikkje vil utvide din kunnskap rundt pc-oppbygging og korleis ting passer.

Ingenting slår tilfredstillelsen av forandring. Eit hull her, ei vifte der, eit lys, osv.

Lenke til kommentar

OK, Gaston : Man skal ikke høre på alt det andre sider alltid om HVA du trenger. Jeg er enig med deg at hvis du kjøper en PC-pakke fra en produsent, f.eks Compaq, Dell, HP osv. er det matchende designmesig. En annen ting, ja det har vært mye kluss med Compaq, og da særlig f.eks Presario-stasjonære for noen år tilbake, men har du sluppet unna disse problemene er det jo ikke noe som er bedre enn det. Er du ikke en typisk PC-bygger kan det være greit å slå til på en PC-pakke fra f.eks Dell. De (som sikkert flere andre) gir deg gunstig garantiordning, produktene matcher, maskinene har bra ytelse, de er stabile og prisen er ikke avskrekkende. Jeg slo faktisk til på en PC fra Dell's Web-store for en liten stund tilbake selv om jeg både kan og liker å bygge PC'er. Grunnen var hovedsakelig god erfaring med dette merket gjennom jobben, og personlig synes jeg ikke det er så aller verst med oppgraderingsmuligheter og design på disse maskinene.

 

Derimot må jeg også si meg enig med endel av det som blir skrevet her. Er du i stand til å bygge en PC og legger litt energi i å lete deg frem til forskjellige produkter trenger man faktisk ikke finne frem sprayboksen for å få alt til å matche (selv om ikke det er utstyr fra Apple...).

Hva med f.eks en Shuttle XPC i sølv, LCD-skjerm i sølv, Logitech's dinovo tastatur og mus, JBL Creature-høyttalere i sølv... Der har du design i ypperste klasse samtidig som du på Shuttle'n finner praktiske detaljer som uttak i front til ekstrautstyr og høretelefoner (akkurat som på Presarioen :) ), og den er liten og veldig pen og se på.

 

Ved å bygge selv har man også mye bedre mulighet til å bruke penger på det man har mest behov for. F.eks hvis man spiller mye spill bruker man mye på et bra grafikkort, redigerer man video bruker man endel på lagring osv. Samtidig er utstyr man setter sammen selv gjerne blir rimligere enn maskinene på Elkjøp, Expert osv.

(Synes som sagt Dell er et godt alternativ).

 

Skrivefeil...

Endret av zacka
Lenke til kommentar
det var komentar til de som mente pcene på overklokking.no var fine

Det var DIN mening. Men diskusjonen gjaldt ikke neonlys, men bygging/sette opp sin egen pc. Og den kan se pen ut, uten neonlys og klarlakk; det var ikke poenget i denne diskusjonen. Derfor så er ditt innspill helt meningsløst, og din "fjortis" kommentar helt unødvendig!

Lenke til kommentar

-:SPAM ALERT:-

 

Huff...

 

 

 

 

 

Tilbake til saken.

 

Hvis han ønsker å få en stilig maskin kunne han jo titte på AlienWare, Falcon Northwest eller VoodooPC sine tilbud. De er ganske pene, om en noe dyre.

 

Hvis ikke kan han jo kjøpe seg en Shuttle + en hercules skjerm + et Logitech Cordless sett eller.no sånt, det blir jo ganske pent. I tillegg kan han jo kjøpe seg et sett med Creative I-Trigue høyttalere, de er jo ganske pene.

 

Hvis ikke han vil ha en Barebone pc kan han jo heller kjøpe et CoolerMaster WaveMaster kabinett fra Netconnection, eller det lyddempede Lian Li kabinettet (som er utrolig pent).

 

Jeg synes uansett at det er noe teit å si at alle selvbygde PCer ser stygge ut. Jeg har selv et CoolerMaster kabinett stående ved siden av en LCD skjerm med en svart Icemat og det nyeste Microsoft Cordless settet. Jeg vil ikke si at det ser så aller verst ut....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...