Gå til innhold

dårlig PC?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Compaq Presario som jeg kjøpte i år 2000, men den er så fin og pen, men mange mener den er altfor dårlig.

det enste spillet jeg spiller er Cm 01\02 og det funker fint

jeg har 20GB og 800mhz....skal jeg klokke PC'en.....eller skal jeg rett og slett kjøpe ny....

da tenker jeg på en Dell dimension, men mange mener jeg burde bygge, men Pc'en blir bare sytgg da.......utseende teller vet du

som sagt tidligere av noen andre skjønner jeg ikke hvorfor du lar andre bestemme hvilken PC du skal ha. Er man fornøyd med et produkt, og det fungerer til det man har anskaffet det for, bytter man det ikke ut i et dyrere. Nå sier det seg jo seg selv at du vil få en raskere (mer stabil?) PC ved å anskaffe en ny, og om du synes det er verdt pengene får du finne ut av selv.

 

hvis man bygger en PC blir den jo stygg for det er ikkke et merke det blir avhengi av.....det kan være at kabinettet er grått, tastaturet er hvitt, skjermen er hvit og musa er blå...det går ikke, men hvis man kjøper en compaq PC for man JBL høytalere som henger ved siden av skjermen, kantene er runde overalt, musa er hvit slik som resten av PC'en og på compaq presario kan man faktisk bytte deksel på kabinettet...+ at man for en slik greie som limer cover på CD'er det er finere da.....faktisk så er det billigere og bedre da
I likhet med mange andre er jeg helt uenig. Kjøper du en ferdig-PC er du heldig om du får lov til å velge noen ting som helst selv. I tillegg blir man også (som oftest) "lurt" med en hel haug forlokkende uttrykk/tilbud osv, som egentlig ikke har noe med virkeligheten å gjøre. (joda, tenker nå på en del elkjøp reklamer osv, men det er en helt annen diskusjon).

 

jeg tror at microsft folkene vet litt mer enn almennheten :roll:
Er faktisk enig i dette utsagnet. Problemet her er at flesteparten av brukerene av hardware.no forumet ligger noe over "almennheten" i PC kunnskaper.

 

dere folkens tenker bare på kabinetter......hva med høytalere, mus og tastatur, skjerm alt sammen er viktig og de kommersielle produktene er de beste og det er vist på tester.

hvis man bygger er det alltid noe man har glemt, og du har for mye eller lite i forhold til noe annet......

så innrøm det folkens at slike produkter er ikke bedre enn de kommersielle???

Hvis du bygger har du 4 utseendemessige ting å tenke på:

Kabinett

Skjerm

Mus

Tastatur

 

Med andre ord, jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at man skulle kunne rote til noe sånt. En ting må jeg vel si da. Hvis man skal ha CD/DVD/Floppy, husk på fargen på resten! ;)

 

alle pc'er er bra så lenge de er fine, men selfølgelig alt teller
Hm, helt uenig. Hehe, rett og slett bare helt og totalt uenig. Farge/utseende på skjerm/kabinett/tastatur/mus har mikroskopiske uslag på ytelsen til en pc, og kan vel egentlig strekke meg så langt som å si at dette ikke har noe å si i det hele tatt.

utseende != ytelse

 

Til slutt..

Hvordan man skal se på dette avhenger jo noe av bruksområdet til PCen, hvis denne skal være noe som kjører de nyeste spillene, og ellers rimelig tunge oppgaver, vil utseendet gå dukken til fordel for ytelse. Hvis man derimot ønsker seg et utstillingsobjekt, som neppe noengang vil få se noe værre starte opp enn windows selv.. Da kan man vel sikkert konsentrere seg litt mer om utseendet enn ytelsen. Men det å si at en PC er bra på grunnlag av utseendet, det blir feil. Blir noe i samme duren som å si at røde biler er bra biler..

 

Ferdigpakke

+ enklere support (en å forholde deg til)

+ enklere garanti (en gjenstand å forholde deg til)¨

+ satt sammen med tanke på 50% utseendet/støynivå, og 50% ytelse

(har ingenting å legge til grunnlag for det enn egne meninger)

 

- små/ingen muligheter for oppgradering

- noe dyrere

 

 

Selvbygg

+ noe billigere

+ du får velge ALT selv

 

- du får velge ALT selv

- support (som oftest flere forhandlere å forholde seg til, fungerer dog veldig bra)

- garanti (flere leverandører å forholde seg til)

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kjøper merke-pc så ender du med å et skikkelig dårlig hovedkort som bruker produsentens egene kabinett- tilkoblinger, som gjør det et ****** hvis du skal bytte kabinett selv, og de fleste er i bitte-små kabinetter, noe som gjør det til et ****** å oppgradere senere, du får en PSU som akkurat greier å kjøre systemet dit, min hp data som hadde en p4 2.4ghz, en hd to optiske stasjoner pluss to pci kort, og et gforce mx kort kjørte på en 200watts PSU!

Elkjøpe og sånt svindler jo nesten folk ved å si at en data har 2,4 ghz, men da er det som oftest en celeron(som er mye tregere), og du får 512mb ddr(!) men det er PC2100(tregt) de fleste vet jo ikke forskjellen, de ser på hvor mye mhz og gigahertz den er, pluss at du får ett sucky hovedkort som er spesiallagd for den dataen, og det er ikke mulig å finne noen manuler på internett (følger nemlig ikke med når du kjøper den) og det er heller ikke noen informasjon om den!

Så klart! det kan sikkert være fint for husmødre å ha en slik data, og andre som ikke er så dataerfarne og bare skal bruke dataen til å lese epost og nyheter...

Men hvis sitter mye på dataen, og kan bygge en data, så bygg en selv! Eller hvis du ikke tør så benyt deg av pc-byggern på komplett. Da kan du begyne en data akkurat sånn som du trenger, og det er bare tull det med at selvbygde dataer er stygge! har selv et chieftec matrix kabinett, og du kan ikke si at det er stygt!

Bruker selv et sånt hovedkort, og for å få ledlyset (foran)til å virke så måtte jeg klippe i stykker den greia helt til jeg fikk den til å passe!

 

(håper det ikke ble så rotete, har erfaring med de hp greiene, vet ikke om det gjelder andre produsenter)

 

Eyy innleg nr.100

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Tror du er på feil forum for å si at å bygge pcer medfører et dårligere resultat Gaston... Jeg er tvert i mot det du sier. Jeg mener du kan få et penerem, billigere og bedre resultat hvis du bygger selv ! En av mine kompiser blir lange i maska av å se pcen min opp i mot hans el-kjøp whatever(husker ikke). Bare se litt rundt på f. eks komplett eller noe, du klarer fint å finne noe matchende !

Lenke til kommentar
Ehm. Kremt. Blir pc'en stygg hvis du bygger selv? Tror ikke det nei. Stapp alt inn i et Lian Li kabinett og det ser 100 ganger bedre ut enn de stygge Dell og Compaq kassene.

Hvorfor akkuratt Lian Li ? "joda, Kvalitet" "pene" "stilrene" jada, hørt de før .. Men modde selv ? Vurdert det ? :yes:

Lenke til kommentar

for å få en stilig pc, kjøp "logitech cordless desktop deluxe optical" (600, bedre finish enn mx eller andre)

 

nec skjerm, t.d 1701 el 1760,

 

hvis du vil ha compaq/hp utsjåande finish på kabinettet, gå for et chieftec silver fox kabinett, eller kjøp et aopen h500b. Hvi du vil legge enda meir penga i kabinettet bør du gå for eit alu. kabinett, lian li eller Coolermaster

 

Enkelt fortalt; legg meir penga i en stilig skjerm, bra mus og tastatur, og kabinett. Det kan vere vanskelig, men bruk helst 4-500 ekstra en å kjøpe et gyslig q-tec kabinett... ps kjøp amd 64 no, og ikkje kast vekk penga på amd xp eller pentium 4, prisen e ikkje so langt ifrå

Lenke til kommentar
for å få en stilig pc, kjøp "logitech cordless desktop deluxe optical" (600, bedre finish enn mx eller andre)

 

nec skjerm, t.d 1701 el 1760,

 

hvis du vil ha compaq/hp utsjåande finish på kabinettet, gå for et chieftec silver fox kabinett, eller kjøp et aopen h500b. Hvi du vil legge enda meir penga i kabinettet bør du gå for eit alu. kabinett, lian li eller Coolermaster

 

Enkelt fortalt; legg meir penga i en stilig skjerm, bra mus og tastatur, og kabinett. Det kan vere vanskelig, men bruk helst 4-500 ekstra en å kjøpe et gyslig q-tec kabinett... ps kjøp amd 64 no, og ikkje kast vekk penga på amd xp eller pentium 4, prisen e ikkje so langt ifrå

:yes:

Lenke til kommentar
det er ikke akurrat stygt med forskjellige deler, men det blir alle regbuen's farger på PC'en.............hvis man er flink og kan mye om PC hvorfor ikke bygge, men da må man også tenke på utseende

begge er bra.......men de kommersielle produktene er best........ :yes:

Når du bygger selv, kan jo PCen se ut akkurat som du vil. Jeg skjønner ikke hvor du vil med dette...

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg :no::no::no::no:

Den groveste feilen man kan gjøre, er å velge PC etter farger. Og ja, man kan få en ganske stilig PC selv om man bygger den selv. Faktisk mye finere enn de stygge, fæle kassene fra Compaq, HP, Pacard Bell, IBM, FujitsuSiemens m.fl.

Hadde f.eks. Pacard Bell funnet ut at de solgte PC'er etter hvordan kabinettet hadde vært utformet, kunne man solgt flere års gammelt skrap til nypris.

"Dette er riktignok en PC med hele 1 GHz (celeron) :green: , men se de fargene på kabinettet. De passer helt til skjorta di, og siden det er deg, skal du få den for den usle sum av 10000,-".

Dette må være en elkjøpselgers drøm...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Ehm. Kremt. Blir pc'en stygg hvis du bygger selv? Tror ikke det nei. Stapp alt inn i et Lian Li kabinett og det ser 100 ganger bedre ut enn de stygge Dell og Compaq kassene.

Hvorfor akkuratt Lian Li ? "joda, Kvalitet" "pene" "stilrene" jada, hørt de før .. Men modde selv ? Vurdert det ? :yes:

Nei, jeg modder ikke. Ikke fordi jeg har noe imot modding. Men, fordi jeg liker ting minimalistisk. Derfor har jeg også valgt Lian Li. :-)

 

EDIT: Må rette litt her, så det ikke blir ramahyl fra modderne. ;) Modding kan selvfølgelig også bli minimalistisk, bare for å ha sagt det. Men, hvorfor modde når jeg er strålende fornøyd med sånn jeg har det?

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Gaston er nok en som liker å irritere.

Komme på norges største samlingsplass for hardwarefolk å påstå at ferdigpc'er er bedre enn selvbygd, det er å be om bråk! Dette er nok forresten bare tull :angry:

 

Gaston: du må bare kjøpe en ferdigpc, så går du til en kompis som har bygd, så blir du kjempemisunnelig og angrer som ei bikkje. Du vil nok ikke heller bli en av de som kommer høyst på lista over folk som er prioritert når du har problemer..

MEN IKKE kom å si at vi ikke advarte deg da :ermm:

 

 

EDIT: hardt skriv

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...